عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1170 آموزش و 2021 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

چه برنامه هایی مورد تایید مارکت ها است؟!

سلام.

شاید خیلی از کسانی که برنامه نویسی را شروع میکنند، به این فکر باشند و یا دوست داشته باشند که ابتدا برنامه خود را در یکی از مارکت های اندرویدی منتشر کنند، مثل بازار، مایکت، کندو و … .

market-success

چه برنامه هایی رو مارکت ها تایید میکنند؟

اما آیا تا به حال به این مسئله فکر کرده اید که مارکت ها چه قوانینی برای تایید اپلیکیشن شما گذاشته اند؟

درست است که مارکت ها بخشی از سایتشان را مطالبی درمورد قوانین تایید اپلیکیشن گذاشته اند، اما واقعا تا تجربه نکنید، نمیتوانید منظور این قوانین را بفهمید.

ما براساس تجربه برای شما مینویسیم.

  • بخش درباره ما حتما در داخل برنامه تان بگذارید.

در بخش درباره ما، حتما نام توسعه دهنده و ایمیل خود را وارد کنید. (دقت کنید که برخی از مارکت ها تنها ایمیل هایی را تایید میکنند، که با همان ایمیل در مارکت ثبت نام کردید)

طراحی گرافیکی بخش درباره ما خیلی مهم نیست، آدرس ایمیل و نام نویسنده هست که بسیار در این بخش اهمیت دارد.

  • طراحی برنامه

طراحی باید ساده، زیبا و روان باشد.

سعی کنید در کل برنامه، از دو یا سه تا رنگ متریال بیشتر استفاده نکنید و از آیکون هایی استفاده کنید که همرنگ این سه رنگ باشند و حتی الامکان، متریال باشند. ما آدرس یک سایت با رنگ های متریال را در پایین برای شما میگذاریم:

معمولا رنگ هایی را به کار ببرید که با رنگ پس زمینه هماهنگ باشد و بتوان متن و یا شیء را به راحتی در برنامه دید.

مطلب پیشنهادی:  آموزش برنامه نویسی اندروید با B4A - قسمت پنجم(برنامه روزهای هفته)

اگه آیکون هایی که با رنگ های برنامه تان هماهنگ است، پیدا نکردید، بهتر است از آیکون های متریال استفاده کنید. ما در پایین آدرس سایت با آیکون های متریال را برایتان میگذاریم:

طراحی بسیار مهم است و میتواند برنامه شما را بسیار موفق کند.

از طراحی برنامه با رنگ های متفاوت پرهیز کنید. معمولا مارکت ها این برنامه ها را رد میکنند چرا که کاربر را درهنگام استفاده اذیت میکنند.

اگر از افکت های صدایی هم در برنامه تان استفاده کنید، در تایید برنامه کمک میکند. اما اینطور نباشد که آزاردهنده باشد و در همه جای برنامه استفاده شود. اینطوری کاربر اذیت میشود.

دقت کنید که حتی الامکان طراحی برنامه تان بروز باشد. مثلا به جای یک منوی معمولی، از یک منوی متریال یا منوی کشویی استفاده کنید. اینطوری برنامه بروزتر و جذاب تر به نظر میرسد.

سعی کنید برنامه را انعطاف پذیر بنویسید. مثلا گوشه های یک دکمه را در برنامه تان کمی گرد کنید تا فانتزی تر شود. و یا سایه به اشیای استفاده شده در برنامه تان بدید( حالا به نوشته ها و یا چیزهای دیگر هم همینطور).

سعی کنید از تصاویر در برنامه تان استفاده کنید. مثلا اگر به باتن ذخیره در برنامه دارید، از آیکون save در برنامه استفاده کنید.

حتما از اینتنت های مربوط به مارکت مورد نظرتان استفاده کنید. مثلا اگر برنامه تان برای مارکت بازار ارسال میشود، برای قسمت نظردهی، از اینتنت نظردهی مارکت بازار استفاده کنید نه مارکت های دیگر.

مطلب پیشنهادی:  معرفی ربات تلگرام جیمیل

در برنامه خود، به مارکت دیگر لینک ندهید. این باعث نپذیرفتن برنامه تان میشود(مثلا وقتی برای بازار ارسال میکنید، لینکی از مارکت مایکت در برنامه تان نباشد).

قبل از ارسال برنامه به مارکت مورد نظر، مطمئن شوید که دسترسی اضافه به برنامه نداده باشید. مثلا اگر برنامه تا از GPS استفاده نمیکند، دسترسی GPS به آن ندهید و یا اگر هم این دسترسی توسط یکی از کتابخانه ها اضافه شده بود، آن را حذف کنید.

ما دیگر چیزی به ذهنمان نمیرسد. دوستانی که این مطلب را میخوانند، اگر فکر میکنند چیزی باید اضافه و یا کم شود، در قسمت نظرات بنویسند تا هم ما و هم کاربران دیگر از این نظرات استفاده کنیم.

موفق باشید.

درباره مرتضی صباغیهمکار سایت

💎 اپ های من در مایکت https://myket.ir/developer/dev-53936 گروه تلگرامی MR.B4A ( سورس کد و کتابخانه ) https://t.me/programmingwithb4a

دنبال کردن

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.