عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1170 آموزش و 2023 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

آیا وقعا نیازه از VPN توی گوشیمون استفاده کنیم؟!

سلام

برخی از VPN ها ادعا می کنند که حریم خصوصی را بهبود می بخشند و شما را به صورت آنلاین ایمن نگه می دارند، اگرچه این کاملا حقیقت ندارد. ما در این مقاله بحث می کنیم که آیا در اندروید به VPN نیاز دارید یا خیر. در ادامه همراه بپرسم باشید.

استفاده از VPN در گوشی

استفاده از VPN در گوشی

هنگامی که از خانه دور هستید، احتمالاً از دستگاه تلفن همراه خود برای بسیاری از فعالیت های آنلاین استفاده خواهید کرد که می تواند داده های شما را در معرض تهدید قرار دهد. برای اتصال سریع‌تر از آنچه ارائه‌دهنده خدمات تلفن همراه شما ارائه می‌دهد، می‌توانید به Wi-Fi عمومی متصل شوید.

VPN ها خطرات وب گردی را کاهش می دهند، حتی زمانی که از خانه دور هستید و از شبکه های نا آشنا استفاده می کنید.

سوال این است: آیا واقعاً به VPN در دستگاه Android خود نیاز دارید؟

VPN چه چیزی برای شما فراهم می کند؟

VPN فقط برای امنیت اینترنت خوب نیست، اگرچه بیشتر به خاطر آن شناخته شده است. هیچ راه مطمئنی برای مرور وب کاملاً محافظت شده در برابر هکرها، ردیاب داده ها و بدافزارها وجود ندارد – اما VPN یک لایه محافظتی مفید همراه با برخی امکانات منحصر به فرد دیگر ارائه می دهد.۴

VPN چیست؟

VPN یا Virtual Private Network ابزاری است که به شما امکان می دهد با خیال راحت تر و ایمن تر اینترنت را مرور کنید. با این حال، مهمترین ویژگی آن این است که فعالیت شما را رمزگذاری می کند. با اتصال دستگاه خود به سرور VPN، فعالیت شما از طریق VPN بین دستگاه شما و اینترنت ارسال می شود. این بدان معناست که VPN به عنوان یک ایست بازرسی یا تونل بین دستگاه شما و اینترنت عمل می‌کند و فرصت‌های دیگران برای رهگیری ترافیک شما را کاهش می‌دهد و مانع از ذخیره داده‌های قابل شناسایی شما در سرورهای وب‌سایت می‌شود.

vpn چیست

vpn چیست

چیزهای بیشتری برای یادگیری در مورد نحوه عملکردVPN در رابطه با فرآیندهای تونل زنی و رمزگذاری وجود دارد، اما آنچه که هنگام در نظر گرفتن دستگاه Android شما ضروری است این است که چگونه مرور با تلفن همراه را ایمن تر می کند و همچنین قابلیت های مرور شما را نیز گسترش می دهد.

VPN چه کاری می تواند برای من انجام دهد؟

VPN ها برای حفظ حریم خصوصی ساخته شده اند. با این حال، آنها راه حل اصلی نیستند – آنها محدودیت های خود را دارند. اکثر VPN ها برتری رمزگذاری سریع خود را نسبت به رقبا به رخ می کشند، اما توانایی آنها در متوقف کردن کامل سایت ها از ردیابی داده های کاربر مشکوک است، هر چند آنها قاطعانه خلاف این را استدلال می کنند. یک VPN سایت ها را در ردیابی آدرس IP شما را متوقف می کند، اما آنها همیشه نمی توانند سایت ها را از جمع آوری داده های رفتاری باز دارند. بنابراین، یک VPN دقیقاً چه کاری می تواند برای دستگاه Android شما انجام دهد؟

مطلب پیشنهادی:  نمایش لیست نویسندگان در وردپرس

آیا VPN ها می توانند وب سایت های شما را ردیابی کنند؟

علاوه بر رمزگذاری داده های خود در هر کجا که هستید، صرف نظر از نقطه اتصال شما به اینترنت، VPN ها به شما امکان دسترسی مجازی به وب را از هر کجای دنیا می دهند. این بدان معناست که شما می توانید بدون توجه به جایی که می روید، حضور آنلاین منسجمی داشته باشید.

