عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1170 آموزش و 2023 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

آموزش طراحی انجمن با mybb – قسمت پنجم(انجمن ها و ارسال ها)

سلام

با پنجمین جلسه از سری آموزشهای طراحی انجمن با مای بی بی در خدمتتون هستیم ، در جلسه قبل با قسمت کاربرها و گروه ها به صورت کامل آشنا شدیم ، در این قسمت می پردازیم به قسمت “انجمن ها و ارسال ها” .

انجمن ها و ارسال ها یکی از بخش های مهم سایت است ، ما در این بخش میتونیم انجمن و زیر انجمن بسازیم ، پیوست های ارسال شده توسط کاربران را نگاه کنیم ، ببینیم چه ارسالاتی در صف مدیریت قرار داره و … .

forum

  • ساخت انجمن جدید

روی “افزودن انجمن جدید” کلیک کنید ؛ با صفحه ای به شکل زیر مواجه میشید:

add-forum

در قسمت نوع انجمن دوگزینه داریم : انجمن و دسته .

انجمن برای ساخت یک انجمن بکار میره و دسته برای وقتی که میخواید برای این انجمن زیر انجمن درست کنید ، مثل:

ستونی کردن زیر انجمن ها

خب ما میخوایم یک انجمن جدید ایجاد کنیم ، برای مثال اسمش رو میزارم “بپرسم” ، در قسمت “توضیحات” یک چند کلمه در رابطه با انجمن بنویسید (این قسمت اختیاری است ، اگر در این قسمت چیزی بنویسید زیر نام انجمن نمایش داده میشود) ، در قسمت “انجمن اصلی” چون میخوایم یک انجمن مستقل ایجاد کنیم ، هیچ کدام را انتخاب می کنیم ، ترتیب نمایش را هم پیشفرض میزاریم باشه .

یک گزینه وجود داره به عنوان “نمایش تنظیمات اضافی” که اگه بزنید ، قسمتی باز میشه که میتونید کارهایی مثل:

  • لینک انجمن: اگر میخواهید کاربر با کلیک روی انجمن به صفحه یا سایت دیگه ای بره ، آدرس اینترنتی اون صفحه یا سایت را بنویسید.
  • رمز ورود انجمن: اگر هم میخواید که برای این انجمن رمز بزارید به طوری که کاربر وقتی روی نام انجمن کلیک کنه اول رمز را وارد کنه بعد بتونه انجمن ببینه ، یک رمز بزارید.
  • و مابقی تنظیمات این بخش (که نیازی به توضیح نداره) .
مطلب پیشنهادی:  دانلود سورس بازی پرنده بازیگوش B4A

قسمت بعدی که مهمترین قسمت میتونیم بگیم در ساخت انجمن است ، “سطوح دسترسی” است ، ما برای مثال چند تا گروه کاربری در انجمن داریم و میخوایم این انجمنی که ایجاد می کنیم فقط برای گروه یا گروه های کاربری خاصی قابل نمایش باشه ، یا میتونیم برای گروه های کاربری مختلف سطوح دسترسی مختلفی ایجاد کنیم.

بعد از انجمن تنظیمات ، گزینه “ذخیره تنظیمات” را بزنید تا انجمن ایجاد بشه .

  • ساخت زیر انجمن

بعد از ذخیره به صفحه “مدیریت انجمن” هدایت میشید ، این بار هم روی گزینه انجمن جدید کلیک کنید ، با این تفاوت که در قسمت “نوع انجمن” باید دسته و در قسمت “انجمن اصلی” اون انجمنی را انتخاب کنید که میخواید این انجمنی که الان میسازید زیر مجموعه ی اون باشه ، و تنظیمات دلخواه دیگه را انجام و سرانجام “ذخیره تنظیمات” را بزنید .

اگر به صفحه اصی انجمن مراجعه کنید می بینید که انجمن و زیر انجمن ها ساخته شدن ، ولی در قسمت نمایش با مشکل برمیخورید ، که برای رفع مشکل باید این مطلب را مطالعه کنید.

در بخش “انجمن ها و ارسال ها” ، اگر به سمت راست نگاه کنید منویی وجود داره با چهار گزینه مدیریت انجمن،اعلانات انجمن،صف مدیریت،پیوست ها” ، که با مدیریت انجمن آشنا شدیم و بخش دیگه ای که نیاز به توضیح کمی داره بخش “اعلانات انجمن” است.

در این بخش میتونیم یک متنی ایجاد کنیم که در انجمن ها نمایش داده بشه.

announcements

اعلانی که ایجاد کردیم برای انجمن.

سوالی دارید در سایت بپرسید ، پاسخگوی سوالات شما هستیم.

با ما باشید تا آموزش ها بعدی …

مطلب پیشنهادی:  آموزش نرم افزار AIDE - قسمت دوم(آشنایی با محیط برنامه)

موفق باشید.

درباره احمد آخوندیمدیر سایت

همیشه در تلاش برای یادگیری :) ارتباط با من: 09159352892

دنبال کردن

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.