عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1170 آموزش و 2023 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

آموزش اوبونتو – قسمت یازدهم(تنظیمات بخش Software & Updates)

سلام

با یازدهم جلسه از آموزش اوبونتو در خدمتتون هستیم، در این جلسه که آخرین جلسه ای هست که با بخش تنظیمات کار می کنیم، در جلسات قبلی تنظیمات مهم رو گفتیم، تنظیماتی مثل: Apperance , Brightness & Lock , Language Support , Text Entry را آموزش دادیم و در این بخش می پردازیم به بخش Software & Updates که میشه گفت یکی از بخش های مهم و کاربردی هست، پس در ادامه با بپرسم همراه باشید.

آموزش:

  • وارد تنظیمات شوید و Software & Updates را انتخاب کنید.

software & updates

  • پس از کلیک وارد صفحه تنظیمات به شکل زیر می شوید.
software-&-updates-ide

Software & Updates IDE

یک توضیحی در رابطه با بخش Software & Updates در اوبونتو بدیم، در این بخش شما می تونید کارهایی نظیر به روز رسانی اوبونتو، نصب درایورهای مورد نیاز، تغییر سرور و … انجام بدید.

این پنجره از ۵ زبانه به نام های Ubuntu Software, Other Software, Updates, Authentication, Additional Drivers, Developer Options تشکل شده است.

زبانه Ubuntu Software:

این زبانه مربوط دانلود از سرور است، در این زبانه به طور مثال می تونید سرور دانلود که به طور پیشفرض از آمریکا است رو میتونید تغییر بدید(که پیشنهاد میکنم سرور ار تغییر ندید) و کارهای مهم دیگه!

مطلب پیشنهادی:  ریدایرکت از http به https در لاراول

زبانه Updates:

در این زبانه میتونید مشخص کنید که اوبونتو روزانه،هفتگی،ماهانه و … چک کنه که آیا آپدیت جدیدی اومده یا نه، همچنین میتونید تشخیص کنید که اگه آپدیت جدیدی اومده به ما اعلان کنه، میتونید تنظیم کنید که خودکار شروع به دانلود آپدیت ها کنه و … .

زبانه Additional Drivers:

در این زبانه میتونید درایورها رو نصب کنید، البته به صورت پیشفرض درایورهایی مثل کارت شبکه،وایرلس، بلوتوث و … نصب میشوند، و برای نصب درایورهایی مثل پرینتر و کارت گرافیک می تونید از این بخش اقدام کنید، وقتی وارد این بخش شدید سیستم به طور خودکار جستجو میکنه که ببینه درایوری که متناسب با سیستم شما باشه و به سیستم شما بخوره وجود داره یا نه، اگه وجود داشت پیدا میکنه و شما میتونید به راحتی نصبش کنید.

این سه زبانه جزو مهمترین ها بودن، زبانه های دیگه رو خودتون برید ببینید چه چیزهایی داخلش وجود داره .

آموزش تنظیمات بخش Softwrae & Updates اوبنتو نیز به پایان رسید.

همچنین این آخرین جلسه بود که با تنظیمات کار کردیم و سعی کردیم، تنظیمات مهم رو بگیم.

از جلسه ی بعد می پردازیم به کار با سیستم عامل، چگونگی نصب نرم افزار و … .

هرگونه سوالی یا مشکلی در رابطه با مطلب فوق داشتید؛ در سایت بپرسید، پاسخگوی سوالات شما هستیم، برای پرسیدن سوال کلیک کنید.

موفق باشید.

مطلب پیشنهادی:  هرزنامه یوتیوب چیست؟ چگونه میتوان آنرا متوقف کرد؟

درباره احمد آخوندیمدیر سایت

همیشه در تلاش برای یادگیری :) ارتباط با من: 09159352892

دنبال کردن

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.