اگر به کشوری سفر می‌کنید که وب‌سایت‌های خاصی در آنجا مسدود شده‌اند، یا از ژاپن بازدید می‌کنید و متوجه می‌شوید که نمایش مورد علاقه‌تان در کاتالوگ نتفلیکس آن‌ها وجود ندارد، یک VPN به شما این امکان را می‌دهد تا به سرورهای سراسر جهان متصل شوید تا به سایت‌ها و محتوای آنها از کشورهای دیگر دسترسی داشته باشید

امروزه اکثر VPN ها راه حل های آسانی برای ایجاد یک تونل امن ارائه می دهند که از طریق آن داده های خود را ارسال می کنید. پیش از این، این بر عهده کاربر بود که یک سرویس گیرنده VPN را برای رمزگذاری ترافیک خود راه اندازی کند. اکثر مردم یک سرویس VPN معتبر را به دلیل سادگی و تعداد زیادی از ویژگی‌های موجود برای استفاده سازمانی یا شخصی انتخاب می‌کنند، مانند اینکه به شما اجازه می‌دهد حساب‌های منحصر به فردی برای استفاده شخصی و تجاری ایجاد کنید.

دلایل زیادی برای استفاده از سرویس VPN وجود دارد، اما باید بدانید که به لطف کلاینت داخلی اندروید (Android’s built-in client)، گزینه دیگری نیز برای شما وجود دارد.

اندروید شامل چه محافظت هایی می شود؟

دستگاه‌های Android دارای نسخه ۴.۰ و بالاتر از برنامه‌های VPN پشتیبانی می‌کنند، اما اکثر دستگاه‌ها دارای یک کلاینت داخلی هستند. قبل از شروع به جستجوی بهترین VPN های رایگان در اندروید، باید در نظر داشته باشید که دستگاه اندرویدی شما در حال حاضر چه توانایی هایی دارد.

مطلب پیشنهادی:  آموزش ارتباط با سرور آنلاین در B4A - قسمت هشتم(جستجو)

VPN داخلی اندروید چه کاری انجام می دهد؟

Android یک سرویس گیرنده VPN داخلی دارد که شامل چندین روش برای اتصال دستی به یک سرویس VPN است. این روش ها عبارتند از PPTP، L2TP/IPSec و IPSec. این بدان معنی است که اگر کسب و کار شما از هر نوع سرویس VPN استفاده می کند، می توانید آن را به گزینه های اتصال خود در تنظیمات شبکه دستگاه خود اضافه کنید و با استفاده از اعتبار ارائه شده توسط سرپرست خود وارد شوید.

این همچنین به این معنی است که اگر کسی از VPN در شبکه خانگی خود استفاده می‌کند، می‌توانید به سادگی با جستجوی آن و ورود به آن به آن بپیوندید، مشروط بر اینکه اطلاعات لازم برای ورود به سیستم را در اختیار شما قرار دهد. این به شما امکان می دهد زمانی که در جایی هستید که اتصال VPN را ارائه می دهد، از استفاده از برنامه خودداری کنید.

با این حال، این خود یک VPN نیست، بلکه یکی دیگر از روش های اتصال است که به کاربران اندروید ارائه می شود. داشتن این گزینه ها خوب است و اگر نیاز شما به VPN محدود به محل کار است یا از طریق دوستان یا خانواده به VPN دسترسی دارید، این ابزار مفیدی خواهد بود.

Google’s Privacy Sandbox در اندروید

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد که دستگاه‌های اندرویدی از خدمات خاص VPN برخوردار هستند، پیاده‌سازی Google Privacy Sandbox در دستگاه‌های Android است – ابتکاری که در ۱۶ فوریه ۲۰۲۲ راه‌اندازی شد.

قبلاً در مورد توانایی VPN ها برای رمزگذاری داده های شما صحبت کردیم و اطمینان حاصل کردیم که بیشتر اطلاعات ارزشمند شما در سرورهای وب سایت ذخیره نمی شود. چیزی که VPN ها واقعا نمی توانند از آن اطمینان حاصل کنند این است که وب سایت ها داده های رفتاری را بر اساس عادات شما یا کوکی هایی که داده های شما را ردیابی می کنند، جمع آوری نکنند.

