عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1170 آموزش و 2023 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

آموزش Gmail – قسمت سوم(امنیت)

سلام

با سومین قسمت از آموزش سرویس ایمیل گوگل که به معروف به Gmail هست در خدمتتون هستیم، تا به اینجای کار دو قسمت از این آموزش را تهیه و در سایت قرار دادیم که با عنوان های:

حال در این قسمت می پردازیم به مبحث امنیت جیمیل، با انجام چند مرحله ساده می توانیم امنیت ایمیل خود را ۱۰۰ در ۱۰۰ کنیم!، اگر شما هم به امنیت ایمیل خود اهمیت می دهید، در ادامه همراه بپرسم باشید.

آموزش:

  • خب وارد ایمیل خود می شویم، برای ورود به ایمیل کلیک کنید.
  • پس از وارد شدن به جیمیل، از سمت چپ روی تصویر پروفایل خود کلیک و گزینه “حساب من” را انتخاب کنید.
my-acount

my-acount

  • سپس وارد صفحه تنظیمات حساب به شکل زیر می شوید.
Setting

Setting

در این صفحه می توانید تنظیمات ایمیل خود را به بهترین شیوه ممکن انجام دهید، در ادامه به مهمترین کارها که برای امنیت ایمیل باید انجام دهیم اشاره میکنیم.

  • از بخش “ورود به سیستم و امنیت” گزینه “ورود به سیستم Google” را انتخاب کنید، پس از انتخاب وارد صفحه ای به شکل زیر می شوید.
security

security

در ادامه به توضیح قسمت های علامت گذاری شده می کنیم:

۱) در بخش “۱”(که در تصویر مشخص کردیم)، بخشی وجود دارد به نام “گزینه های بازیابی حساب”، در این قسمت می توانید یک ایمیل پشتیبان و یک شماره تلفن بازیابی در گوگل ثبت کنید، در صورتی که رمز یا آدرس ایمیل خود را فراموش کرده باشید، می توانید توسط ایمیل و شماره تلفن ایمیل خود را بازگردانید.

مطلب پیشنهادی:  آموزش ویندوز 10 - قسمت سیزدهم(مرور وب)

۲) در قسمت “گذرواژه و روش ورود به سیستم”، ما در این قسمت ورود به ایمیل خود را محکم تر میکنیم، به این صورت که یک تایید دو مرحله ای برای ایمیل خود قرار میدهیم، که هر وقت خواستیم وارد ایمیل بشیم پس از وارد کردن رمز ایمیل گوگل یک کد تایید به گوشی می فرستد و پس از وارد کردن کد تایید میتوانیم وارد حساب ایمیل خود شویم(حال در ادامه تایید دو مرحله ای را فعال میکنیم).

فعال کردن تایید دو مرحله ای:

  • در بخش “گذرواژه و روش ورود به سیستم”، گزینه ی “راستی آزمایی ۲ مرحله ای” را کلیک کنید.
step-verifaction

step-verifaction

  • سپس وارد صفحه ی معرفی از بخش راستی آزمایی ۲ مرحله ای به شکل زیر می شویم، در این صفحه گزینه “شروع به کار” را انتخاب کنید.
enroll-welcome

enroll-welcome

  • سپس وارد اولین مرحله فعال سازی می شویم، در این مرحله می بایست شماره تلفن و نحوه دریافت رمز را مشخص کنید.
step-1

step-1

پیشنهاد میکنیم، نحوه دریافت رمز را “پیام نوشتاری” انتخاب کنید، به این دلیل که سریع تر کد تاییدیه را دریافت کنید.

  • در مرحله دوم، کد تاییدیه به شماره تلفنی که در مرحله اول وارد کردید، ارسال می شود، کد تاییدیه را وارد و گزینه “بعدی” را انتخاب کنید.
step-2

step-2

  • در آخرین مرحله، گوگل از ما میخواهد اگر تایید رمز دو مرحله ای را میخواهید، آن را فعال کنید، در صورتی که میخواهید تایید دو مرحله ای فعال شود، گزینه “روشن کردن” را انتخاب کنید.
step-3

step-3

سپس وارد صفحه ای به شکل زیر می شویم، که تاریخ فعال شدن “راستی آزمایی ۲ مرحله ای” نمایش داده میشود.

مطلب پیشنهادی:  آموزش کار با مولتی پنل آنلاین در بیسیک فور اندروید

هنوز کار امنیت گوگل با ما تمام نشده، گوگل باز هم از ما می خواهد از کد پشتیبان، شماره تلفن پشتیبان، از برنامه Authenticator و … برای امن کردن حساب استفاده کنیم.

complete

complete

این اطمینان را به شما میدهیم که با فعال کردن “راستی آزمایی ۲ مرحله ای” امنیت ایمیل به ۱۰۰ در ۱۰۰ می رسد، چرا که اگر فرد باز هم ایمیل و رمز عبور شما را داشته باشد بازهم قادر به وارد شدن ایمیل نیست، زیرا شما ورود دو مرحله ای را فعال کردید و پس از وارد کردن رمز عبور برای ورود به ایمیل حتما می بایست کدی که به گوشی شما فرستاده میشود را وارد کنید تا بتوانید وارد ایمیل شوید(باور نمیکنید، امتحان آن مجانیست 😉 ).

این آموزش نیز به پایان رسید، همراه ما باشید با دیگر آموزش ها …

موفق باشید.

درباره احمد آخوندیمدیر سایت

همیشه در تلاش برای یادگیری :) ارتباط با من: 09159352892

دنبال کردن

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.