عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1170 آموزش و 2023 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

آموزش PHP مقدماتی – قسمت اول(نصب و راه اندازی)

سلام

قصد داریم در بپرسم در کنار دیگر دوره های آموزشی که تا الان در سایت قرار دادیم، دوره ی آموزش PHP را هم نیز اضافه کنیم، در این سری آموزش ها قصد داریم PHP را به بهترین شیوه و پروژه محور پیش ببریم، که انشالله بتونیم در کنار هم یک دوره ی خوبی رو داشته باشیم.

همونطور که میدونید اگه بخوایم یک سایت داینامیک داشته باشیم باید از زبان های برنامه نویسی تحت وب نظیر PHP,ASP.NET و … اینها استفاده کنیم و از اونجا که PHP رایگان، آسان، بدون محدودیت و قابلیت اجرا شدن روی همه سیستم ها رو داره انتخاب مناسب تری میتونه هست، اگر قصد دارید PHP را بیاموزید حتما درباره ی مزایا و معایبی که داره اطلاع دارید! لذا از توضیح اضافی پرهیز میکنیم، اولین قدم برای اینکه بتونیم در سیستم برنامه نویسی PHP رو شروع کنیم نیاز داریم تا ابزارهای مورد نیاز رو نصب کنیم، پس در ادامه همراه بپرسم باشید.

برای مشاهده تمام قسمت های منتشر شده آموزش PHP کلیک کنید(تمامی آموزش ها رایگان می باشند)

نصب سرور محلی

از اونجایی که میدونید PHP یک زبان سمت سرور هست و کدهایی که می نویسیم در سمت سرور اجرا و نتیجه اون به کاربر نمایش داده میشه، لذا اول باید سیستم را تبدیل به یک سرور محلی کنیم، تا بتونیم کدهایی که مینویسیم رو در سیستم نتیجه اش رو ببینیم.

برای نصب یک سرور در سیستم، نرم افزارهای فراوانی وجود داره که ما در طی این آموزش ها با نرم افزار قدرتمند Wampserver کار میکنیم، در ادامه میریم تا نرم افزار رو نصب کنیم.

  • ابتدا نرم افزار را از این لینک دانلود کنید.
download

دانلود ومپ

وارد سایت که شوید، از قسمتی که در تصویر بالا مشخص کردیم با توجه به نوع سیستم عامل نسخه ۳۲ یا ۶۴ بیتی را دانلود کنید.

  • نصب ومپ مراحل پیچیده ای ندارد، لذا نیاز به آموزش ندارد. فقط توجه داشته باشید که بهتر است ومپ را در درایوی به غیر از درایو C نصب کنید.
مطلب پیشنهادی:  ساخت و ویرایش آسان فایل های php,html,css,javascript در اندروید

اگر ومپ را داخل درایوی که ویندوز نصب است، نصب کنید اگر به هر دلیلی برای ویندوز مشکل پیش بیاد پروژه هایی که داخل ومپ نصب کردید همگی از بین می روند، لذا بهتر است ومپ را در داخل درایو دیگری نصب کنید.

  • ومپ را که نصب کردید در نوار وظیفه ویندوز(Taskbar) آیکن ومپ به نمایش در میاد، اگر ومپ را با موفیقت نصب کرده باشید آیکون ومپ سبز رنگ خواهد بود.
wamp

wamp

هنگامیکه که آیکون به صورت سبز رنگ نمایش داده میشه بدین معناست که نرم افزار به سرور APACHI و MySql با موفقیت وصل شده و ما میتونیم اقدام به نوشتن کدهای PHP کنیم.

  • روی آیکون ومپ کلیک کنید تا گزینه های نرم افزار ظاهر شود.
wamp

wamp

نگران گزینه ها نباشید، در ادامه که جلوتر بریم با تمام این گزینه ها کار خواهیم کرد.

  • روی لوکال هاست کلیک کنید تا وارد محیط سرور محلی بشید.
localhost

localhost

در این صفحه ای که مشاهده میکنید، میتونید:

=> پروژه های خود را مشاهده و اجرا کنید.

=> دامنه مجازی بسازید.

=> وارد phhmyadmin بشید.

=> و …(در ادامه مباحث با تمام گزینه ها کار خواهیم کرد)

نصب ویرایشگر

خوبی PHP این هست که میتونیم با هر نرم افزار ویرایشگر متنی نظیر NotePad اقدام به نوشتن کدها کنیم؛ ولی از اونجایی که برای نوشتن کدهای زبان PHP نرم افزار هایی وجود داره که کار رو راحت تر میکنه، لذا از این نرم افزار ها استفاده میکنیم.

نرم افزاری که در طول دوره باهاش کار میکنیم و به شما هم معرفی میکنیم که نصب کنید نرم افزار محبوب و قدرتمند PHPStorm است، توسط این نرم افزار میتونید اقدام به نوشتن کدهای Html,Css,JvaScript,PHP کنید، نرم افزار را میتویند از این لینک دانلود و نصب کنید.

مطلب پیشنهادی:  آموزش برنامه نویسی اندروید با B4A - قسمت ششم(برنامه ماشین حساب)

ابزارهای لازم را نصب کنید و منتظر آموزش بعدی باشید …

درباره احمد آخوندیمدیر سایت

همیشه در تلاش برای یادگیری :) ارتباط با من: 09159352892

دنبال کردن

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.