طرح Privacy Sandbox قصد دارد کوکی‌ها را ظرف چند سال آینده منسوخ کند. در نتیجه این شیوه‌های ردیابی داده‌ها با Topics که نمایه‌های موقتی را بر اساس علایق شما ایجاد می‌کنند تا تجربه مرور و تبلیغات شخصی‌سازی شده و بدون مزاحمت را ارائه دهند، جایگزین می‌شوند.

بهترین بخش درباره این مورد این است که Privacy Sandbox برای همه کاربران اندرویدی در دسترس است و می‌توان از آن در کنار VPN استفاده کرد تا یک تجربه آنلاین فوق‌العاده امن و خصوصی ایجاد کند.

مطلب پیشنهادی:  آموزش مقدماتی PHP – قسمت چهارم(echo و print)

آیا به VPN در اندروید نیاز دارید؟

با توجه به گزینه‌های داخلی اندروید برخلاف آنچه که یک سرویس VPN ارائه می‌دهد، علاوه بر پیاده‌سازی Google Privacy Sandbox در همه دستگاه‌های Android، آیا VPN برای یک دستگاه اندروید ایمن‌تر لازم است؟ پاسخ کاملاً به موارد استفاده شما بستگی دارد.

Sandbox در نهایت برای اطمینان از ایمن بودن بیشتر داده‌های شما که معمولاً توسط کوکی‌ها جمع‌آوری می‌شوند، در طول انجام مرورهای عادی کافی است. این کار باعث می شود که مرور برای یک کاربر معمولی تجربه ای امن تر باشد. با این حال، اگر اغلب سفر می‌کنید، با دستگاه تلفن همراه خود کار می‌کنید، یا حتی اگر دوست دارید تکالیف خود را در کافه محلی انجام دهید، استفاده همزمان از یک VPN محافظت بیشتری از داده‌ها نسبت به تنها استفاده کردن از Privacy Sandbox ارائه می‌دهد.

vpn در اندروید

vpn در اندروید

اگر شخصاً به محافظت‌های ارائه‌شده توسط VPN نیاز ندارید، اما در شغل یا مدرسه شما به آن نیاز دارد، باید دریابید که آیا محل کار شما سرویس VPN را ارائه می‌دهد یا خیر. اگر این کار را انجام دهند، شما نباید برای اشتراک VPN هزینه کنید. در عوض، تلفن Android خود را با استفاده از سرویس گیرنده داخلی به آن متصل کنید.

استفاده همزمان هر دو، Privacy Sandbox و VPN تجربه مروری را ایجاد می‌کنند که داده‌های شما را از دست وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید دور نگه می‌دارد، موقعیت مکانی شما را خصوصی نگه می‌دارد، و وب‌سایت‌ها را از ردیابی عادات شما در هنگام بازدید از سایت آنها باز می‌دارد – علاوه بر همه این­ها به شما امکان می‌دهد برای دسترسی به سایت ها و خدماتی که ممکن است در کشور شما در دسترس شما نباشد، به سرورهای سراسر جهان نیز متصل شوید.

به طور کلی، داشتن محافظت از VPN در کنار طرح‌های حریم خصوصی Google، ضرری ندارد، به‌خصوص زمانی که بیشتر ما در زندگی شخصی و کاری خود دائماً آنلاین هستیم. علاوه بر این، راه اندازی VPN در اندروید آسان نیز است.

در هنگام استفاده از گوشی­تان، خود را ایمن نگه دارید

اگر تصمیم گرفتید که در خارج از کشور خود مروری انجام دهید یا داده های خود را هنگام استفاده از دستگاه Android خود رمزگذاری کنید، می­توانید از VPN در Android استفاده کنید. در غیر این صورت، اگر تصمیم گرفتید که VPN برای شما مناسب نیست، ابزارهای زیادی برای تقویت امنیت آنلاین شما وجود دارد.

موفق باشید.

درباره احمد آخوندیمدیر سایت

همیشه در تلاش برای یادگیری :) ارتباط با من: 09159352892

دنبال کردن

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.