امکان وجود نصب افزار هایی مثل ادوب و کورل و و یا احتمالا گیم( برای داداش کوچیکم ^_^ ) روی کالی

سوال

سلام وقت همگی بخیر

من خیلی علاقه دارم که از ویندوز به لینوکس سوییچ کنم ولی اطلاعی ندارم که آیا میشه فتوشاپ و کورل سایر نرم افزار های دیگه رو روی کالی نصب کرد یا نه؟

 

چند تا آموزش خوندم ولی چون با اصطلاحاتش آشنا نبودم نفهمیدم چی ب چیه . فقط اگه مطمئن بشم ک امکان نصب اون نرم افزار ها هست یانه خیالم راحت میشه . واین که ایا کالی هم مثل ویندوز مجموعه ای از نرم افزار کینگ و گردو داره ک خریداری بشه که مجبور به دانلود نباشیم ؟

 

حل شد 0
۱۳۹۶/۴/۱۵ ۱۲:۳۹:۱۸ 2 پاسخ کاربر تازه 0

پاسخ ها ( 2 )

    1
    ۱۳۹۶/۴/۱۵ ۱۴:۵۶:۰۵

    سلام دوست عزیز

    دقیقا اینارو فکر نکنم که داشته باشه

    ولی خود لینوکس یک سری نرم افزار های مشابه مثل همینا داره و شایدم بهتر

    کلا لینوکس از لحظ گیم و نرم افزار محدود تره

    فکر نکنم سی دی هاش موجود باشه

    و شما باید دانلود کنید.

     

    -1
    ۱۳۹۶/۴/۱۵ ۱۷:۰۹:۱۱

    سلام

    ورود به دنیای متن باز و خداحافظی از ویندوز پر باگ و اشکال! رو به شما و به خصوص داداش کوچیکت تبریک میگم

    از بین این همه توزیع لینوکس، چرا کالی رو انتخاب کردید؟ شما می بایست توزیع های رایج تر که برای کاربران خانگی نظیر اوبونتو ساخته شده استفاده کنید.

    ولی در رابطه با نصب نرم افزار هایی که در ویندوز وجود داره که آیا امکان نصب اونها در لینوکس وجود داره یا نه، برای این کار در صورتی که شرکت سازنده نسخه لینوکس اون نرم افزار رو تولید نکرده باشه، وجود داره:

    • اول اینکه در لینوکس ابزاری داریم به نام wine که توسط این ابزار قادر خواهید بود، تعدادی از نرم افزارهای ویندوز را روی لینوکس نصب کنید(به سایت winehq.org مراجعه کنید و اسم نرم افزار رو جستجو کنید، اگر امکان نصبش توسط این ابزار فراهم باشه، مطلع میشید)
    • دوم اینکه بیاید روی لینوکس یک نرم افزار ماشین مجازی نظیر VirtualBox نصب کنید، و روی این ماشین مجازی ویندوز رو نصب کنید(یعنی در واقع شما در لینوکس یک ویندوز هم نصب میکنید تا بتونید ویندوز هم داشته باشید) که البته این کار نیازمند سیستم قدرتمندی است.

    در توزیع های لینوکس نظیر اوبونتو یک مخزن نرم افزاری وجود داره، در این مخزن نرم افزارهای گوناگونی وجود داره، که میتونید هر نرم افزار رو که خواستید با یک کلیک نصب کنید(در واقع یک بانک نرم افزاری هست که میتونید داخلش جستجو و نرم افزار مورد نظرتون اگر وجود داشت رو نصب کنید)

    کلا لینوکس در بحث نرم افزاری زیاد گسترده نیست، پس اگر با ویندوز هستید و زیاد با نرم افزارهای مختلف کار میکنید، با لینوکس به مشکل میخورید(مگر آنکه همونطور که بالا گفتم، ویندوز را روی ماشین مجازی در لینوکس نصب کنید)

    در رابطه با بازی، اومدی لینوکس قید بازی رو بزن!

    قبل از اینکه به لینوکس مهاجرت کنید، پیشنهاد میکنم، روی ویندوز یک ماشین مجازی نصب و روی این ماشین مجازی یکی از توزیع های لینوکس رو نصب کنید و شروع کنید به کار کردن، اگر رضایت بخش بود، اون موقع به طور کامل ویندوز رو حذف و مهاجرت کنید به لینوکس.

    که آموزش های لینوکس توزیع اوبونتو(کلیک کنید) و توزیع کالی لینوکس(کلیک کنید) قبلا در سایت گذاشته شده که میتونید توسط این آموزش ها لینوکس رو در ماشین مجازی راه اندازی کنید.

    موفق باشید.

    بهترین پاسخ

ارسال یک پاسخ