عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1170 آموزش و 2021 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

آموزش رفع خطای ۴۰۴

سلام

خطای ۴۰۴ به شیوه های مختلفی ممکن است مشاهده کنید، مثل خطای صفحه یافت نشد، خطای Page Not Found و یا به شکل های دیگر که این خطا را بخواهیم توصیف کنیم به سیستم شما مربوط نیست و مشکل از سمت سرویس دهنده سایت هست؛ در ادامه به دلایل چگونگی ایجاد خطا می پردازیم، در ادامه همراه بپرسم باشید.

خطای page nout found

خطای page nout found

خطای ۴۰۴ یک کد وضعیت HTTP است که به این معنی است که صفحه‌ای که می‌خواهید در یک وب‌سایت به آن دسترسی پیدا کنید، در سرور پیدا نمی‌شود. یعنی درکل به سرور سایت دسترسی دارید، اما به آن صفحه خاص دسترسی ندارید.

این خطا میتواند سفارشی سازی شده باشد. پس ممکن است با شکل های متفاوتی نمایش داده شوند، مانند:

نمونه خطای 404 گوگل

نمونه خطای ۴۰۴ گوگل

اشکال مختلف خطا ۴۰۴:

  • خطای ۴۰۴
  • ۴۰۴ پیدا نشد.
  • URL درخواستی در این سرور یافت نشد.
  • HTTP 404
  • خطای ۴۰۴ یافت نشد.
  • فایل یا دایرکتوری ۴۰۴ یافت نشد.
  • HTTP 404 یافت نشد.
  • صفحه ۴۰۴ یافت نشد.
  • خطای ۴۰۴، صفحه ای که به دنبال آن هستید یافت نمی شود.
  • و …

این پیام های خطا می توانند در هر مرورگر یا هر سیستم عاملی ظاهر شوند. بیشتر در داخل پنجره مرورگر نمایش داده می شود، درست مانند صفحات وب.

خطای 404 بپرسم

خطای ۴۰۴ بپرسم

در Internet Explorer یا IE، پیغام The webpage does not found معمولاً خطای HTTP 404 را نشان می دهد، اما خطای ۴۰۰ Bad Request ممکن است درمورد چیز دیگری باشد. با بررسی ۴۰۴ یا ۴۰۰ در نوار جستجو، می توانید بررسی کنید که IE به کدام خطا اشاره دارد.

مطلب پیشنهادی:  آموزش css - قسمت هفتم(Margin)

زمانی که از طریق یکی از برنامه های مایکروسافت خطا ۴۰۴ دریاف شود، برنامه اینگونه گزارش میدهد که مورد درخواستی شما در برنامه MS Office یافت نشد.

هنگامی که در Windows Update خطای ۴۰۴ رخ دهد، به صورت کد 0x80244019 یا پیام WU_E_PT_HTTP_STATUS_NOT_FOUND ظاهر می شود.

علت خطاهای HTTP 404

از نظر فنی، خطای ۴۰۴ یک خطای سمت کلاینت است، به این معنی که یا آدرس را اشتباه تایپ کرده اید و یا آدرس مورد نظر اصلا وجود ندارد.

همچنین احتمال دارد که صفحه مورد نظر را به یک آدرس دیگری منتقل کرده اند اما آدرس قدیمی را به آدرس جدید منتقل نکرده اند،هنگامی که این اتفاق می افتد، به جای اینکه به طور خودکار به صفحه جدید هدایت شوید، یک خطای ۴۰۴ دریافت خواهید کرد. در این جور مواقع صفحه را رفرش کنید(کلید f5 را بزنید) تا شاید مشکل حل شود و به آدرس جدید منتقل شوید.

خطای ۴۰۴ Not Found ممکن است به دلایل مختلفی ظاهر شود، حتی اگر مشکل واقعی وجود نداشته باشد، گاهی اوقات یک بروزرسانی ساده میتواند مشکل را برطرف کند.

خطاهای موجود در URL را بررسی کنید. اغلب اوقات این خطا به این دلیل ظاهر می شود که URL اشتباه تایپ شده است .

میتوانید راه های مختلف زیر را برای حل خطا امتحان کنید:

  • صفحه را با استفاده از یک موتور جستجوی قدرتمند جستجو کنید. این امکان وجود دارد که شما آدرس اینترنتی کاملاً اشتباهی داشته باشید، در این صورت یک جستجوی سریع در گوگل یا بینگ باید شما را به صفحه مورد نظرتان هدایت کند.
  • اگر صفحه مورد نظر خود را پیدا کردید، مرورگر خود را با آن سینک کنید تا از خطای HTTP 404 در آینده جلوگیری کنید.
  • اگر احتمال میدید که پیام ۴۰۴ ممکن است از سیستم شما باشد، کش مرورگر خود را پاک کنید. برای مثال، اگر می‌توانید از طریق مرورگر در موبایلتان به URL دسترسی پیدا کنید، اما این دسترسی از طریق کامپیوتر ممکن نیست، پاک کردن حافظه پنهان در مرورگر کامپیوترتان، می‌تواند کمک کننده باشد.
  • در صورتی که حافظه کش را پاک کردید و مشکل همچنان ادامه داشت، ممکن است پاک کردن کوکی های مرورگر خود باعث شود که مشکل حل شود.
  • سرورهای DNS مورد استفاده توسط رایانه خود را تغییر دهید. البته این زمانی است که دیگران به سایت دسترسی داشته باشند ولی شما دسترسی نداشته باشید.

درکل خطای ۴۰۴ خطای رایجی نیست.

اگر این مشکل رخ داد، مستقیماً با وب سایت تماس بگیرید. اگر صفحه مورد نظر شما را حذف کرده باشند، خطای ۴۰۴ کاملاً منطقی و قانونی است و آنها باید این مسئله را به شما بگویند. اما ممکن است آن ها آدرس را تغییر داده باشند ولی به شما گزارش نداده باشند.

مطلب پیشنهادی:  آموزش ساخت دیتابیس در Cpanel

این مقاله به پایان رسید اگر هنوز هم از طرف وب سایتی خطای ۴۰۴ را دریافت میکنید و راه حل های بالا جوابگو نبود، مطمئن باشید که مشکل از سمت شما نیست و وب سایت مورد نظر شما مشکل دارد که میتوانید جهت رفع مشکل با مدیر وب سایت در ارتباط باشید.

موفق باشید.

درباره مرتضی صباغیهمکار سایت

💎 اپ های من در مایکت https://myket.ir/developer/dev-53936 گروه تلگرامی MR.B4A ( سورس کد و کتابخانه ) https://t.me/programmingwithb4a

دنبال کردن

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.