عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1170 آموزش و 2023 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

لیست خطاهای Flash Tools + راه حل

سلام

از نرم افزار Flash Tools میتونید برای فلش زدن؛ تغییر رام و … استفاده کنید، ولی ممکن است در حین کار با نرم افزار به خطاهایی برخورد کنید که ندانید چیکار کنید؟! در بپرسم سعی کرده ایم لیست کاملی از این خطاها به همراه توضیح مختصری برای رفع مشکل آنها برای شما تهیه کنیم، در ادامه همراه بپرسم باشید.

 

sp-flash-tool

sp-flash-tool

  • خطای ۱۰۰۳

این ارور مربوط به پورت سیستم هست اگر از پورتهای جلو کیس استفاده میکنید بدانید که پورتهای جلو نوسان برق بیشتری دارند و اصلا توصیه نمیشه از این پورتها استفاده نماید برای رفع مشکل از پورت پشت کیس استفاده کنید.

  • خطای ۱۰۱۱

این ارور معمولا وقتی اتفاق میفته که فایل سیستمی شما حجم بالایی داره و راه حل آن خالی کردن فضای درایو c ویندوز میباشد که سرعت فلش رو هم افزایش خواهد داد اگربازهم بعد ازانجام اینکارباارور مواجه شدید از نسخه فلش تولزدیگری استفاده کنید.

  • خطای ۱۰۱۲

نسخه های دیگر فلش تولز را امتحان کنید.

  • خطای ۱۰۱۳

این خطا همانند ارور ۱۰۰۳ میباشد و همان مراحل را طی کنید حتماهم فلش تولز را از طریق run as administrator اجرا کنید.

  • خطای ۱۰۲۲

این خطا ناشی از ناهمخوانی نسخه فلش تولز شما با گوشی دارد نسخه های دیگر را امتحان کنید.

  • خطای ۱۰۴۰

این خطا ناشی از ناهمخوانی cpu گوشی با فایل فلش بوده به طور مثال اگه پردازنده گوشی شما مدل ۶۵۷۷ هست نمیتونید با فایلی فلش کنید که مدل پردازنده آن ۶۵۷۲ هست البته در ورژنهای جدید فلش تولز درصورتی که پردازنده فایل فلش با پردازنده گوشی مطابقت نداشته باشد عمل فلش انجام نمی شود.

  • خطای ۲۰۰۴

یکی از بدترین و پیچیده ترین خطاهای فلش تولز هست ؛ این خطا ناشی از رایت preloader هست وقتی فلشر بخواهد یه preloader دیگه ای روی گوشی رایت کنه این خطا رو میده، برای رفع این مشکل میتونید از راه حل های زیر استفاده کنید:

– مراحل فلش را بدون تیک preloader انجام دهید.

– ابتدا فایل اسکنر داخل پوشه rework رایت کنید سپس اقدام به فلش کنید.

– فریمور(فایل فلش) را تعویض کنید به دنبال فریمور اصلی و اورجینال بگردیدحتی اگر از ورژن فعلی دستگاه شما پایینتر باشد به شرطی که از preloader فایلی که الان روی گوشیتون هست استفاده کیند وبقیه فایل رو از فرمیمور اورجینال انتخاب کنید.

مطلب پیشنهادی:  آموزش مقدماتی #c - سی شارپ چیست؟

– اگر هیچکدام از روشهای بالا جواب نگرفتید باید ولتاژ cpu رو تخلیه کنید ابتدا گوشی رو باز کنید نقاط kclo و gnd از روی برد را پیدا کنید سپس سیم کشی کنید بعد به راحتی گوشی رو فلش کنید.

  • خطای ۲۰۰۵

این خطا نشون دهنده اینه که فایل ما دارای dsp\bl هست که فلش تولز ما این ورژن رو ساپورت نمیکنه گاهی اوقات هم خودمون باید دستی تیک دار کنیم و فایل رو انتخاب کنیم، همینطور میتونیم بدون تیک preloader A کنیم.
البته مواردی هم بوده که گوشی برای فلش به سیستم صحیح بوت نشده که میتونیم با روش صحیح بوت کردن گوشی را کانکت کنیم؛ برای انجام پروسه های ReadBack .Format .MemoryTest ما احتیاج داریم که گوشی صحیح بوت بشه.

