عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1170 آموزش و 2023 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

آموزش وصل کردن گوشی به پخش ماشین

سلام

پخش های امروزه که در ماشین ها وصل میشوند، یا بلوتوثی هستند یا کابل AUX میخورند، در این آموزش می پردازیم به اینکه چطوری میتونیم در یکی از این دو حالت، گوشیمون رو به ماشین وصل کنیم تا آهنگ های داخل گوشی از طریق ماشین پخش شوند، در ادامه همراه بپرسم باشید.

وصل کردن گوشی به پخش ماشین

وصل کردن گوشی به پخش ماشین

آیا می خواهید در ماشینتان به  آهنگ های موجود درتلفن اندروید خود گوش بدهید؟

در این مقاله به آموزش بهترین گزینه های موجود برای اتصال، از کابل های AUX گرفته تا بلوتوث، پرداخته شده است.

آیا میخواهید از موزیک ها، پادکست ها و کتاب های صوتی مورد علاقه تان در حین رانندگی لذت ببرید؟ برای این کار فقط کافیست تا گوشی خود را به ماشین وصل کنید.

اما بهترین راه برای پخش موسیقی یا صدای گوشی از طریق استریو ماشین کدام است؟

ما تمام روش‌های مختلف اتصال  مانند بلوتوث و USB را به شما نشان می‌دهیم که به شما این امکان را می‌دهد تا تلفن اندروید خود را به صدای ماشین متصل کنید.

در حین رانندگی به آنچه می خواهید گوش دهید

گوش دادن به موسیقی در حین رانندگی  برای بسیاری از ما  لذت بخش است ولی  گاهی اوقات  رادیو آهنگ هایی پخش می کنند که ریتم آن برای ما هیجان انگیز نیست .با اینکه سی دی ها انتخاب خوبی برای پخش موسیقی هستند، اما به راحتی خراشیده می شوند و باید آنها رازود به زود تعویض کرد. بنابراین اگر می خواهید موسیقی را از گوشی خود در ماشین پخش کنید، چه کاری می توانید انجام دهید؟ چگونه گوشی هوشمند تان را به پخش ماشین متصل می کنید؟

تا زمانی که یک مکان امن برای نصب یا نگهداری گوشی ویک برد یایک کابل لازم برای ارسال سیگنال به سیستم صوتی خودروی خوددارید، می توانید از گوشی اندرویدتان برای سرگرمی صوتی در حین رانندگی استفاده کنید و از آن لذت ببرید.

به هر حال، اگر می‌خواهید از اندروید برای پیدا کردن نزدیک‌ترین نقطه شارژ الکتریکی خود و پیمایش از برنامه‌های GPS استفاده کنید، منطقی است که برای موسیقی در ماشین نیز به تلفن خود تکیه کنید.

موارد زیر به شمااین امکان  را می‌دهند تا موسیقی ذخیره‌شده (یا پخش شده از طریق) تلفن هوشمند خود را از طریق سیستم صوتی ماشین پخش کنید. ما همچنین به مواردی اشاره کرده ایم که باید از آن پرهیز کنید.

هنگام رانندگی از تلفن خود استفاده نکنید!

اگرچه موضوع ما در مورد استفاده از تلفن هوشمند در حین رانندگی است، اما درک این موضوع نیزمهم است. با اینکه شما تماس تلفنی برقرار نکرده  یا پیامکی ارسال نمی کنید،اما گوشی تان همچنان کار می کند وشما با برداشتن دست از روی فرمان و چشم از جاده به منظور تغییردادن مسیرحرکت در نرم افزار، یافتن ایستگاه رادیویی جدید، تغییر فصل‌های کتاب صوتی یا بارگذاری پادکست جدید کار خطرناکی میکنید واین کاردربسیاری ازمناطق جهان کاری غیر قانونی است، درست مانند تماس گرفتن یا ارسال پیامک. شما مجاز به انجام کارهایی که حواستان را درحین رانندگی پرت می کند  نیستید .درکل در حین رانندگی به گوشی تان دست نزنید و اگرمی خواهید لیست پخشتان را تغییر دهید از راه های زیر استفاده کنید:

  • از همراهانتان کمک بخواهید ترجیحا کسی که در صندلی جلو ماشین نشسته است.
  • در صورت وجود از کنترل‌های نصب‌شده روی فرمان استفاده کنید.
  • یک مکان امن برای پارک کردن پیدا کنید و کارتان را انجام دهید .
  • ایمن ترین راه هم اینست که با شرایط موجود کنار آمده و یا آن را به رادیو تغییر دهید.
مطلب پیشنهادی:  آموزش هارد ریست SAMSUNG Galaxy A20s

چگونه گوشی خود را به ماشین وصل کنیم؟

کابل AUX

کابل AUX

ورودی پخش ماشین

ورودی پخش ماشین

در ماشین هایی که سیستم صوتی آن قدیمی است از کابل Aux آنالوگ استفاده کنید.

