عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1170 آموزش و 2023 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

۱۲ روش برای رفع کندی سرعت دانلود در کروم

سلام

اگر شما از مرورگر کروم استفاده میکنید و سرعت دانلودتون از حد طبیعی پایین تر اومده، در این مقاله سعی کردیم تمام روش های کاربردی که برای بهبود سرعت دانلود در chrome هست را بیاوریم، در ادامه همراه بپرسم باشید.

کند شدن سرعت دانلود کروم

کند شدن سرعت دانلود کروم

کروم یکی از سریع ترین و پرکاربردترین مرورگرهای موجود در بازار است. با این حال، ممکن است مواقعی وجود داشته باشد که باگ‌ها و مشکلات پنهان باعث کاهش سرعت آن شود. پس از مطالعه این مقاله، می توانید تعیین کنید که آیا اینترنت یا مرورگر شما، باعث کاهش سرعت دانلود شما می شود؟!

۱۲ راه حلی که در این مقاله به آنها می پردازیم اگر سرعت دانلودها کمتر از حد معمول می توانند به شما در افزایش سرعت دانلود کمک کنند، باشد.

ابتدا اتصال اینترنت خود را بررسی کنید

ابتدا باید تأیید کنید که کندی اینترنت دلیل سرعت پایین دانلود شما نیست. دانلود فایل‌های مشابه در مرورگر دیگر یا سیستم دیگری که به همان اتصال اینترنتی متصل است، این موضوع را تأیید می‌کند.

اگر سرعت دانلود در سایر لپ‌تاپ‌ها یا سایر مرورگرهای همان لپ‌تاپ عادی است، ممکن است مشکل از مرورگر کروم شما باشد. اگر اینطور است، مراحل زیر را دنبال کنید تا مشکل سرعت دانلود کند کروم را برطرف کنید.

۱- هنگام دانلود فایل ها، برگه های بدون استفاده را ببندید

هر تب باز شده در مرورگر شما منابعی را مصرف می کند. Chrome منابع بسیار کمی برای استفاده در زمانی که تعداد زیادی برگه باز هستند و شما در حال دانلود فایل هستید، دارد. بنابراین کمبود منابع رم می تواند روند دانلود را کند کند.

Chrome Task Manager خود را دارد که به شما امکان می‌دهد تشخیص دهید کدام فرآیندها بیشترین منابع شبکه را در مرورگر شما دارند.

با کلیک بر روی سه نقطه عمودی در گوشه سمت راست بالا و رفتن به ابزارهای بیشتر > مدیر وظایف، مدیر وظایف Chrome را باز کنید.

برای شناسایی فرآیندهایی که بیشترین منابع شبکه را مصرف می کنند، روی Network کلیک کنید تا ستون به ترتیب صعودی مرتب شود. برای بستن هر کاری در Task Manager، آن را انتخاب کرده و روی دکمه End process در گوشه سمت راست پایین کلیک کنید.

بستن زبانه های اضافی

تمام فرآیندهایی که بیشترین منابع شبکه را مصرف می کنند را ببندید تا ببینید آیا تفاوتی در سرعت دانلود کروم ایجاد می کند یا خیر.

علاوه بر استفاده از رم، هر تب باز، فشاری به اینترنت وارد می کند. با باز شدن برگه های بیشتر، سرعت اینترنت کندتر می شود و باعث می شود دانلود فایل ها بیشتر طول بکشد. برگه های استفاده نشده را یکی یکی ببندید تا ببینید آیا تفاوتی با سرعت دانلود دارد یا خیر.

۲- سایر برنامه های در حال اجرا به صورت موازی را ببندید

همانطور که فایل‌ها را از Chrome دانلود می‌کنید، هر برنامه‌ای که به طور موازی روی رایانه خود اجرا می‌کنید و از همان اتصال اینترنت استفاده می‌کند، مقداری پهنای باند مصرف می‌کند.

مطلب پیشنهادی:  نصب موزیک پلیر Sayonara در اوبونتو

باید برنامه‌هایی را که پهنای باند شبکه شما را افزایش می‌دهند فیلتر کرده و ببندید تا Chrome بتواند فایل‌ها را سریع‌تر دانلود کند.

Task Manager ویندوز را باز کنید، روی More details در گوشه سمت چپ پایین کلیک کنید و روی Network کلیک کنید تا برنامه ها با استفاده از منابع شبکه به ترتیب صعودی مرتب شوند. پس از مرتب سازی برنامه ها، روی آنها کلیک راست کرده و End Task را انتخاب کنید.

بستن برنامه های اضافی

۳- هر VPN را که استفاده می کنید خاموش کنید

خاموش کردن VPN

گشت و گذار از طریق اینترنت با VPN امن تر است. با این حال، اگر سرور VPN خیلی از شما دور باشد، انتقال بسته داده بین مکان شما و سرور، زمان بیشتری می برد. این کار باعث کاهش سرعت مرور کروم و همچنین سرعت دانلود می شود.

