عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1170 آموزش و 2023 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

هر آنچه که باید در مورد اخطارهای امنیتی حساب گوگل بدانید

سلام

هشدارهای امنیتی ورود گوگل در جیمیل می تواند بسیار آزاردهنده باشد، اما آیا غیرفعال کردن آنها ایده خوبی است؟ بیایید آن را بررسی کنیم و بفهمیم، در ادامه همراه بپرسم باشید.

هشدارهای امنیتی گوگل

هشدارهای امنیتی گوگل

هنگامی که از یک دستگاه جدید یا مکان جدید به حساب Google خود دسترسی پیدا می کنید، احتمالاً یک هشدار امنیتی برای ورود به سیستم دریافت خواهید کرد که از شما می پرسد آیا به تازگی وارد سیستم شده اید یا خیر. در این حالت ورود بالقوه مشکوک رخ می دهد.

اگر مرتباً از دستگاه‌های جدید وارد حساب خود می‌شوید یا کوکی‌های مرورگر خود را پاک می‌کنید، این هشدارها می‌توانند آزاردهنده باشند و از شما بخواهند که مرتباً از همان دستگاه قبلی وارد حساب خود شوید. بنابراین، در زیر به آنچه کاربران جیمیل باید در مورد این هشدارهای امنیتی بدانند نگاهی خواهیم انداخت.

غیرفعال کردن و تغییر تنظیمات هشدار امنیتی ورود به سیستم

در گذشته، غیرفعال کردن هشدارها یا تغییر تنظیمات امنیتی ورود به سیستم با باز کردن جیمیل، رفتن به پایین صفحه و کلیک کردن روی برچسب جزئیات امکان پذیر بود. با کلیک بر روی این پیوند، یک پنجره اطلاعات فعالیت با گزینه هایی باز می شود که به کاربران امکان می دهد هشدارهای امنیتی ورود به سیستم را تغییر دهند یا غیرفعال کنند.

پیوند جزئیات و آن پنجره بازشو هنوز وجود دارد، اما گزینه غیرفعال کردن این هشدارها دیگر در دسترس نیست. در عوض، پنجره بازشو فقط اطلاعاتی در مورد ورودهای اخیر، از جمله دستگاه ورود، زمان و مکان دستگاه به شما ارائه می دهد.

مطلب پیشنهادی:  آموزش اوبونتو - قسمت سوم(نصب اوبونتو)

می‌توانید از این اطلاعات برای تعیین اینکه آیا شخص دیگری به حساب شما دسترسی دارد یا خیر استفاده کنید، اما نمی‌توانید هشدارهای مربوط به ورودهای جدید را غیرفعال کنید.

با استفاده از منوی امنیت در حساب Google خود، کاربران Gmail می‌توانند دستگاه‌هایی را که در حال حاضر وارد حساب‌های آن­ها شده‌اند بررسی کرده و احراز هویت دو مرحله‌ای یا ۲FA را فعال کنند.

عکس

با این حال، گوگل دیگر گزینه امنیتی ارائه نمی دهد که به شما امکان بدهد هشدارهای امنیتی ورود به سیستم را به طور کامل غیرفعال کنید. این احتمالاً تضمین می کند که اگر حساب کاربری به خطر بیفتد، حتما از Google هشدار دریافت کند.

در دستگاه‌های Android، این امکان وجود دارد که تنظیمات اعلان خود را تغییر دهید تا زمانی که Google ورودهای جدید به حساب شما را شناسایی می‌کند، دیگر اعلان‌های فشاری دریافت نکنید. اگر اعلان‌ها را غیرفعال کنید، همچنان اعلان‌های ایمیلی درباره ورود به سیستم جدید دریافت خواهید کرد، اما دیگر اعلان‌های فشاری را در تلفن یا سایر دستگاه‌های خود دریافت نخواهید کرد.

باید به صورت دستی تنظیمات اعلان خود را برای هر دستگاهی که با آن وارد حساب Gmail خود شده اید را تغییر دهید. و این به این دلیل است که Google اعلان‌هایی را برای هشدارهای جدید در هر دستگاهی با یک Gmail فعال، نمایش می‌دهد.

