عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1170 آموزش و 2024 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

اینترنت استارلینک چیست؟ آیا در ایران میتوانیم استفاده کنیم؟!

سلام

تو این چند روز اخیر خیلی با واژه ی استارلینک یا همون اینترنت ماهواره ای رو به رو شدید که خبرهای زیادی راجبش گفته میشه از اینکه تو ایران فعال شده، برای ایرانیان رایگانه و … در این مقاله سعی داریم به صورت کامل ابتدا به معرفی استارلینک بپردازیم و در انتها به بعضی سوالات پر تکرار شما پاسخ بدیم، در ادامه همراه بپرسم باشید.

استارلینک چیست؟

استارلینک چیست؟

استارلینک چیست؟

استارلینک نام شبکه‌‌‌ای از حدود سه هزار ماهواره کوچک است که همین حالا در مدار پایینی زمین قرار دارند. بر اساس مجوز اتحادیه جهانی مخابرات، استارلینک می‌تواند تا ۱۲ هزار ماهواره کوچک به مدار زمین بفرستد. شرکت «اسپیس ایکس» که مجری این پروژه است، گفته است که مجوز ۳۰ هزار ماهواره دیگر را نیز گرفته است!

ماهواره‌های کوچک، شباهتی به ماهواره‌های معمولی ندارند و در واقع جعبه‌هایی کوچک برای دریافت و ارسال اموج ماهواره‌ای هستند. هدف پروژه استارلینک این است که در نهایت سراسر کره زمین را پوشش بدهد.

چگونه باید به استارلینک متصل شویم؟

دسترسی به اینترنت استارلینک فقط با خرید تجهیزات امکان پذیر است که در تصویر زیر نمونه ای از تجهیزات کامل برای متصل شدن به استارلینک را می بینید:

تجهیزات استارلینک

تجهیزات استارلینک

متاسفانه در بعضی کانال ها و پیج های اینستاگرامی خبرهای اشتباهی منشتر شده است که ایلان ماسک اینترنت ماهواره ای را روی گوشی می فرستد، یعنی شما بدون خرید تجهیزات و فقط با گوشی میتونید به استارلینک متصل شوید! البته ایلان ماسک این قصد را دارد ولی در حال حاضر فقط و فقط هیچ راهی بجز وصل شدن با تجهیزاتی که در تصویر بالا می بینید، نیست.

هزینه خرید تجهیزات چقدر است؟

تجهیزاتی که برای اینترنت استارلینک مورد نیاز به شرح زیر است:

  • دیش ۶۰ سانتی متری(که در نسخه ۲ استارلینک یک بشقاب مستطیل شکل است)
  • پایه
  • سیم
  • مودم
مطلب پیشنهادی:  6 دستور پرکاربرد CMD

و …

که هزیه خرید این تجهیزات چیزی حدود ۵۰۰ الی ۶۰۰ دلار هست که هزینه ماهانه ۹۹ دلار را هم باید پرداخت کنید.

پاسخ به سوالات شما درباره اینترنت استارلینک ایلان ماسک:

سوال ۱:  آیا این سرویس رایگانه؟

خیر، به هیچ وجه!

سوال ۲: این که می‌گویند باید در کشور های اطراف فرستنده و دکل نصب شود ماجرایش چیست؟

دروغ محض است! یک ذهن خلاق صرفا با طراحی یک نقشه و چپاندن ۳ تا دایره در مناطق مخاتلف بیان کرده که ایلان ماسک قرار است سه دکل مخابراتی در اطراف ایران نصب کند و به ایران اینترنت بدهد!

سوال ۳: طبق نقشه های اعلام شده گویا در ایران چند نفر استارلینک را دریافت کرده اند، موضوع چیست؟

همانطور که قبلا توضیح دادم، حتی تا قبل از این هم امکان استفاده از اینترنت استارلینک در ایران وجود داشت، اما به شرطی که اکانت و تجهیزات را از کشور دیگری تهیه و به ایران منتقل می‌کردید. که در این صورت هم پشتیبانی از شما صورت نمی‌گرفت

سوال ۴: از یک سرویس چند نفر می‌توانند استفاده کنند؟

خود تجهیزات استارلینک یک مودم WiFi دارد که اینترنت را از دیش دریافت کرده و به صورت بی سیم و وایرلس در اختیار کاربران قرار می‌دهد و گویا ۳۲ نفر همزمان در شعاع حدودا ۵۰ متر می‌توانند به آن متصل شوند.

کسانی که اطلاعات شبکه دارند می دانند که با کمی سلیقه و استفاده از ابزار و تجهیزات و روتر های مختلف می‌توان این برد را حتی به چند کیلومتر و به تعداد کاربران بیشتر رساند، اما باز هم در این حالت برد بیشتر از دو سه کیلومتر نخواهد بود.

مطلب پیشنهادی:  آموزش Corel Video Studio - قسمت هفتم(آموزش استفاده از Patch)

به شایعاتی دیگری که در رابطه با اینترنت استارلینک میشنوید گوش نکنید! سعی کردم به صورت کاملا خلاصه راجب همه سوالات به استارلینک پاسخ بدم، چنانچه شما نکته ی جدیدتری دارید در بخش نظرات برای ما بنویسید، اگر سوالی هم در رابطه با این سرویس دارید در بخش پرسش و پاسخ سایت یا از بخش گفتگوی آنلاین میتونید از ما بپرسید.

موفق باشید.

درباره احمد آخوندیمدیر سایت

همیشه در تلاش برای یادگیری :) ارتباط با من: 09159352892

دنبال کردن

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.