عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1170 آموزش و 2020 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

آموزش فارسی word – قسمت یازدهم(املا و گرامر)

سلام

با یازدهمین قسمت از آموزش فارسی نرم افزار ورد در خدمتتون هستیم، در این قسمت میخواهیم بپردازیم به مبحث بخش املاء و گرامر در نرم افزار ورد و اینکه چه تنظیماتی برای این دو بخش وجود داره، پس در ادامه با بپرسم همراه باشید.

آموزش:

اولین بخشی که میخوایم معرفی کنیم، بخش تنظیمات املا هست، حتما در ورد دیدید وقتی کلمه ای را اشتباه می نویسید یک خط قرمز زیر کلمه ظاهر میشه، حالا برای بررسی تنظیمات املاء باید به بخش Word Option مراجعه کنید.

  • برای دستیابی به پنجره Word Option از منوی File گزینه Word Option را انتخاب کنید.
  • در پنجره Word Option از سمت چپ گزینه Proofing را انتخاب کنید.

حالا اگر میخواهید تنظیمات املاء را غیر فعال کنید به طوری که نرم افزار ورد به جملات اشتباهی که می نویسید گیر نده، میتونید تیک دو گزینه Check spelling as you type و Check grammer with spelling بردارید.

word option

word option

نکته: خط قرمز رنگ نشان دهنده غلط املایی و خط آبی رنگ نشان دهنده غلط گرامی باشد.

بعضی مواقع هم پیش میاد که کلمه ای رو درست نوشتیم ولی نرم افزار ورد این کلمه رو اشتباه میدونه، در این مواقع باید کلمه رو به فرهنگ لغت اضافه کنیم تا ورد بدونه این کلمه درسته و اشتباه نیست.

برای مثال من وقتی کلمه beporsam رو در ورد می نویسم، ورد این کلمه رو میگه اشتباه است ، ولی من میخوام به ورد بفهمونم که این کلمه اشتباه نیست و کاملا هم درسته .

برای این کار وقتی beporsam رو نوشتم و ورد زیرش خط کشید و به عوان غلط املایی شناسایی کرد، روی beporsam کلیک راست می کنم و گزینه Add to Dictionary را میزنم.

word-dictionary

word-dictionary

با زدن گزینه Add to Dictionary کلمه مورد نظر به فرهنگ لغت اضافه میشه و دیگه ورد این کلمه رو به عنوان کلمه اشتباه در نظر نمیگیره.

مطلب پیشنهادی:  آموزش ساخت کتاب پیشرفته در بیسیک فور اندروید – جلسه دوم

نکته: برای اضافه کردن کلمه به فرهنگ لغت به پنجره Word Option مراجعه و گزنیه Proofing را انتخاب و سپس با کلیک روی دکمه Custom Dictionaries پنجره ای باز میشود، که در این پنجره میتونید با کلیک روی دکمه Edit Word List پنجره ای باز میشه که در این پنجره هم لیست کلماتی که اضافه کردید وجود داره و هم میتونید کلمه ی جدیدی رو اضافه کنید.

Custom Dictionaries

Custom Dictionaries

آموزش بخش املا و گرامر در نرم افزار ورد نیز به پایان رسید، امیدوارم که این آموزش همانند آموزش های قبلی مفید واقع شده باشه.

مشکلی یا سوالی در رابطه با این مطلب داشتید، در سایت بپرسید ، پاسخگوی سوالات شما هستیم.

موفق باشید.

درباره احمد آخوندیمدیر سایت

همیشه در تلاش برای یادگیری :) ارتباط با من: 09159352892

دنبال کردن

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.