بررسی کنید که آیا حذف اتصال VPN سرعت دانلود را بهبود می بخشد یا خیر. با این حال، این آدرس IP شما را فاش می کند، بنابراین مطمئن شوید که امنیت شما را به خطر نمی اندازد.

۴- نسخه کروم خود را به روز کنید

به‌روزرسانی‌های کروم می‌توانند مشکلات پنهان را از بین ببرند و عملکرد آن را افزایش دهند. اگر Chrome به آخرین نسخه خود به روز نشود، ممکن است سرعت دانلود کاهش یابد.

برای اینکه ببینید کروم به‌روزرسانی شده است یا نه، این مراحل را دنبال کنید.

  1. در گوشه سمت راست بالا، روی سه نقطه کلیک کنید.
  2. به Help > About Google Chrome بروید.

به روزرسانی کروم

اگر کروم قبلاً به‌روزرسانی شده باشد، پیام «Google Chrome به‌روز است» را خواهید دید. اگر نه، آن را به روز کنید و دوباره فایل را دانلود کنید. برای جلوگیری از مواجه شدن با مشکل مشابه در آینده، به روز رسانی خودکار را فعال کنید.

۵- سایر دستگاه ها را  که از همان اتصال اینترنتی استفاده میکنند، جدا کنید

داشتن اتصالات بیش از حد به یک اتصال اینترنتی مشابه می‌تواند قابلیت‌های بارگیری و مرور Chrome را کاهش دهد. اگر از اتصال اینترنت مشترک در Chrome برای بارگیری فایل‌ها استفاده می‌کنید، از سایر کاربران بخواهید تا زمانی که دانلود کامل شود، دستگاه خود را قطع کنند.

اگر دستگاه‌های خود را به یک اتصال اینترنتی متصل کرده‌اید، آن‌ها را قطع کنید تا ببینید آیا سرعت دانلود افزایش می‌یابد یا نه. همچنین می توانید لپ تاپ را به روتر (router ) نزدیک کنید تا قدرت سیگنال بهبود یابد.

۶- دانلود موازی را فعال کنید

دانلود موازی یک فایل را به قطعات کوچکتر تقسیم می کند و آنها را به طور همزمان دانلود می کند. اتصالات متعدد برای دانلود یک فایل، بار روی سرورها را کاهش می‌دهد، که روند دانلود را سرعت می‌بخشد. کروم پس از بارگیری این بسته های کوچک را به صورت خودکار در فایل دانلود نهایی ترکیب می کند.

مطلب پیشنهادی:  تگ های HTML – تگ sub

برای فعال کردن دانلود موازی در کروم، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • یک برگه جدید باز کنید.
  • به قسمت پرچم های کروم (Chrome flags) بروید.
  • دانلود موازی (parallel downloading) را جستجو کنید.

فعال کردن parallel downloading

  • option را از منوی بازشو فعال کنید.
  • مرورگر را یکبار راه اندازی مجدد کنید.

اگر بر سرعت دانلود تأثیر منفی می گذارد، این ویژگی را خاموش کنید.

۷- پاک کردن داده های مرور

فایل‌های موقت اگر در مرورگر جمع شوند، می‌توانند باعث ایجاد مشکل در فرآیند دانلود داده‌ها شوند. بنابراین، پاک کردن کوکی ها ممکن است به سرعت بخشیدن به روند دانلود کمک کند.

  • CTRL + H را فشار دهید.
  • روی Clear browsing data کلیک کنید.
  • همه گزینه ها، از جمله کوکی ها و داده های کش را انتخاب کنید.
  • روی Clear data ضربه بزنید.

حذف تاریخچه کروم

انجام این عمل نام کاربری، رمز عبور و سایر اطلاعات ذخیره شده را حذف می کند. اگر می‌خواهید آن را دست نخورده نگه دارید، می‌توانید یک حساب کاربری جدید در همان مرورگر Chrome بدون داده‌های حافظه پنهان یا کوکی‌های ذخیره شده ایجاد کنید.

۸- کش DNS را پاک سازی کنید

در نتیجه حملات بدافزار یا سایر مشکلات فنی، حافظه پنهان DNS خراب می‌شود و آدرس‌های IP غیرمجاز به صورت مخفیانه وارد می‌شوند. در حالی که این امر امنیت شما را به خطر می‌اندازد، همچنین می‌تواند سرعت مرورگر شما را نیز کاهش دهد.

پاک کردن کش DNS شما، تمام آدرس های IP و سوابق DNS را از شبکه شما حذف می کند. بنابراین، باید به کش DNS حتما پاک سازی کنید.

برای پاک سازی کش DNS در ویندوز مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برنامه Windows Command Prompt را باز کنید.
  • ipconfig /flushdns را تایپ کنید و Enter را بزنید.

حذف dns

۹- سرورهای DNS را تغییر دهید

اگر هرگز آن را تغییر نداده باشید، ممکن است از سرور DNS اختصاص داده شده توسط ارائه دهنده خدمات اینترنت خود استفاده کنید.

