عدم ثبت تگ کنونیکال

پرسش

                    سلام
برای یک دسته محصول ۳۰ تا محصول دارم که توضیحات این ۳۰ تا محصول شبیه دسته محصولات می باشد. می خواهم این ۳۰ محصول را با تگ کنونیکال افزونه یواست به دسته اصلی محصولات مرتبط کنم.
برای هر محصول در بخش مربوط به وارد کردن تگ کنونیکال (در داخل افزونه یواست)نشانی دسته اصلی محصولات، را وارد می کنم.
اما وقتی با دکمه های ctrl , u به کدنویسی صفحه محصول می روم و canonical را سرچ می کنم ، می بینم که تگی بنام کنونیکال به صفحه محصول اضافه نشده است. علت چیست لطفا راهنمایی کنید.

در انتظار پاسخ 0
, fkh 4 ماه 8 پاسخ ها 132 بازدید کاربر جدید 0

پاسخ ها ( 8 )

  1. سلام

    آدرس دیگری را به عنوان تگ Canonical در صفحه محصولات قرار بدید، بعد چک کنید ببینید نمایش داده میشه یا نه

  2. سلام

    آدرسهای دیگه ای رو هم به عنوان تگ کنونیکال دادم .

    ولی وقتی سرچ میکنم هیچ تگی در کد نویسی محصول اضافه نشده .

    جهت اطمینان می پرسم : من ۴۰ تا محصول دارم که توضیحات اونها با (دسته محصول این ۴۰ تا محصول) یکسان هستش حالا این آدرس دسته محصول رو باید در کنونیکال هر ۴۰ تا محصول وارد کنم درست میگم یا نه ؟

    سپاس از زحمات و پیگیری شما

  3. ببینید تگ Canonical زمانی استفاده میشه که چند آدرس یا مطلب شبیه هم دارید

    یه مثال از سایت بپرسم براتون میزنم، من الان برای دسته بندی بیسیک فور اندروید، دو تا آدرس دارم:

    هر دوی اینها از نظر ما که انسان هستیم یک محتوا داره، ولی از نظر ربات ها هر صفحه محتوای خاص خودش رو داره، حالا من میتونم برای هر کدوم از آدرس ها که خواستم تگ Canonical رو استفاده کنم و به موتورهای جستجو نظیر گوگل بگم، که تو بیا یکی از آدرس ها رو ایندکس کن و اون یکی دیگه رو ایندکس نکن

    حالا با توجه به توضیحات بالا، خودتون ببینید استفاده از تگ Canonical اون هم برای ۳۰ صفحه، معقولانه است یا نه

    موفق باشید

  4. جناب آخوندی سلام

    سوالم رو میخوام شفاف تر بپرسم که شما هم بهتر بتونید منو راهنمایی بکنید:

    همونطور که گفتم یک دسته محصول هستش به نام فرش که این دسته محصول یک توضیح مثلا ۱۰ خطی زیرش هست . و دارای مثلا ۸ کلمه کلیدی و متای دسکریپشن هم هست . و مثلا کلمه کانونی آنها فرش ایرانی هستش.

    حالا در این دسته محصول ۳۰ تا محصول هستش که هر محصول با محصول دیگه فرق داره و مبلغ و اندازه و .. هر محصول منحصر به فرد هستش .( ولی توضیحات کلی که درباره فرش در زیر هر محصول می آد و کلمات کلیدیی که  داخل اون توضیحات قرار می گیره) در هر ۳۰ تا محصول و دسته محصولات یکسان هستش .

    حالا فرض کنیم یک کاربر کلمه کلیدی فرش ایرانی رو سرچ میکنه ، گوگل کدوم محصول رو بهش نشون میده ؟

    چون کلمه فرش ایرانی در هر ۳۰ محصول تکرار شده و در دسته محصول هم تکرار شده . این سبب ایجاد خطای محتوای تکراری از جانب گوگل نمیشه؟

    چطور میشه به گوگل فهموند که وقتی کاربر این ۸ کلمه کلیدی من رو سرچ میکنه به کاربر دسته محصول رو نشون بده  نه یه  محصول رو ؟

     

    از اینکه با حوصله می خونید و با دلسوزی جواب میدید سپاسگزارم

    من یه تازه کارم و ممکنه سوالاتم خیلی ابتدایی و پیش پا افتاده باشه ، بابت این قضیه پوزش میخام

     

     

     

     

     

  5. این پاسخ ویرایش شده است.