جک ۳.۵ میلی متری هدفون(به قسمت میخی شکل کابل گفته میشود) تلفن همراه  خود را با کمک کابل  به درگاه ورودی aux در سیستم صوتی اتومبیل وصل کنید .شما میتوانید این کابل ها را  به راحتی در اکثر موبایل فروشی ها که لوازم جانبی دارند پیدا کنید.

به عنوان مثال، ممکن است یک کانکتور استاندارد خط ورودی در جلوی سیستم صوتی خودرویتان (یا در جای دیگری  مثلادر کنسول مرکزی) نصب شده باشد که دسترسی آسان را فراهم می کند. از طرف دیگرنیز، ممکن است لازم باشد کابل را به داشبورد بکشید تا گوشی خود را وصل کنید.

اگر ماشین شما به اندازه کافی قدیمی است که دستگاه پخش کاست دارد، می توانید از آن برای پخش صدا از تلفن خود استفاده کنید. آداپتورهای کاست دستگاه‌های اصلی هستند که به شکل نوار کاست هستند که شامل یک سیم صوتی کمکی در خارج ضبط هستند. در واقع اسم آن ها آداپتور کاست به AUX می باشد.

آداپتور کاست

آداپتور کاست

اگر ماشین شما جدید است از بلوتوث استفاده کنید .

بلوتوث ماشین

بلوتوث ماشین

بسیاری از سیستم‌های صوتی جدید دارای بلوتوث  هستند که به عنوان گزینه‌ای برای پخش موسیقی در یک شبکه بی‌سیم کوتاه برد مورد استفاده قرار می گیرد برای بهره مندی از این فناوری، بلوتوث را روی سیستم صوتی خودروفعال کرده  و پس ازاطمینان از قابل شناسایی بودن آن شروع کنید. برای اطلاع از نحوه انجام این کار، باید دفترچه راهنمای سیستم پخش خودروی خود را مطالعه کنید.

در دستگاه اندرویدتان، مسیر زیر را بروی:

  • ( Settings > Device Connection > Bluetooth ) و آن را روی On قرار داده و روشن کنید. (همچنین می توانید با پایین کشیدن صفحه اعلانات و فشار طولانی دکمه بلوتوث خود را روشن کنید).

منتظر بمانید تا صفحه به روز شود و سیستم صوتی ماشین شما نمایش داده شود، سپس آن را برای جفت شدن انتخاب کنید. پس از اتمام اتصال، تلفن شما باید در آینده به طور خودکار با خودرو جفت شود. در سفرهای طولانی (مخصوصاً اگر از Google Maps یا برخی از برنامه های GPS دیگر نیز استفاده می کنید)، باید هنگام رانندگی تلفن خود را درشارژ نگه دارید.

مطلب پیشنهادی:  سورس نمایش مختصات صفحه نمایش در #C

اگر بلوتوث ندارید؟ یک کابل USB را امتحان کنید.

اتصال گوشی با کابل به پخش ماشین

اتصال گوشی با کابل به پخش ماشین

آیا نمی دانید چگونه گوشی اندروید را با USB به ماشینتان وصل کنید؟ خیلی ساده است به روش زیر عمل کنید:

برخی از پخش های مدرن خودرو دارای یک درگاه USB هستند که می‌توانید از آن برای اتصال دستگاه‌های ذخیره‌سازی خارجی استفاده کنید. این به شما امکان می‌دهد تا از طریق سیستم صوتی خودرو، مجموعه آهنگ‌های خود را مرور کنید. اگر وسیله نقلیه شما دارای یک پورت USB است، استفاده از آن بهترین راه برای پخش صدا در استریو ماشین شما است. نه تنها اتصال قابل اعتماد و صدای واضحی را ارائه می دهد، بلکه دستگاه شما را نیز شارژ می کند و به شما امکان می دهد تماس های هندزفری داشته باشید. پس از اتصال، تلفن اندروید شما باید به حالت ذخیره سازی تغییر کند. نوار اعلان را به پایین بکشید و روی شارژ کردن این دستگاه از طریق USB ضربه بزنید. گزینه Use USB for را به انتقال فایل (بر اساس نسخه اندروید و سازنده متفاوت است) تغییر دهید. سپس می توانید کتابخانه گوشی اندرویدی خود را در سیستم صوتی ماشین پیمایش کنیدو از آن لذت ببرید. نوع USB گوشی شما تعیین می کند که به چه فایل های صوتی می توانید گوش دهید.

کابل Micro-USB

کابل استاندارد داده ها برای دستگاه‌های اندرویدی قدیمی‌تر، به شما امکان می‌دهد تلفن خود را به ماشین وصل کنید ولی اگر میخواهید موسیقی را ازبرنامه هایی مانند  Last.fm، Spotify یا Pandora پخش کنید، این  کابل گزینه مناسبی  نیست، زیرا صرفاً برای پخش MP3 های ذخیره شده در دستگاه شما کاربرد دارد .

