عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1170 آموزش و 2020 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

آموزش طراحی انجمن با mybb – قسمت دوم(معرفی کنترل پنل)

سلام

در قسمت قبلی اسکریپت مای بی بی را نصب کردیم و کارهایی که برای بالا بردن امنیت لازم بود را انجام دادیم ، در دومین قسمت می پردازیم به کنترل پنل مای بی بی و توضیح قسمت های مختلف .

  • معرفی زبانه های کنترل پنل :

zabane

وقتی وارد کنترل پنل مدیریت انجمن میشید با زبانه های “صفحه اصلی،انجمن ها و ارسال ها،کاربرها و گروه ها،قالب ها و پوسته ها،ابزار تعمیر و نگهداری” مواجه میشید .

  • صفحه اصلی:

در این قسمت آمار کلی از انجمن را میتونید مشاهده کنید ، آمارهایی مثل نسخه انجمن،نسخه پی اچ پی و … ؛ همچنین آمار کامل از پستها ، کاربران،موضوعات و فایل های پیوست شده رو میتونید ببینید .

همچنین در این قسمت میتوانید برای مدیران یادداشت بذارید ، این یادداشت هایی که میزارید فقط برای مدیران انجمن قابل مشاهده است .

در سمت راست نیز منویی مشاهده می کنید که قسمتی به عنوان مدیران آنلاین داره که مدیرانی که در انجمن آنلاین هستن را متونید مشاهده کنید ، همچنین در قسمت دستیابی سریع میتونید به بخش های “افزودن انجمن جدید،جستجوی کاربر،پوسته ها،قالب ها و ..” دستیابی پیدا کنید .

  • پیکربندی:

میشه گفت مهمترین قسمت تنظیمات همین گزینه هست ، در این قسمت می تونید به تنظیمات کل انجمن دسترسی داشته باشید و آنها را تغییر یا تنظیم کنید ، همچنین اگر افزونه ای نصب کردید و این افزونه تنظیمات خاصی داشت از این قسمت میتونید به تنظیمات افزونه دسترسی داشته باشید .

  • انجمن ها و ارسال ها:

در این قسمت میتونید انجمن ها و زیر انجمن های خودتون را بسازید و آنها را مدیریت کنید (که در ادامه مباحث وقتی به این قسمت رسیدیم ، به طور کامل توضیح خواهیم داد).

  • کاربرها و گروه ها:
مطلب پیشنهادی:  آموزش HTML - قسمت ششم(کدنویسی و فرمول نویسی)

همانطور که از اسمش پیداست این قسمت از تنظیمات برای ساخت،ویرایش و جستجوی کاربران می باشد ، همچنین در این قسمت می تونید گروه های کاربری را بسازید، منظور از گروه های کاربری شاید در انجمن ها دیده باشید که کاربرا به چند دسته تقسیم میشن مثل کاربران عادی،کاربران حرفه ای،مدیران ارشد و … .

  • قالب ها و پوسته ها:

قالب هایی که نصب می کنید در این بخش قرار میگیرد که می توانید قالب ها را ویرایش کنید .

  • ابزار تعمیر و نگهداری:

این بخش از تنظیمات نسبت به دیگر بخش های کمی تخصص می باشد ، در این بخش میتونید کارهایی نظیر بررسی قالب از نظر امنیتی(برای قالب هایی که نصب می کنید)،کارهایی که مدیران انجام میدن را میتونید نگاه کنید،کش را مدیریت کنید و … . (در ادامه مباحث با این قسمت بیشتر آشنا میشیم)

با ما باشید تا آموزش های بعدی …

موفق باشید .

درباره احمد آخوندیمدیر سایت

همیشه در تلاش برای یادگیری :) ارتباط با من: 09159352892

دنبال کردن

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.