عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1170 آموزش و 2023 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

آموزش نرم افزار AIDE – قسمت هفتم(دیزاین)

بسم الله الرحمن الرحیم

با هشتمین قسمت از دوره آموزشی محیط aide در خدمت تون هستیم، در این آموزش با برخی از قسمت ها در بخش دیزاین(طراحی) آشنا میشوید. در این آموزش فقط با بخش دیزاین سروکار داریم، پس همراه بپرسم باشید.

آموزش:

  • با توجه به تصویر زیر بالای صفحه طراحی یه قسمت به صورت پیشفرض به نام Light Theme هست، روش کلیک کنید. سپس در منوی باز شده چهار گزینه هست که همه این گزینه ها تم صفحه طراحی هستند که میتونید به سلیقه ی خودتون یکیش رو انتخاب کنید.
select-theme

select-theme

  • با توجه به تصویر زیر در بالا سمت راست صفحه طراحی، یه منو سه نقطه ایی هست پس بروی آن کلیک کنید که با پنج گزینه مواجه میشوید به نام های Undo, Redo, Copy xml, Paste xml, و Share xml که در ادامه به توضیح هر یک می پردازیم.
undo-redo

undo-redo

– Undo: این گزینه امکانات حال صفحه طراحی رو به امکانات گذشته برمی گرداند، برای درک بیشتر یک دکمه یا چیز دیگری در صفحه بگذارید و بعد این گزینه را بزنید.

– Rdeo: این گزینه هم درست برعکس گزینه قبلی عمل میکند یعنی امکاناتی که به عقب برگردانده شده رو به همان حال خود برمیگرداند.

– Copy xml: با زدن روی این گزینه صفحه طراحی مون رو کپی میکنیم ،بعد هم میتونیم آنرا در لایوت(فایل xml) دیگر Paste کنیم.

– Paste xml: با زدن روی این گزینه، صفحه طراحی که قبلا کپی کرده ایم را در این صفحه اعمال میتونیم کنیم(اینکه من ابتدا “Copy xml” و بعد “Paste xml” رو توضیح دادم به این خاطر است که بهتر و سریع تر متوجه بشویم).

مطلب پیشنهادی:  آموزش ساخت کتاب پیشرفته در بیسیک فور اندروید – جلسه دوم

– Share xml: با این گزینه صفحه مون رو به اشتراگ میگذاریم.

  • در بالا سمت چپ، قسمتی سه خطی زیر هم هست که با زدن روی آن منویی سمت چپ صفحه باز می شود. در این منو لیست شیء هایی که داخل صفحه هست رو مشاهده میکنید. با زدن روی هر کدو می تونید تنظیمات شیء رو مشاهده کنید و همچنین به ویرایش آن بپردازید
Edit

Edit

  • برای چینش اشیاء(پشت سر هم قرار دادن) در صفحه ،بروی صفحه طراحی کلیک کرده و در لیست باز شده به دنبال گزینه Orientation گشته و بروی آن کلیک کنید. بعد با توجه به تصویر زیر، روی گزینه vertical بزنید.
Orientation

Orientation

  • برای قرار دادن عکس تو صفحه(مثلا میخواهیم پایین متن عکس قرار بدیم)، روی صفحه طراحی کلیک کرده و گزینه Add inside رو بزنید و بعد گزینه Widget رو بزنید، سپس در لیست باز شده با توجه به تصویر زیر گزینه ای فقط شکل ضربدر است رو بزنید. بعد در صفحه طراحی بروی همان شکل ساخته شده کلیک کنید و به دنبال گزینه Src – @android.drawable/ic_menu_close-clear_cancel گشته و بعد گزینه Add رو انتخاب کرده و عکس مورد نظر را انتخاب کنید.
add-inside

add-inside

linerlayout

linerlayout

widget

widget

  • اگر لایه تون حذف شد و با شکل زیر (شکل اولی)مواجه شدید، بروی همون صفحه کلیک کرده و بروی layout بزنید و بعد گزینه linear layout رو بزنید که لایه ایی ساخته میشود.
add-layout

add-layout

delete-layout

delete-layout

layout

layout

البته میتوانید نوع دیگه ای از لایوت ها رو هم انتخاب کنید.

  • برای فاصله انداختن(مثلا بین دکمه ها فاصله بیندازی)بروی شی موردنظر کلیک کرده و از گزینه های layout margin با توجه به نیازتون استفاده کنید. یکی رو انتخاب کنید و با توجه به تصویر زیر مقدار فاصله رو مشخص کنید(مثلا Layout Margin Top).
مطلب پیشنهادی:  آموزش دانلود ویدئو در بیسیک فور اندروید

البته اینو بگم که متسفانه امکان این نیست که در aide ما لبه شی یا دکمه رو با لمس بگیریم و جا به جا کنیم ولی مثلا در اندرویداستدیو این امکان وجود دارد.

margin

margin

بقیه ی مباحث در جلسات بعدی

همراه ما باشید با دیگر آموزش ها ….

موفق باشید.

درباره aminکاربر

یا صاحب الزمان(عج) کجایی؟ کی میایی؟ اللهم عجل لویک الفرج دعا برای یه منتظر واجب است کسی که دعا نکند برای ظهورش چطور میتواند خود را شیعه یا مسلمان بداند.!

دنبال کردن

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.