کابل Type-C

با کابل Type-C، احتمال زیادی وجود دارد که اتصال از صدا پشتیبانی کند (اما برخی از نمونه‌های قبلی از اتصال پشتیبانی نمی‌کنند). به این ترتیب، ممکن است بتوانید کابل USB-C خود را از تلفن خود به پورت USB در سیستم سرگرمی ماشین خود وصل کنید و لذت ببرید.

با استفاده از Android Auto متصل شوید

اگر گوشی و ماشین مدرن دارید شاید بتوانید این دورا با کمک Auto Android به هم وصل کنید. Android Auto یک برنامه Google است که به شما امکان می دهد از برخی از ویژگی های تلفن خود در حین حرکت استفاده کنید. برای استفاده از Android Auto به یک تلفن اندرویدی با اندروید ۶ مارشمالو یا جدیدتر، یک استریو ماشین سازگار و یک کابل USB با کیفیت بالا برای اتصال تلفن  به ماشین نیاز دارید.گوگل همچنین یک نسخه بی سیم از برنامه Android Auto دارد که به درستی آن را Android Auto Wireless نامیده است. برای استفاده از Android Auto Wireless برای اتصال تلفن Android خود به ماشین خود، به یک دستگاه Android با Android 11 یا جدیدتر نیاز دارید.

مطلب پیشنهادی:  آموزش ساخت اپلیکیشن تبدیل صدا به متن در B4A – جلسه دوازدهم( جلسه آخر )

آخرین راه حل: فرستنده FM

اگر بلوتوث گزینه ی مناسبی برای شما نیست، یک فرستنده FM را در نظر بگیرید. این دستگاهی است که به تلفن شما متصل می شود و (در فاصله بسیار کوتاه) به پخش کننده ماشین شما پخش می شود. با جابه‌جایی به باند FM در رادیو، می‌توانید به صورت بی‌سیم از پخش صدا در تلفن خود لذت ببرید.

برخی از فرستنده‌های FM به جک هدفون تلفن متصل می‌شوند، در حالی که برخی دیگر به اتصال بلوتوث تلفن متکی هستند که اساساً قابلیت بلوتوث رادیویی را به ماشین می‌دهند. در هر صورت، بیشتر آنها نیاز به برق ثابت دارند و از باتری ماشین استفاده می کنند .

طراحی گوشی های هوشمند به طور قابل توجهی  در بین سازنده ها متفاوت است. به این ترتیب، باید برای یافتن راه حلی که به خوبی با دستگاه شما کار می کند، وقت بگذارید.

برنامه فرستنده FM چگونه است؟

اگر هنوز به دنبال نحوه اتصال تلفن  به رادیو ماشین خود هستید، ممکن است وسوسه شوید که رویکرد فرستنده FM را با استفاده از یک برنامه امتحان کنید.

با این وجود، ما به شدت مخالف این روش اتصال هستیم . تحقیقات ما نشان می‌دهد که چنین برنامه‌هایی تقریباً همیشه حاوی ابزارهای تبلیغاتی مزاحم هستند و دستگاه‌های اندروید با سخت‌افزار لازم برای پخش در باند FM عرضه نمی‌شوند. در واقع، برنامه‌های ارائه شده  به‌عنوان “فرستنده FM ” در Google Play رتبه‌بندی بسیار ضعیفی دارند،این وضعیت تا زمانی که برنامه‌های پخش جریان قانونی (بدون قابلیت انتقال) در نتایج جستجو ظاهر شوند، تغییر نمی‌کند. به طور خلاصه، برنامه های فرستنده FM در بهترین حالت فقط باعث اتلاف وقت هستند و در بدترین حالت ممکن است کلاهبرداری کامل باشند.

از صدای گوشی تان در حین رانندگی لذت ببرید

با کمک روش های جدید پخش موسیقی  باید بتوانید در کمترین زمان گوشی اندروید خود را به ماشینتان متصل کنید.

اگر یک تلفن مدرن یا یک ماشین مدرن ندارید، می توانید از کابل های USB و کابل های صوتی ۳.۵ میلی متری استفاده کنید ولی استفاده از آداپتورو نوار کاست نادر است.

اینها تنها گزینه های مورد استفاده نیستند بلکه شما می توانید از روش نیزAndroid Auto استفاده کنید. اتصال بی سیم تلفن  به ماشین شما آسان و راحت است. در واقع، تنها مشکل واقعی این است که شما باید دو گزینه کنترل صدا برای پخش موسیقی داشته باشید .

امیدواریم که با یکی از روش های موجود توانسته باشید تا گوشی خود را به ماشین متصل کنید، در صورتی که نتوانستید این کار را انجام دهید، میتوانید سوال خود را از بخش پرسش و پاسخ و یا از طریق کارشناسان با ما در میون بذارید.

موفق باشید.

درباره احمد آخوندیمدیر سایت

همیشه در تلاش برای یادگیری :) ارتباط با من: 09159352892

دنبال کردن

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.