عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1170 آموزش و 2021 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

آموزش ساخت Captcha(کد امنیتی) در php

سلام

برای جلوگیری از ارسال بیهوده فرم ها توسط ربات ها نیاز هست تا یک مرحله فرم های امنیتی سایت را حرفه ای تر کنیم و برای اینکار می توانیم به فرم های سایت یک کد امنیتی یا همون Captcha اضافه کنیم، در ادامه همراه بپرسم باشید تا خیلی ساده بتونیم یک کپچای حرفه ای به فرم هامون اضافه کنیم.

capthca

capthca

Captcha چیست؟

Capctha یا کد امنیتی، راهی هست که ما می توانیم تشخیص دهیم فردی که میخواهد فرم موجود در سایت را ارسال کنید انسان است یا ربات، که با وارد کردن امنیتی و چک کردن این کد در سمت سرور می توانیم متوجه شویم.

تابع ساخت Captcha:

یک تابعی براتون آماده کردم که توسط این تابع خیلی راحت میتونید یک تصویر امنیتی در فرم وب سایت خود اضافه کنید، که کدتابع به صورت زیر است:

روش کار تابع بدین صورت هست که اعداد تصادفی را تولید میکند و خروجی به صورت تصویر است، و هر کدی که ساخته می شود در Session ی به نام Captcha ذخیره میشود، که در سمت سرور باید مقدار ارسالی از سمت کاربر را با این Session مقایسه کنیم تا اگر کاربر کد امنیتی را درست وارد کرده بود، اطلاعات ارسال شود.

که در پایان پست می توانید،؛ تابع را به همراه فایل فونت و فایل متنی که برای تولید کد امنیتی می باشد را دانلود کنید.

آموزش:

  • پوشه Captcha را پس از دانلود، در کنار فرم خود قرار بدید.
  • سپس باید یک تگ img برای نمایش Captcha و یک Input برای وارد کردن کد امینیتی اضافه کنید.

مطلب پیشنهادی:  آموزش رفع باگ CSRF در PHP

همانطور که در کد بالا می بینید، درون تگ form یک تصویر قرار دادیم و آدرس فایل Captcha.php را در آدرس بهش دادیم و یک input از نوع Text هم که نام آن را برابر captcha قرار دادیم برای وارد کردن کد امنیتی، قرار دادیم.

  • در سمت سرور، قبل از ارسال اطلاعات فرم باید، چک کنیم که آیا کاربر کد امنیتی را درست وارد کرده یا نه، برای این کار ابتدا Session را Start میکنیم(چون کپچا را در سشن ذخیره کردیم و برای اینکه Session را چک کنیم باید Session را Start کنیم).

در خط ۱ ابتدا Session را Start کردیم، سپس در خط ۲ مقدار SESSION[‘capthca’]_$ را با POST[‘capthca’]_$ مقایسه کردیم که اگه کد امنیتی درست وارد شده بود، عبارت: “کد امنیتی صحیح وارد شده است.” و اگر نادرست بود، عبارت: “کد امنیتی اشتباه است” در صفحه چاپ شود و به کاربر نمایش داده شود.

در پایان آموزش، سورس کد به همراه تابع کپچا را میتوانید دانلود کنید.

موفق باشید.

 


دانلود: سورس ساخت Captcha


پيش نمايش: کليک کنيد


حجم: 1.75 مگابایت


رمز فايل فشرده: www.beporsam.ir


سورس را دانلود و پوشه csrf را در مرورگر اجرا کنید.


اگر در رابطه با مطلب بالا سوالي يا مشکلي داريد ميتوانيد سوال خود را در سايت بپرسيد، کاربران سايت پاسخگوي سوالات شما خواهند بود.


عضويت در سايت


پرسيدن سوال


درباره احمد آخوندیمدیر سایت

همیشه در تلاش برای یادگیری :) ارتباط با من: 09159352892

دنبال کردن

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.