عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1170 آموزش و 2021 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

آموزش پاورپوینت – قسمت دوم(ذخیره فایل)

سلام

با دومین قسمت از آموزش پاورپوینت در خدمتتون هستیم، در جلسه قبل با نحوه ایجاد، باز کردن و با محیط برنامه آشنا شدیم، حال در این جلسه می پردازیم به ذخیره فایل ها و معرفی انواع فرمت های ذخیره فایل، در ادامه همراه بپرسم باشید.

آموزش:

  • ذخیره یک فایل

برای ذخیره کردن یک فایل پاورپوینت راه های مختلفی وجود دارد، برای مثال می توانیم با فشار دادن کلید های ترکیبی Ctrl+s و یا انتخاب گزینه Save یا Save As از منوی فایل و یا کلیک روی آیکن Save در نوار بالای نرم افزار استفاده کنیم.

  • زمانی که یک فایل را ایجاد کردیم و میخواهیم آن را ذخیره کنیم با فشردن کلید های ترکیبی Ctrl+s و یا انتخاب گزینه Save از منوی فایل این کار امکان پذیر است، که در هر دوصورت پنجره ای به شکل زیر باز میشود و از ما میخواهد محل و نوع فرمت ذخیره سازی را انتخاب کنیم.
save

save

با انتخاب گزینه Browse پنجره سمت راست(شکل بالا) باز می شود که می توانیم محل ذخیره فایل را مشخص کنیم و از قسمت File name نام فایل و از قسمت Save as type نوع فرمت ذخیره را می توانیم مشخص کنیم.

  • حال که فایل را ذخیره کردید، از این به بعد برای ذخیره فایل دیگر نیازی نیست تا مراحل بالا را طی کنید، تنها با فشردن کلیدهای ترکیبی Ctrl+s یا انتخاب گزینه Save از منوی File، فایل ذخیره می شود.
  • ولی اگر بخواهید محل ذخیره و همچنین نوع فرمت ذخیره سازی فایل را مشاهده کنید باید از منوی File گزینه Save As را انتخاب کنید، پس از انتخاب مانند شکل بالا پنجره ای باز میشود که میتوانید محل ذخیره فایل یا نوع فرمت ذخیره سازی را تغییر دهید.
مطلب پیشنهادی:  آموزش تغییر فونت ویندوز

 

  • فرمت های ذخیره سازی

همانطور که در بالا توضیح دادیم، گفتیم که می تونیم فرمت ذخیره فایل پاورپوینت را از قسمت Save as Type مشخص کنیم، حال در ادامه به معرفی فرمت های رایج می پردازیم.

  1. PPTX: این فرمت رایج ترین و بهترین فرمت ذخیره سازی فایل های Power Point است که می توان فایل را با حجم کم و سرعت فراخوانی زیاد ذخیره نمود اما این نکته را توجه داشته باشید که این فرمت تنها قابل پشتیبانی از نسخه های نرم افزار پاورپوینت ۲۰۰۷ به بالا می باشد.
  2. PPTM: این فرمت برای ذخیره سازی فایل هایی است که دارای Macro هستند.
  3. PPT: این فرمت برای نسخه های Poer Point 97-2003 مناسب است.
  4. PDF: این فرمت فایل را به صورت غیر قابل تغییر در می آورد و قابل اجرا با Power Point نیست!
  5. XPS: این فرمت عملکردی مشابه PDF دارد که توسط مایکروسافت ارائه شده است.
  6. POTX: برای ذخیره فایل به عنوان یک تم.
  7. POT: برای ذخیره فایل به عنوان یک تم به گونه ای که در نسخه های گذشته نرم افزار نیز قابل اجرا باشد.
  8. PPSX: برای ذخیره سند به صوت یک فایل اسلایدشو(اجرایی)، زمانی که فایل را از این نوع ذخیره میکنید دیگر نمیتوانید آنرا ویرایش کنید.

این بود فرمت های رایج ذخیره سازی فایل در نرم افزار Power Point، حال فایل خود را تک تک با فرمت هایی که معرفی کردیم ذخیره کنید تا نتیجه را به صورت عملی مشاهده کنید.

آموزش این قسمت هم نیز به پایان رسید، امیدوارم مفید بوده باشه:)

همراه ما باشید با دیگر آموزش ها …

هرگونه سوالی یا مشکلی در رابطه با مطلب فوق داشتید؛ در سایت بپرسید، پاسخگوی سوالات شما هستیم، برای پرسیدن سوال کلیک کنید.

موفق باشید.

مطلب پیشنهادی:  اسکریپت Website and Domains Marketplace

درباره احمد آخوندیمدیر سایت

همیشه در تلاش برای یادگیری :) ارتباط با من: 09159352892

دنبال کردن

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.