عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1170 آموزش و 2023 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

تفاوت بین نرم افزار پریمیر و افترافکت

سلام

اگر شما هم در زمینه تدوین، ویرایش ویدئو و … فعال باشید و به دنبال نرم افزاری برای اینکار بگردید؛ با دو نرم افزار حرفه ای و بزرگ After Effects و Adobe Premiere رو به رو میشوید که هر کدام در زمینه های خودشان حرفه ای فعالیت میکنند؛، حالا انتخاب سخت میشود که کار با کدام یک را شروع کنید، در ادامه سعی کردیم تا ویژگی های کلی و جزئی و همچنین تفاوت بین این دو نرم افزار را بیان کنید تا انتخاب برایتان آسان شود؛ در ادامه همراه بپرسم باشید.

فرق بین After Effects و Premiere Pro

فرق بین After Effects و Premiere Pro

این موضوع با اینکه بارها در انجمن و تاپیک های مختلف مطرح شده و پاسخ های کلی داده شده، اما باز هم جای ابهام وجود دارد که قصد داریم باهم بصورت جزئی به آن بپردازیم.

تفاوت اصلی و مهم بین دو نرم افزار After Effect و Premiere این هست که از افتر برای جلوه های ویژه و از پریمیر برای ویرایش فیلم ها استفاده میشود.

شما میتوانید ویدئوهایی با زمان طولانی را در تایم لاین پریمیر وارد کنید و به راحتی عملیاتی نظیر Crop(برش) را انجام دهید حتی برای هر لاین ویدئو یک لاین صدا وجود دارد که این ویژگی در افترافکت بدین شکل نیست.

اما در عوض در افتر میشود برای افکت ها و خاصیت های لاین مثل موقعیت، اندازه و چرخش بیایم و اکسپرشن نویسی(کدنویسی) کنیم. چون افتر یک نرن افزار Layer base هست و در هر پروژه تعداد لایه ها زیاد هست، این امکان رو داریم که یک لایه را از لیست لایه ها مخفی کنیم یا کاری کنیم که فقط همان لایه ها نمایش داده شود.

مطلب پیشنهادی:  آموزش ساخت منوی فانتزی در بیسیک فور اندروید

در پریمیر برای قرار دادن لایه ها در یک گروه از Nest استفاده میکنیم ولی در افترافکت از Comp که هر چند مقیاس هر Comp در افترافکت یک Sequence در پریمیر هست.

صفحه نمایش

صفحه نمایش

ویژگی بعدی درباره صفحه نمایش هست که در پریمیر به صورت دو پنجره قرار دارد یکی برای نمایش ویدئوی ویرایش شده و دیگری هم برای سورس اصلی ویدئو که میتونید بین چند دوربین سوئیچ(جابجا) شوید و حتی میتوانید تایم لاین را میان تصاویر تهیه شده توسط هر یک از این دوربین ها Sync نگه دارید و به سادگی از یک دوربین و زوایه به سراغ دوربین و زاویه ی دیگری برید.

اما در افترافکت وقتی در Comp روی ویدئو در صفحه نمایش کلیک میکنیم وارد صفحه اصلی ویدئوی میشویم که میتونیم از ابزارهایی نظیر Stopm,Brush و … که در منوی ابزارها قرار دارند و مخفی هستند استفاده کنیم.

صدا گذاری

صدا گذاری

مورد بعدی در مورد گذاشتن صدا که پریمیر قابلیت بیشتری نسبت به افتر داره اما هر دو نرم افزار برای این کار مناسب نیستند و بهترین نرم افزار Adobe Audition است.

مورد بعد Mask کردنه که در پریمیر قابلیت فدرهی بالاتری نسبت به افتر داره اما در افترافکت امکانات بیشتری برای یک مسک بی نقص وجود دارد.

Camera Tracking

Camera Tracking

با وجود Camera Tracking و نورپردازی حرفه ای که دارای چهارحالت استاندارد Spot,Point,Paralel و Ambient که با تنظیم کامل و استفاده از آبجکت های ۳D موجود در افترافکت در زمینه نورپردازی بهتر از پریمیر عمل میکند.

آخرین موردی که باقی میمونه وجود افکت هایی هست که در افترافکت وجود داره که تعداد این افکت ها بسیار زیاده مانند مجموعه افکت های Simulation و تعداد بسیاری از پلاگین های حرفه ای که فقط در افتر اجرا میشه و این نرم افزار را به یک جعبه ابزار قدرتمند برای ویرایش ویدئو تبدیل کرده است.

یک نکته در پایان برای یادگیری افتر حتما قبلش پریمیر رو یاد بگیرید چون اگه اول افتر رو یاد بگیرد بعد بخواین پریمیر رو یاد بگیرید یه کم کار براتون سخت میشه با اینکه رابط کاربری هر دو نرم افزار مثل همه اما افتر نسبت به پریمیر پیچیده تره پس اول پریمیر رو یاد بگیرید که یادگرفتش خالی از لطف نیس 🙂

بازهم سوالی در رابطه با تفاوت این دو نرم افزار داشتید، در سایت بپرسید …

مطلب پیشنهادی:  آموزش ساخت فیلتر اینستاگرام در فتوشاپ + ویدئو

موفق باشید.

درباره امیرعلی سبحانیکاربر تازه


دنبال کردن

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.