بسته به اینکه ISP شما چقدر قابل اعتماد است، سرور DNS ممکن است آنطور که باید سریع نباشد. این بدان معناست که سرعت اینترنت شما می تواند سریعتر از آنچه هست باشد. با تغییر سرورهای DNS، شانس خوبی برای افزایش سرعت دانلود کروم دارید.

برای داشتن بهترین اتصال به اینترنت، ترجیحاً از آدرس‌های IP عمومی DNS Google (IPv4) فهرست شده در زیر استفاده کنید:

Preferred DNS: 8.8.8.8

Alternate DNS: 8.8.4.4

کروم همچنین این گزینه را دارد که سرورهای DNS ارائه شده توسط ISP شما را به Google Public DNS تغییر دهد بدون اینکه بر کل اتصال یا دستگاه اینترنت شما تأثیر بگذارد. برای انجام این کار، این مراحل را دنبال کنید:

  • با کلیک بر روی سه نقطه عمودی به تنظیمات بروید.
  • در نوار کناری سمت چپ روی Privacy and security و سپس در سمت راست روی Security کلیک کنید.
  • در قسمت تنظیمات پیشرفته، دایره With را علامت بزنید و Google (DNS عمومی) را از منوی بازشو انتخاب کنید.
مطلب پیشنهادی:  آموزش کالی لینوکس - قسمت اول(مقدمه)

سرور dns گوگل کروم

  • برنامه های افزودنی (Extensions) را غیرفعال کنید.

۱۰- برنامه های افزودنی (Extensions) را غیرفعال کنید

غیرفعال کردن افزونه ها

افزونه‌های کروم نیز در برخی موارد می‌توانند با دانلودها تداخل داشته باشند. برنامه های افزودنی را یکی یکی خاموش کنید تا ببینید چه تاثیری بر سرعت دانلود دارد. خاموش کردن یک برنامه افزودنی خاص ممکن است سرعت دانلود را افزایش دهد. اگر اینطور است، آن افزونه را برای همیشه از Chrome حذف کنید.

۱۱- شتاب سخت افزاری را در کروم خاموش کنید

فرآیند شتاب سخت‌افزاری، محاسبات گرافیکی بالا را به سخت‌افزاری مانند GPU منتقل می‌کند، بنابراین CPU مجبور نیست با حجم کاری زیادی مقابله کند. بیشتر اوقات، عملکرد مرورگرها و برنامه ها را بهبود می بخشد.

با این حال ممکن است سرعت دانلود را کاهش دهد. اگر از قبل روشن است، آن را خاموش کنید و تأثیر آن بر سرعت دانلود را ببینید. اگر خاموش کردن آن سرعت دانلود را کاهش داد، دوباره آن را روشن کنید.

برای خاموش کردن شتاب سخت افزاری در کروم، مراحل زیر را دنبال کنید.

  • به تنظیمات بروید.
  • به پایین اسکرول کنید و به تنظیمات پیشرفته بروید.

  • در تنظیمات سیستم، «استفاده از شتاب سخت افزاری در صورت وجود» (“Use hardware acceleration when available”.) را خاموش کنید.

Use hardware acceleration when available

۱۲- یک نرم افزار مدیریت دانلود یا دانلود منیجر نصب کنید

دانلود منیجر مانند دانلود موازی در کروم کار می کند. هر قسمت از فایل به صورت جداگانه دانلود می شود که استرس کمتری به سرور وارد می کند. همه دانلودها با استفاده از پهنای باند کامل و اتصالات متعدد انجام می شود.

نصب دانلود منیجر

علاوه بر این، هنگامی که اتصال قطع شد، باید فایل را در کروم از ابتدا دانلود کنید. دانلود منیجرها قسمت دانلود شده را حفظ می کنند و دانلود را از جایی که اتصال قطع شده است از سر می گیرند.

افزایش سرعت دانلود مرورگر کروم

اصلاحات بالا سرعت دانلود کروم را بهبود می بخشد. اغلب مشکلاتی در سروری که یک فایل خاص را میزبانی می کند وجود دارد و سرعت دانلود را کاهش می دهد. اگر اینطور باشد، راه حل های بالا کمک چندانی نمی کنند.

برای به دست آوردن حداکثر سرعت، هر بار یک فایل را دانلود کنید و اگر مشکل سرعت پایین ادامه داشت، به مرورگر دیگری بروید که فایل‌ها را سریع‌تر از Chrome دانلود می‌کند.

چنانچه هنوز مشکل دانلود در مرورگر کروم شما حل نشده است، میتوانید از بخش پرسش و پاسخ سایت سوال خود را بپرسید و یا به صورت آنلاین از طریق پشتیبانی آنلاین با کارشناسان بپرسم در ارتباط باشید.

موفق باشید.

درباره احمد آخوندیمدیر سایت

همیشه در تلاش برای یادگیری :) ارتباط با من: 09159352892

دنبال کردن

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.