عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1170 آموزش و 2023 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

لپ تاپ بهتره یا کامیپوتر ؟ کدوم رو بخرم؟!

سلام

این سوال همیشه برای شما پیش میاد که لپ تاپ بخرم یا کامپیوتر و انتخاب واقعا سخت شده چون امروزه هم لپ تاهای قدرتمندی وارد بازار شدند و هم سیستم های پیشرفته تر که هر کدوم مزایا و معایب خودشون رو دارند، که در این مقاله به صورت تخصصی وار به تمامی این سوالات می پردازیم، در ادامه همراه بپرسم باشید.

کامپیوتر یا لپ تاپ

کامپیوتر یا لپ تاپ

زمانی که بین لپ تاپ و کامپیوتر یکی را میخواهید انتخاب کنید سوالاتی مثل:

– کدوم یکی برای من مناسب تره؟

– میخوام بازی کنم لپ تاپ بیشتر برای بازی بهتره یا کامپیوتر؟

– کدومشون دیرتر خراب میشه؟

– کدومشون نیاز به مراقبت کمتری داره؟

و سوالاتی از این قبیل که تو ذهنتون به وجود میاد که در این مقاله به همشون می پردازیم.

مطلب پیشنهادی:  مشاوره خرید کامپیوتر و لپ تاپ ۲۴ ساعته

قبل از اینکه ادامه مقاله رو بخونید، اول بیایم و طرز فکرمون رو عوض کنیم، هیچ کدوم از دستگاه ها از دیگری بهتری نیست یعنی نه لپ تاپ از کامپیوتر بهتره و نه کامپیوتر از لپ تاپ، هر دو دستگاه مزایا و معایب خودشون رو دارند که انتخاب هر یک فقط و فقط برمیگرده به اینکه چه استفاده ای میخواید بکنید. پس بحث اینکه لپ تاپ از کامپیوتر بهتره و بالعکس رو برای همیشه از ذهنتون بیرون کنید، حالا که بیرون کردید ادامه مقاله رو بخونید.

از نظر بودجه لپ تاپ ارزون تره یا کامپیوتر

از نظر بودجه بخواهیم بررسی کنیم برای دست و پا کردن یک کامپیوتر علاوه بر کیس و قطعاتی داخلی اون به یک مانیتور، ماوس، کیبورد، میز و بلندگو نیاز دارید ولی برای لپ تاپ دیگه همه این امکانات رو داره، فلذا در رابطه با این مساله لپ تاپ به صرفه تر هست.

از نظر ارتقا لپ تاپ رو میشه بیشتر ارتقاء داد یا کامپیوتر

وقتی شما یک لپ تاپ رو خریداری میکنید تنها چیزی که از لپ تاپ میشه ارتقاء داد رم و حافظه HDD یا SSD(هارد دیسک) هست و شما هیچ چیز دیگه ای از لپ تاپ رو نمیتونید ارتقاء بدید، مثلا کارت گرافیک و سی پی یو که مهمترین عوامل هستند رو نمیتونید ارتقاء بدید، پس وقتی یک لپ تاپ میخرید تا ابد دیگه همون لپ تاپ رو با همون مشخصات دارید.

ولی وقتی یک کامپیوتر خریداری میکنید با توجه به مادربردی که میخرید میتونید تمام قطعات از جمله پردازنده؛ کارت گرافیک، حافظه و رم رو ارتقاء بدید و هیچ محدودیتی ندارید! و الان بالفرض مثال میتونید با ۱۰ میلیون یه کامپیوتر میان رده بگیرید با گرافیک ۲ و رم ۸، و سی پی یو ۴ هسته، آینده میتونید گرافیک رو مثلا ۴ کنید، رم رو بالا ببرید و پردازنده قوی تری ببندید و محدودیتی ندارید، تنها محدودیتی که دارید این هست که سیستم شما چه تا چد قابل ارتقاء هست(که به مادربرد شما بستگی داره).

از نظر نگهداری لپ تاپ نیاز به نگهداری بیشتری داره یا کامپیوتر

قطعا لپ تاپ از حساسیت بیشتری نسبت به کامپیوتر برخورداره و دلیلش هم اینه که همه قطعات یکجا در کنار هم جمع شدند، اگر شما در کنار میز لپ تاپتون نوشیدنی بزارید و اگه نوشیدنی بریزه روی کیبورد لپ تاپ دیگه تمومه! ولی اگه همین نوشیدنی بریزه روی کیبورد کامپیوتر شما فقط باید کیبورد رو تعویض کنید و قطعا هزینه کمتری متحمل میشید.

مثال دیگری بخوام براتون بزنم اینه که اگر در لپ تاپ رو بیش از حد باز کنید یا محکم باز کنید و احتیاط نداشته باشید، قطعا منجر به شکسته شدن لولای در لپ تاپ میشه که باید هزینه متحمل بشید و لولای لپ تاپ رو تعمیر یا تعویض کنید و مثالاتی از این قبیل

برای بازی های سنگین و کارهای گرافیکی بالا لپ تاپ بهتره یا کامپیوتر

با توجه به اینکه لپ تاپ های امروزه دارای سیستم های بسیار قدرتمندتر نسبت به گذشته شدند ولی باز هم اگر گیمر حرفه ای هستید یا کارهای گرافیکی سنگین مثل پریمیر و افتر افکت میخواید کار کنید و رندر سنگین بگیرید، قطعا کامپیوتر به مراتب در این زمینه بهتر برای شما عمل میکنه.

برای دانشجویان و دانش آموزان لپ تاپ بهتره یا کامپیوتر

این سوالیه که برای همه محصلین عزیز پیش میاد که لپ تاپ بخرم یا کامپیوتر، قطعا اگه دانشجو هستید و نیاز دارید تا در دانشگاه، کتابخانه یا محل دیگری دسترسی به سیستم داشته باشید لپ تاپ بهترین گزینه هست چون قابل جابجایی هست و میتونید هر لحظه از زمان که بهش نیاز داشتید، لپ تاپ رو با خودتون حمل کنید.

نتیجه گیری

اگر دانشجو یا دانش آموز هستید یا  فردی هستید که مدام در حال رفت و آمد هستید، لپ تاپ به دلیل قابل حمل بودن بهترین گزینه برای شما هست.

اگر فردی شلخته هستید و در محیطی شلوغ زندگی میکنید، لپ تاپ به دلیل حساسیت بالا و نگهداری بیشتر نسبت به کامپیوتر برای شما مناسب نیست و بهترین گزینه بری شما کامپیوتر هست.

اگر کارهای گرافیکی زیادی در طول روز انجام میدهید و مدام در حال بازی کردن هستید، کامپیوتر برای شما مناسب هست ولی اگر رندرهای سنگین گرافیکی و در طول روز زیاد بازی نمیکنید، لپ تاپ هم میتونه یکی از گزینه هاتون باشه.

اگر نیاز به مشاوره خرید لپ تاپ، مشاوره خرید کامپیوتر، مشاور ارتقاء کامیپوتر و لپ تاپ داشتید از طریق بخش گفتگوی آنلاین میتوانید از مشاوره ی ما استفاده کنید

موفق باشید.

درباره احمد آخوندیمدیر سایت

همیشه در تلاش برای یادگیری :) ارتباط با من: 09159352892

دنبال کردن

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.