عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1170 آموزش و 2023 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

آموزش فارسی word – قسمت دهم(Format Painter)

سلام

با قسمت دهم از سری آموزشهای فارسی نرم افزار ورد در خدمتتون هستیم، در این جلسه می پردازیم آموزش کار با ابزار Format Painter، در ادامه با بپرسم همراه باشید تا کار با این ابزار را یاد بگیرید.

آموزش:

ابزار Format painter یک ابزار بسیار مفید در ورد می باشد، با استفاده از این ابزار میتوانید سرعت قابل توجهی در صفحه آرایی و ویرایش متن ها داشته باشید، از  ابزار Format Painter زمانی استفاده می کنیم که بخواهیم قالب بندی کلمه،پاراگراف و یا متن را که میتواند شامل:رنگ،اندازه،فونت و … باشد را برای متن های دیگر نیز اعمال کنیم و یا به طور کل قالب بندی یک پاراگراف را به پاراگراف دیگری منتقل کنیم.

  • برای انجام این کار کافی است قسمتی از متن یا پاراگراف را که میخواهید از قالب بندی های آن استفاده کنید، انتخاب کرده و سپس از سربرگ Home دربخش Clipboard ابزار Format Painter را انتخاب کنید.
Format-Painter

Format Painter

حالا نحوه کار با این ابزار چگونه است؟

متنی نوشتیم و رنگ قرمز را به این متن اختصاص دادیم، حالا میخواهیم قالب این متن(که منظور همان رنگ قرمز است) را برداریم و با یک کلیک روی هر متن یا کلمه ای که خواستیم اعمال کنیم، برای این کار پس از اینکه متن را نوشتید و رنگ قرمز را بهش دادید، متن را به حالت انتخاب در بیارید و سپس ابزار Format Painter را انتخاب کنید.

پس از انتخاب Format Painter می بینید که آیکن ماوس تغییر میکنه، حالا کافیه روی هر کلمه ای که میخواید قالب بندی که کپی کردید اعمال بشه یک بار کلیک کنید.

sample

Format Painter

پس از کلیک روی متن مشاهده می کنید که قالب بندی مورد نظر اعمال میشه، آموزش این بخش هم نیز به پایان رسید.

مشکلی یا سوالی در رابطه با این مطلب داشتید، در سایت بپرسید ، پاسخگوی سوالات شما هستیم.

موفق باشید.

مطلب پیشنهادی:  تغییر برنامه های پیشفرض در اندروید

درباره احمد آخوندیمدیر سایت

همیشه در تلاش برای یادگیری :) ارتباط با من: 09159352892

دنبال کردن

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.