حل مشکل بهم ریختن اندازه فونت در B4A
سلام عرض میکنیم خدمت تمامی برنامه نویسان اندروید، به زبان بیسیک فور اندروید.
در این پست، میخواهیم راهکاری را به شما یاددهیم که برنامه تان را از نظر بصری مناسب تر میکند. پس با بپرسم همراه باشید.
شما به عنوان برنامه نویس b4a وقتی یک اپلیکیشن را میسازید، در آن واحد روی یک شبیه ساز و یا یک گوشی محصول کارتان را تست میکنید. خب، حالا اگر این برنامه نهاییتان را روی چند شبیه ساز دیگر و یا چند گوشی دیگر تست کنید، متوجه میشوید، باتغییر اندازه صفحه نمایش و یا همان رزولیشن صفحه نمایش، فونت برنامه شما دستخوش تغییر میشود و بزرگ و کوچک میشود و به این ترتیب ممکن است به درستی نمایش داده نشود و یا ناقص نمایش داده شود. اما برای حل این مشکل در basic4android باید چه کرد؟!
ما در اینجا مینی سورس کد و کتابخانه مربوطه ای را میگذاریم که با استفاده از آن، دیگر با تغییر اندازه و یا کیفیت صفحه نمایش گوشی، فونت ها دچار تغییر نمیشوند و ظاهر برنامه بهم نمیریزد.
ابتدا Liberary یا همان کتابخانه مورد نظر را تعریف میکنیم. همچنین مثلا یک لیبل هم تعریف میکنیم تا تغییرات را روی آن اعمال کنیم.
۱ ۲ ۳ ۴ |
sub Globals Dim auto As AutoScaleFont Dim Label1 as Label End Sub |
و در ادامه به سادگی هرچه تمام تر، از این کتابخانه برروی lable مان استفاده میکنیم.
۱ ۲ ۳ ۴ ۵ |
Sub Activity_Create(FirstTime As Boolean) Activity.LoadLayout("Main") auto.Initialize Label1.TextSize=auto.ReturnScaledSize(۲۰) End Sub |
در اینجا اندازه فونت ۲۰ است و با تغییر اندازه صفحه نمایش، اندازه فونت لیبل دستخوش تغییر نمیشود.
در انتها میتوانید سورس را دریافت کنید
موفق باشید.
ارسال نظر
شما باید وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید نظر ارسال کنید