    سلام

    از آخر به اول جواب بدم، فکر کنم بهتر باشه

    چون کلمه فرش ایرانی در هر ۳۰ محصول تکرار شده و در دسته محصول هم تکرار شده . این سبب ایجاد خطای محتوای تکراری از جانب گوگل نمیشه؟

    نه نمیشه، چون شما توی هر ۳۰ محصول به دسته اصلی محصول لینک دادید
    یه سایت آموزشی را در نظر بگیرید که میخواد در رابطه با وردپرس مطلب بزاره تو سایت، خوب قطعا یه دسته بندی درست میکنه به نام وردپرس و هر چی هم که مطلب میزاره، این مطالب به دسته وردپرس لینک داده شدن و این داره به گوگل میفهونه که این دسته ای که اسمش وردپرس هست مهمه و تو نتایجی که اسمش وردپرس باشه، براش اهمیت بیشتری قائل میشه

    چطور میشه به گوگل فهموند که وقتی کاربر این ۸ کلمه کلیدی من رو سرچ میکنه به کاربر دسته محصول رو نشون بده نه یه محصول رو؟

    این کار همونطور که بالا توضیح دادم به مرور زمان خود گوگل متوجه میشه که دسته ای که توش مطالب قرار گرفته مهمه
    و این نکته رو خدمتتون عرض کنم، اگر شما ۱۰ تا محصول داشته باشید و تو هر محصول مثلا کلمه کلیدی فرش ایرانی رو آورده باشید، وقتی تو گوگل جستجو میشه فرش ایرانی؛ گوگل میاد تو سایت شما و اون ۱۰ تا محصولی که کلمه کلیدی فرش ایرانی رو داره مطالبش رو لیست میکنه و نشون کاربر میده(بعد به مرور زمان اون دسته میاد و جای این تگ ها رو میگیره)، یه مثال بخوام براتون بزنم؛ تو گوگل آموزش رایگان b4a را جستجو کنید تا متوجه منظورم بشید.

    حالا در این دسته محصول ۳۰ تا محصول هستش که هر محصول با محصول دیگه فرق داره و مبلغ و اندازه و .. هر محصول منحصر به فرد هستش .( ولی توضیحات کلی که درباره فرش در زیر هر محصول می آد و کلمات کلیدیی که داخل اون توضیحات قرار می گیره) در هر ۳۰ تا محصول و دسته محصولات یکسان هستش .

    دسته و کلمات کلیدی مشکلی نداره که یکسان باشه، ولی توضیحات محصول رو یکسان نزارید و برای هر کدوم توضیح جداگانه ای بنویسید(کمی تغییرات تو هر کدوم بدید اگه امکان پذیره)

    موفق باشید

  6. از اینکه کسی رو پیدا کردم که کارش رو خوب بلده و میشه بهش  اعتماد کرد خوشحالم.

    سپاس از وقتی که میذارید.

    فرمودید که سعی کن متن توضیح این ۳۰ محصول با هم فرق کنه :

    از یه متن ۳۰۰ کلمه ای چند تاش فرق داشته باشه با هم کافیه

    مثلا ۲۰ تا از ۳۰۰ کلمه یا بیشتر

    حدودا چند تا ؟

     

    باز هم سپاس

  7. خواهش میکنم، انشاءالله که اطلاعات کم بنده بتونه کمکی به شما بکنه

    دو نوع محتوا(Content) داریم:

    • Near Duplicate
    • Full Duplicate

    این ۳۰ محصول طبیعتا عنوان هاش که متفاوته، اگه متن رو کامل کپی کنید بدون هیچ تغییری مه میشه Full Duplicate که این اصلا خوب نیست؛ ولی اگه همون ۲۰ الی ۳۰ کلمه رو در توضیحات تغییر بدید میشه Near Duplicate که نزدیک به محتوای اصلی است و بهتر از Full Duplicate هست.(هر چی بیشتر تغییر بدید به Near Duplicate نزدیک میشید).

    موفق باشید.

  8. سپاس فراوان

نوشتن پاسخ