عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1170 آموزش و 2023 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

رفع مشکل وصل نشدن به سرور فیفا ۲۳

سلام

FIFA 23 سرانجام پس از اینکه توسط بسیاری از انتقادات احاطه شده بود منتشر شد. با این حال، به گفته مقامات EA، این آخرین بازی از فرنچایز EA است. در ضمن وقتی در مورد بازی صحبت می کنیم، مکانیک بازی شبیه به نسخه های قبلی فیفا است، اما تنها چیزی که این بازی دارد، نوع متفاوتی از باگ است که اغلب شما را آزار می دهد. بله درست می شنوید! اخیراً برخی از کاربران گزارش دادند که FIFA 23 قادر به اتصال به سرورهای EA نیست، در این مقاله ی آموزشی می پردازیم به راه حل های رفع این مشکل، در ادامه همراه بپرسم باشید.

رفع مشکل وصل نشدن به سرور فیفا 23

رفع مشکل وصل نشدن به سرور فیفا ۲۳

این مشکل بخاطر ارتباط اینترنت شماست که چون در ایران هستیم اولین راه حل استفاده از نرم افزارهای عبور از تحریم هست، ولی اگه باز هم به نتیجه نرسیدید روشهای زیر را امتحان کنید.

در پیغام خطا می‌بینید: «We’re sorry, but there was an error connecting to FIFA 23 Ultimate Team» برخی گزارش ها حاکی از آن است که به دلیل بارگذاری بیش از حد تعداد بازیکنان فعال به طور همزمان، چنین شکستی ممکن است به دلیل فشار زیاد روی سرورهای فیفا ۲۳ رخ دهد.

خوشبختانه، در اینجا ما چند راه حل ممکن را به اشتراک گذاشته ایم که ممکن است به شما کمک کند. اگر نمی‌خواهید بیشتر منتظر بمانید تا توسعه‌دهندگان آن را برطرف کنند، می‌توانید همه روش‌های ذکر شده را یکی یکی دنبال کنید تا مشکل به طور کامل حل شود.

راه حل اول: سیستم خود را ریستارت کنید

اگر مشکل فیفا ۲۳ برای اتصال به سرورهای EA را ندارید، ابتدا توصیه می‌شود که سیستم خود را مجدداً راه‌اندازی کنید. اشکالات جزئی در سیستم شما می تواند منجر به مشکلات مشابهی شود که به سادگی با راه اندازی مجدد کامپیوتر قابل رفع است. بنابراین، شما باید آن را امتحان کنید و بررسی کنید که آیا کار می کند یا خیر.

راه حل دوم: وضعیت سرور را بررسی کنید

بررسی کردید که سرورهای فیفا ۲۳ کار می کنند یا خیر؟ خب، احتمال کار نکردن سرورهای EA FIFA 23 زیاد است که به همین دلیل با این مشکل مواجه می شوید. از این رو، ما به شما توصیه می‌کنیم که روی وب‌سایت رسمی DownDetector/EA یا EA بروید تا تمام اطلاعات مورد نیاز در مورد اینکه آیا سرورها کار می‌کنند یا خیر.

بررسی وضعیت سرور

بررسی وضعیت سرور

راه حل سوم: تایید فایلهای بازی

همچنین ممکن است برخی از فایل های بازی FIFA 23 شما خراب شده یا گم شده باشد. این امر باعث می شود بازی نتواند به سرورها بپیوندد. بنابراین باید آن فایل ها را تعمیر کنید، درست است؟ اما چگونه؟ خوشبختانه، شما به راحتی می توانید یکپارچگی فایل بازی خود را با استفاده از سرویس گیرنده Steam که دارای گزینه ای برای تعمیر فایل های خراب بازی است، بازیابی کنید. برای انجام این کار:

  • ابتدا برنامه Steam را در رایانه شخصی خود باز کنید و برگه library را انتخاب کنید.
  • پس از انتخاب آیکون FIFA 23، روی آن کلیک راست کنید.
  • سپس از منوی زمینه کشویی گزینه Properties را انتخاب کنید.
  • پس از آن بر روی Local Files ضربه بزنید و Verify Game File Integrity را انتخاب کنید.
تایید فایلهای بازی

تایید فایلهای بازی

پس از کلیک روی دکمه تأیید، ممکن است لازم باشد چند دقیقه منتظر بمانید تا فایل خراب پیدا و جایگزین شود. ضروری است که دستگاه شما به اینترنت وصل باشد زیرا بدون آن نمی توان از این روش استفاده کرد.

مطلب پیشنهادی:  آموزش پایه اندروید استودیو - قسمت دوم(معماری اندروید)

راه حل چهارم: برنامه آنتی ویروس و فایروال را غیر فعال کنید

ممکن است بتوانید با غیرفعال کردن برنامه آنتی ویروس و فایروال خود، چندین باگ یا خطا را در رایانه ویندوز خود برطرف کنید. غیرمعمول نیست که نرم افزارهای آنتی ویروس یا برنامه های امنیتی در صورتی که در حین اجرای بازی یا اتصال سرور به شدت اجرا شوند، اتصالات جاری را مسدود می کنند. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا به منوی Start بروید و virus & threat protection را جستجو کنید.
  • آن را انتخاب کنید و به صورت دستی turn off real-time protection را خاموش کنید.
غیرفعال کردن آنتی ویروس

غیرفعال کردن آنتی ویروس

  • سپس، از منوی استارت،defender firewall را جستجو کنید، آن را باز کنید و آن را به صورت دستی خاموش کنید.

