استفاده و یا عدم استفاده از کالی لینوکس به عنوان سیستم عامل اصلی

سوال

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت همه شما عزیزان و دوستان محترم . من یکی از یوزرهای جدید لینوکس هستم . من تا امروز از کالی لینوکس به عنوان سیستم عامل اصلی کامپیوتر خودم استفاده میکردم ، تا اینکه امروز و در اینترنت و در سایتی خواندم که کالی لینوکس یک سیستم عامل جهت تست نفوذ و امنیت است و استفاده از آن به عنوان سیستم اصلی کامپیوتر پیشنهاد نمی شود . این مطلب و این موضوع باعث پریشانی و ناراحتی من شد که شاید دیگر نتوانم از کالی لینوکس به عنوان سیستم عامل اصلی کامپیوتر خودم استفاده کنم به دلیل اینکه من به امنیت خودم در شبکه و اینترنت خیلی اهمیت میدهم و فکر کردم که شاید بازهم و باوجود داشتن کالی لینوکس ، امنیت من در شبکه و اینترنت در مخاطره باشد . لطفآ راهنمایی بفرمائید که آیا میتوانم کالی لینوکس را به عنوان سیستم عامل اصلی کامپیوتر خودم داشته باشم و از امنیت خودم و اطلاعات کامپیوترم در اینترنت اطمینان کامل را داشته باشم و یا نه . آیا باید سیستم عامل خودم را عوض کنم و اگر اینطور است ، چه توزیعی از توزیع های لینوکس را پیشنهاد میکنید . با تشکر فراوان از همه شما دوستان عزیز و محترم .

در حال بررسی 0
۱۳۹۶/۴/۷ ۱۴:۳۸:۴۴ 2 پاسخ کاربر تازه 0

پاسخ ها ( 2 )

    0
    ۱۳۹۶/۴/۷ ۱۸:۲۷:۱۲

    سلام دوست عزیزم

    اول این نکته رو خاطرنشان کنم که باید بدونید امنیت هیچ گاه ۱۰۰ در ۱۰۰ نیست و اینکه شما یک سیستم عامل یا آنتی ویروس نصب کنید و بگید دیگه امنیت من در اینترنت صد در صد هست و دیگه اطلاعاتم به مخاطره نمی افته.

    امنیت در اینترنت فقط بستگی به خود شخص دارد(حالا چه از ویندوز استفاده کنه و چه از لینوکس و چه از مک)

    حال اینکه شما از لینوکس استفاده میکنید بسیار خوب است، چون به هر حال سیستم عامل لینوکس از امنیت بالاتری نسبت به ویندوز برخوردار است.

    ولی کالی لینوکس همانطور که ذکر کردید با توجه به ابزارهایی که دارد مختص کارهای امنیتی (تست و نفوذ) است، ولی این بدین معنا نیست که چون این توزیع مختص کارهای هک و امنیت است، پس نمیتونم ازش به عنوان سیستم عامل اصلی استفاده کنم.

    ولی پیشنهاد میشود اگر با ابزارهای کالی لینوکس کار نمیکنید(یعنی کارهای تست و نفوذ را انجام نمیدهید) از توزیع های رایج تری نظیر اوبونتو، مینت و امثال اینها استفاده کنید، این توزیع ها ساخته شده برای مصارف کاربران خانگی، که میخوان کارهای عادی را انجام بدن.

    از قدیم گفتن چیزی رو تو گوشی یا کامپیوترت داشته باش، که اگر یک موقع جایی انتشار پیدا کرد برات مهم نباشه

    موفق باشید.

    1
    ۱۳۹۶/۷/۱۱ ۱۱:۵۲:۱۲

    سلام از کالی به عنوان سیستم اصلی استفاده نکنید چون وقتی وارد کالی میشوید در حالت روت هستید یعنی  اگه کسی بهش دسترسی پیدا کنه دیگه تمومه….

    از ابنتو یا مینت یا سوزه استفاده کنید. البته الان مینت از بقیه راحتتره

ارسال یک پاسخ