عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1170 آموزش و 2020 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

آموزش کتاب پیشرفته در بیسیک فور اندروید – جلسه چهاردهم( نگاه اجمالی به سورس – اکتیویتی about)

سلام

در چهاردهمین قسمت از آموزش ساخت کتاب پیشرفته بیسیک فور اندروید در خدمتتون هستیم، در این جلسه قصد داریم تا در رابطه با اکتویتی about صحبت کنیم. در ادامه همراه بپرسم باشید.

ساخت کتاب اندروید

ساخت کتاب اندروید

در این جلسه قصد داریم در مورد عنوان زیر صحبت کنیم:

  • بررسی اکتیویتی about

وظیفه این بخش، معرفی اطلاعات مربوط به برنامه نویس است..

نکته ای که درمورد این اکتیویتی بسیار حائذ اهمیت هست، این است که حتما باید این بخش در نرم افزارتان باشد تا بتوانید آن را منتشر کنید و مارکت ها آن را قبول کنند. البته این بخش از سوی دیگری هم اهمیت دارد و آن هم اینه که کاربر میتواند با نویسنده برنامه به راحتی و از طریق ابزارهای ارتباطی که در اپلیکیشن استفاده شده، ارتباط برقرار کند. پس اهمیت ویژه ای دارد.

در این اکتیویتی ابتدا آمدیم و ویوهایی را که نیاز داریم را تعریف کردیم.

در ساب initializer ویوها را راه اندازی کردیم و به آن هایی که نیاز است، نام رویداد یا همان event_name دادیم.

در ساب views هم ابزارها و کتابخانه ها و متغیرهایی را که تعریف کردیم، بسته به نیازمان، مقداردهی کردیم. طبق معمول ما دیگر از زیاده گویی پرهیز میکنیم و بیشتر روی بخش هایی که مهم هستند و نیاز به توضیح دارند، مانور میدهیم. برای این که نوشته داخل لیبل شما، در هر اینچ صفحه ای به درستی نمایش داده شوند، حتما باید از کتابخانه StringUtils استفاده کنید. به این شکل آن را تعریف میکنید:

مطلب پیشنهادی:  آموزش استخراج تصاویر از فایل ورد

و به این شکل استفاده میکنید:

در این خط، ارتفاع لیبل با متن داخلش ست شده و متن در اینچ های مختلف گوشی، بهم نمیریزد.

چون ما کل پروژه را با استفاده از کدنویسی انجام دادیم و هیچ لیوتی تعریف نکردیم، ویژگی های جزئی اشیاء ها هم با کدنویسی تعیین کردیم. مثلا در خط

با استفاده از کتابخانه ColorDrawable آمدیم و رنگ، انحنای گوشه ها، حاشیه و اندازه حاشیه و رنگ حاشیه را به شیء pnl_boarder با استفاده از خاصیت Background، تنظیم کردیم. که در نهایت اینگونه شد:

مسئله مهم این اکتیویتی، راه برقراری ارتباط بین کاربر و برنامه نویس است. ما در اینجا از سه اپلیکیشن ارتباطی استفاده کردیم. Whatsapp , telegram , instagram

در دکمه ای که مربوط به واتس اپ است، این گونه راه ارتباطی ایجاد کردیم:

با استفاده از این دستور، کاربر به محض زدن دکمه، وارد بخش شماره گیر گوشی میشود که شماره معرفی شده در آنجا قرار دارد. ( یک اینتنت باز میشود. )

مطلب پیشنهادی:  دور زدن حالت روح موبوگرام و پیام رسان های مشابه

در رویداد کلیک دکمه اینستاگرام، لینک صفحه اینستاگرام برنامه نویس را قرار دادیم که کاربر به محض این که روی این دکمه تاچ کرد، به صفحه اینستا برنامه نویس منتقل میشود. و این هم دستور مربوط به آن:

و دکمه تلگرام هم به همین منوال کدنویسی شده است.

نکته ای که در اینجا وجود دارد، بلوک:

است که چک میکند که آیا اینستا و تلگرام روی گوشی نصب است یا خیر. حتما این دستورات را بنویسید که خیلی به کار می آید.

چنانچه سوالی در رابطه با این آموزش داشتید از ما بپرسید 🙂

موفق باشید.

درباره مرتضی صباغیهمکار سایت

💎 اپ های من در مایکت https://myket.ir/developer/dev-53936 گروه تلگرامی MR.B4A ( سورس کد و کتابخانه ) https://t.me/programmingwithb4a

دنبال کردن

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.