راه حل پنجم: Clean Boot را انجام دهید

این امکان وجود دارد که برخی از برنامه‌ها یا سرویس‌های برنامه به‌طور خودکار در پس‌زمینه با بالا آمدن سیستم شروع به کار کنند. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است آن برنامه‌ها یا سرویس‌ها داده‌های اینترنت و همچنین منابع سیستم بیشتری مصرف کنند. بنابراین، بهتر است یک بوت تمیز انجام دهید تا FIFA 23 که قادر به اتصال به سرورهای EA نیست، به راحتی حل شود. برای این کار:

  • کلیدهای Windows + R را فشار دهید تا Run باز شود.
  • برای باز کردن System Configuration، msconfig را تایپ کرده و Enter را بزنید.
  • در تب Services، گزینه Hide all services Microsoft را علامت بزنید.
  • برای ذخیره تغییرات روی Disable all > Apply کلیک کنید و سپس OK کنید.
Clean Boot

Clean Boot

  • Task Manager را باز کنید. روی تب Startup کلیک کنید.
Task Manager

Task Manager

  • سپس هر برنامه ای که در سیستم نصب دارید و ممکن است روی سرعت و همچنین در هنگام اجرای برنامه به اینترنت متصل شود، روی آن کلیک راست کنید و disable کنید.
مطلب پیشنهادی:  تگ های HTML - تگ hr

راه حل ششم: از آدرس DNS گوگل استفاده کنید

شما باید از یک آدرس Google DNS (DNS عمومی) استفاده کنید تا مطمئن شوید که بازی FIFA 22 شما تحت تأثیر مشکلات اتصال سرور قرار نمی گیرد. ممکن است با آدرس DNS مسدود شده ای که ISP ارائه کرده است، با مشکلاتی مواجه شوید. برای انجام این کار:

  • ابتدا با فشردن Windows + R پنجره Run را باز کنید.
  • برای باز کردن صفحه اتصالات شبکه، عبارت ncpa.cpl را تایپ کرده و OK را بزنید.
  • در مرحله بعد روی آداپتور شبکه فعال کلیک راست کرده و روی Properties کلیک کنید.
  • پروتکل اینترنت نسخه ۴ (TCP/IPv4) را انتخاب کنید و بر روی Properties کلیک کنید.
ست کردن dns گوگل

ست کردن dns گوگل

  • سپس، گزینه Use the following DNS server addresss را انتخاب کنید.
  • سرور DNS Preferred را روی ۸.۸.۸.۸ و Alternate DNS Server را روی ۸.۸.۴.۴ قرار دهید.
  • برای ذخیره تغییرات، روی OK کلیک کنید.
ست کردن dns گوگل

ست کردن dns گوگل

اگر با خطای FIFA 23 در اتصال به سرورهای Ultimate Team مواجه هستید، رایانه خود را مجدداً راه اندازی کنید تا تغییرات اعمال شود.

راه حل هفتم: اتصال اینترنت را بررسی کنید

بررسی ااتصال اینترنت

بررسی ااتصال اینترنت

برای هر نوع اتصال اینترنتی که دارید، چه اتصال سیمی (اترنت) یا یک اتصال بی سیم، آن را به درستی بررسی کنید. اگر در اتصال به شبکه خود با مشکل پایداری یا سرعت مواجه هستید، سعی کنید از سیمی به بی سیم تغییر دهید. توصیه می شود برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکلی در زمان راه اندازی و اجرای FIFA 23 از استفاده از VPN خودداری کنید.

مطلب پیشنهادی:  آموزش دانلود بازی از سایت های بازی آنلاین

راه حل هشتم: FIFA 23 را آپدیت کنید

نسخه قدیمی بازی می تواند مشکلات متعددی ایجاد کند. برای آپدیت بازی مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برنامه steam را باز کنید و به بخش library بروید.
  • از قسمت سمت چپ، روی FIFA 23 کلیک کنید.
  • زمانی که به‌روزرسانی در دسترس قرار گرفت، به‌طور خودکار به شما اطلاع داده می‌شود. در صورت وجود به روز رسانی، روی Update کلیک کنید.
  • به آپدیت بازی اجازه نصب کامل بدهید. پس از آن، برای تغییر فوری جلوه ها، سرویس گیرنده Steam را ببندید و کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید.

راه حل نهم: تاریخ و زمان سیستم را چک کنید

اگر زمان و تاریخ شما بر روی رایانه شما به درستی تنظیم نشده باشد، ممکن است پیام خطایی مبنی بر اینکه زمان و زمان اتصال خطای آفلاین سرور در رایانه شما به درستی تنظیم نشده است دریافت می کنید. شما باید تاریخ، زمان، منطقه و منطقه زمانی دقیق را در این نمونه بررسی و ذخیره کنید. با این حال، پس از انجام همه کارها، بازی را مجدداً روی سیستم خود اجرا کنید و ببینید آیا مشکل حل شده است یا خیر.

سعی کردیم که به صورت کامل تمامی راه حل هایی که برای اتصال به سرورهای فیفا ۲۳ بود را گفته باشیم، چنانچه شما راه حل جدیدی دارید در بخش نظرات برای ما بنویسید؛ همچینن اگر مشکل شما هنوز پابرجاست میتوانید در بخش پرسش و پاسخ سایت یا از طریق بخش گفتگوی آنلاین با ما در ارتباط باشید.

موفق باشید.

درباره احمد آخوندیمدیر سایت

همیشه در تلاش برای یادگیری :) ارتباط با من: 09159352892

دنبال کردن

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.