چرا ممکن است بخواهید هشدار امنیتی ورود به سیستم جیمیل را فعال نگه دارید؟

ورود دو مرحله ای گوگل

ورود دو مرحله ای گوگل

در حالی که هشدارهای امنیتی می توانند آزاردهنده باشند، اما هدف ارزشمندی را دنبال می کنند: ایمن نگه داشتن حساب های جیمیل در برابر هکرها، مجرمان سایبری و هر کسی که مالک حساب نیست از این اهداف می­باشد.

مطلب پیشنهادی:  دانلود افزونه User Extra Fields نسخه پرمیوم

مدیریت هویت و دسترسی یک اصل مهم امنیت سایبری کسب و کار است. به طور خلاصه، مدیریت هویت و دسترسی به معنای کنترل افرادی است که به یک شبکه یا حساب کاربری دسترسی دارند و همچنین راهی برای تأیید اینکه کاربران همان چیزی هستند که ادعا می کنند هستند، می­باشد.

رمز عبور نوعی مدیریت هویت و دسترسی است. رمز عبور تضمین می کند که فقط افراد مجاز خاصی می توانند از یک حساب کاربری استفاده کنند. در مورد چیزی مانند جیمیل، شخص مجاز و مالک حساب، هر کسی است که رمز عبور خود را به او بدهد.

هشدارهای ورود به سیستم راه دیگری برای انجام مدیریت هویت و دسترسی است. با هشدار دادن به صاحب حساب در مورد ورودهای جدید، می توانید به طور بالقوه مانع دسترسی هکری که رمز عبور حساب را می داند، به حساب شوید و یا حساب را سرقت نجات دهید.

یکی دیگر از انواع محبوب مدیریت هویت و دسترسی، ۲FA است. این سیستم‌های امنیتی از کاربران می‌خواهند هنگام ورود به یک حساب کاربری، دو شکل شناسایی ارائه دهند.

برای اکثر سایت‌ها و کسب‌وکارها، احراز هویت دو مرحله‌ای به این معنی است که ورود به سیستم نیاز به رمز عبور شما و یک کد ارسال شده به حساب یا دستگاه دیگری دارد. بسیاری از سایت‌ها و سرویس‌های آنلاین از کدهایی استفاده می‌کنند که از طریق پیامک برای احراز هویت دو مرحله‌ای به تلفن‌ها ارسال می‌شوند.

مانند گذرواژه‌ها و اعلان‌های ورود به سیستم، ۲FA نیز به شما وقتی وارد حساب‌های خود می‌شوید، و واقعاً همان کسی هستید که ادعا می‌کنید هستید – برای بازیابی حساب Gmail یا تغییر رمز عبور Gmail کمک می‌کند.

مطلب پیشنهادی:  چه جوری از صفحه ویندوز عکس بگیریم؟

چگونه هشدارهای اخطار امنیتی ورود به جیمیل، حساب شما را ایمن نگه می دارد

هشدارهای ورود به سیستم Gmail، که در هر زمان که از یک دستگاه جدید وارد حساب‌های Gmail خود می‌شویم ظاهر می‌شوند، برای محافظت از ما در برابر دسترسی غیرمجاز به حساب طراحی شده‌اند. این هشدارها راه گوگل برای جلوگیری از هک حساب است.

اگر می‌خواهید بدانید چگونه هشدارهای اخطار امنیت ورود به جیمیل را غیرفعال کنید، بدانید که در حال حاضر نمی‌توان آن را غیرفعال کرد. با این حال، این امکان وجود دارد که اعلان‌های فشاری را که Google با یک هشدار امنیتی برای ورود به سیستم برای شما ارسال می‌کند، خاموش کنید.

این هشدارهای امنیتی ورود به Gmail همراه با معیار دیگری برای مدیریت هویت و دسترسی، مانند احراز هویت دو مرحله‌ای، می تواند با شایع تر شدن جرایم سایبری، راه طولانی را برای ایمن نگه داشتن حساب شما طی کند.

موفق باشید.

درباره احمد آخوندیمدیر سایت

همیشه در تلاش برای یادگیری :) ارتباط با من: 09159352892

دنبال کردن

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.