عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1170 آموزش و 2023 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

مقایسه SSD با HDD

سلام

قبلا یک مقاله در رابطه با SSD نوشتیم که به صورت کامل SSD را تعریف کردیم و گفتیم که چه مزایا و معایبی نسبت به HDD داره، حالا اگر دوست دارید بیشتر راجب به SSD بدونید در این مقاله مقایسه ای بین SSD و HDD انجام دادیم که خوندنش خالی از لطف نیست، در ادامه همراه بپرسم باشید.

مقایسه SSD با HDD

مقایسه SSD با HDD

مقایسه SSD با HDD

مطلب پیشنهادی:  SSD چیست و چه مزایایی نسبت به HDD دارد؟

SSD نسبت به HDD عملکرد بالاتری دارد، در SSD تاخیر به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و کاربران هنگام کار با SSD زمان بوت بسیار سریع تری را تجربه میکنند.

عوامل متعددی بر طول عمر درایوهای SSD و HDD تأثیر می‌گذارند، از جمله گرما، رطوبت و اثر اکسید شدن فلزات داخل درایوها. داده‌ های هر دو نوع رسانه به مرور زمان کاهش می‌یابد، در حالی که داده های هارد دیسک‌ها در روز بیشتر میمانند. کارشناسان صنعت توصیه می کنند SSD های بلا استفاده یا غیرفعال را در دمای پایین نگهداری کنید تا مجددا قابل استفاده شوند.

قطعات متحرک هارد دیسک ها احتمال خرابی را افزایش می دهد. برای جبران، سازندگان HDD سنسورهای ضربه را برای محافظت از درایوها و سایر اجزای داخل رایانه شخصی اضافه کرده اند. این نوع سنسور تشخیص می دهد که آیا دستگاه در حال سقوط است و اقدامات لازم را برای خاموش کردن هارد دیسک و سخت افزار حیاتی مربوطه انجام می دهد.

اجزای هارد دیسک

اجزای هارد دیسک

هنگامی که داده ها به بخش های مختلف روی دیسک تقسیم می شوند، عملکرد هارد دیسک ها آسیب پذیرتر میشود. برای تعمیر دیسک از تکنیکی به نام Defragmentation استفاده می شود. SSD ها داده ها را به صورت مغناطیسی ذخیره نمی کنند، بنابراین عملکرد خواندن بدون توجه به جایی که داده ها در درایو ذخیره می شوند، ثابت می ماند.

SSD ها دارای طول عمر مشخصی هستند، با تعداد محدودی از چرخه های نوشتن، قبل از اینکه عملکرد نامنظم شود. برای جبران، SSD ها از سطح سایش استفاده می کنند، فرآیندی که عمر یک SSD را افزایش می دهد. تراز سایش معمولاً توسط کنترلر فلاش مدیریت می شود که از الگوریتمی برای مرتب کردن داده ها استفاده می کند تا چرخه های نوشتن/پاک کردن به طور مساوی بین تمام بلوک های دستگاه توزیع شود.

SSD در مقابل هارد دیسک های هیبریدی

SSD HDD SS

SSD HDD SS

نوع دیگری از هارد دیسک های موجود در بازار HHD یا دیسک هیبریدی نام دارند، که میتوان گفت تلفیقی از HDD و SSD است. HHD ها فاصله بین فلش و حافظه مغناطیسی دیسک ثابت را پر میکنند و برای ارتقاء لپ تاپ ها بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند.

HHD ها یک معماری دیسک معمولی دارند که تقریباً ۸ گیگابایت فلش NAND را به عنوان بافر برای بارهای کاری، مبتنی بر دیسک اضافه می کند.

به این ترتیب، HHD برای رایانه هایی با تعداد محدودی از برنامه ها مناسب است.

موفق باشید.

درباره مرتضی صباغیهمکار سایت

💎 اپ های من در مایکت https://myket.ir/developer/dev-53936 گروه تلگرامی MR.B4A ( سورس کد و کتابخانه ) https://t.me/programmingwithb4a

دنبال کردن

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.