عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1170 آموزش و 2023 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

آموزش ارسال فکس با ایمیل

سلام

با اینکه امروزه دیگر فکس کاربرد آنچنانی ندارند ولی هنوز در بعضی جاها نیاز به ارسال فکس داریم، خب همگی هم با سرویس گوگل آشنایی کامل داریم، جدیدا به سرویس جیمیل یا همان ایمیل گوگل، ویژگی ارسال فکس اضافه شده است که در این مقاله  ارسال فکس در نسخه اندروید و دسکتاپ جیمیل را آموزش میدهیم، در ادامه همراه بپرسم باشید.

ارسال فکس با ایمیل

ارسال فکس با ایمیل

برای ارسال فکس ابتدا نیاز هست تا یک از یک سرویس دهنده ارسال فکس حساب داشته باشیم، که در این آموزش ما از سایت efax.com استفاده میکنیم، شما از هر وب سایت ایرانی و خارجی دیگری میتوانید استفاده کنید.

  • ابتدا وارد حساب جیمیل خود و روی نوشتن یا Compose کلیک کنید تا بتوانید یک ایمیل جدید ارسال کنید.
نوشتن جیمیل

نوشتن جیمیل

  • در قسمت To یا ارسال به، باید دامنه ارائه دهنده سرویس اینترنتی فکس خود را وارد کنید، اگر حساب Efax دارید و برای مثال فکس را میخواهید به شماره ۱-۲۱۲-۵۵۵-۵۵۵۵ ارسال کنید، آدرس گیرنده را باید به صورت زیر بنویسید:

فرقی نیمکنید از چه سرویس دهنده فکسی استفاده میکنید؛ هر آدرسی که در اختیار شما قرار داده شود، همان را وارد کنید.

نوشتن محتویات فکس

نوشتن محتویات فکس

  • هر آن چیزی که میخواهید فکس کنید را باید در قالب فایل PDF,JPG,DOC و TXT پیوست ایمیل کنید. اکثر سرویس های فکس اینترنتی اجازه پیوست چند فایل را میدهند که محتویات آنها اغلب هنگام ارسال فکس ترکیب میشوند.
  • مانند روش سنتی که فکس ارسال میکنید، هنگام ارسال فکس با Gmail نیز میتوانید یک متن همراه فکس ارسال کنید. که برای اینکار کافیست در قسمت محتوای ایمیل متن مورد نظر را بنویسید.
  • پس از انجام کلیه ی کارها و پیوست موارد ذکر شده کافیست تا دکمه ارسال یا Send را انتخاب کنید تا فکس شما در سریع ترین زمان ممکن ارسال و به دست گیرنده برسد.

اکثر وب سایت های خدماتی آنلاین این اجازه را میدهند تا تعدادی فکس به صورت رایگان ارسال کنید، اما برای ارسال فکس از Gamil ممکن است نیاز به خرید اعتبار یا پرداخت حق اشتراک داشته باشید. که این هزینه ها و امکانات به سرویس دهنده فکس شما بستگی دارد.

این مقاله ی آموزشی به پایان رسید، چنانچه مشکلی با ارسال فکس در جمیل داشتید، در بخش پرسش و پاسخ سایت مطرح کنید.

مطلب پیشنهادی:  آموزش پیشرفته PHP - فراخوانی(include و require)

موفق باشید.

درباره احمد آخوندیمدیر سایت

همیشه در تلاش برای یادگیری :) ارتباط با من: 09159352892

دنبال کردن

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.