  • خطای ۲۰۳۵

زمانی که گزینه download را میزنید ابتدا گوشی را خاموش کنید و سپس کلید ولوم را بگیرید اگر بازهم خطا رفع نشد باتری را درآوردید و یکبار کلید ولوم بالا و یکبار کلید ولوم پایین را امتحان کنید تا به نتیجه برسید.

  • خطای ۳۰۰۱

گوشی شما به درستی به سیستم متصل نشده است و باید درایور را چک کنید و درمرحله بعد پورت و کابل را تعویض کنید.

  • خطای ۳۰۱۳

دلیل آن ناهمخوانی فایل بوت گوشی با فریمور(فایل فلش) میباشد که باید رفع گردد.

  • خطای ۳۱۴۴

این خطا از اسکتر هست که با emmc همخوانی ندارد باید با اسکترهای مختلف گوشی رو فلش کنید.

  • خطای ۳۰۶۶

این خطا موقع فرمت کردن اتوماتیک هست که با فرمت به صورت دستی manual از طریق فلش تولز حل میشه.

  • خطای ۳۰۴۹

۹۰درصد این مشکل به سخت افزار بر میگردد البته بعضی موارد هم با انتقال فلش تولز به درایور C ویندوز و استفاده از نسخه های دیگر مشکل رفع گردیده است.

  • خطای ۳۱۶۸

فایل SCATTER با گوشی شما همخوانی ندارد امکان دارد که فایل رام شما ناقص باشد و احتمال دیگرهم درایورهای شما بصورت صحیح نصب نیست یا عملکرد صحیحی ندارند.

  • خطای ۳۱۸۲

فریموری که برای فلش انتخاب کردید متناسب بادستگاه نمیباشد ابتدا فریمور صحیح را انتخاب کنید در ضمن از نصب صحیح درایورVCOM اطمینان حاصل نمایید و درهنگام فلش بعداز انتخاب فایل اسکاتر تیک هیچ گزینه ای را فعال و غیر فعال نکنید.

  • خطای ۴۰۰۱
مطلب پیشنهادی:  آموزش ارتباط با سرور آنلاین در B4A – قسمت نهم(نمایش عکس از دیتابیس آنلاین)

Sp Flash Tool نمیتواند با گوشی ارتباط برقرار کند، برای رفع این مشکل:

– ابتدا پورت و کابل USB روتغییر بدید Sp Flash Tool را با کلیک راست بر روی Run as Administrator اجرا کنید.

– درایورها را بررسی کنید و روی سیستم دیگرهم اگر مینوانید تست کنید سپس مطمئن بشید باطری کاملا شارژ هست وبه درستی درون دستگاه قرار دارد و درهنگام عمیات فلش هم خاموش میباشد.

  • خطای ۴۰۰۸

SP Flash Tool در هنگام لود فریمور به مشکل برخورده است، برای رفع مشکل:

– نسخه آخر SP Flash Tool را امتحان کنید ابتدا بررسی کنید که باتری دستگاه کاملا شارژ هست و پورت و کابل را عوض نمایید اگر بازهم مشکل پابرجا بود از گزینه FORMAT نرم افزار SP FLASH TOOLS استفاده کنید.

  • خطای ۴۰۰۹

این خطا زمانی بوجود میاد که فایل های سیستمی PC مشکل داشته باشه مثلا زمانی که فضای کافی برای فایل در کامپیوتروجود نداشته باشد و فایل فلش قفل میشه و نمیتونه کاری بکنه و مشکلات سیستمی مثل ازاین قبیل و بهترین راه حل نصب دوباره ویندوز میباشد.

  • خطای ۴۰۳۲

ابتدا کابل و پورت وباتری را چک کنید سپس کانکتور USB را بررسی نمایید و نسخه دیگری از فلش تولز را امتحان کنید همچنین میتوانید از گزینه FORMAT نرم افزار SP FLASH TOOLS استفاده کنید اگر باز هم مشکل پابرچا بود فریمور ایراد دارد ضمنا احتمال دارد هارد دستگاه شما نیز دچار مشکل شده باشد.

  • خطای ۴۰۵۰

سایز بلاک در PMT و اسکاتر یکی نیست، به عنوان مثال

  • خطای ۵۰۰۷

این ارور ناشی از ایراد مسیر فایلها در اسکاتر میباشد که فایل اسکارت نمیتواند فایلها را برای فلش آماده کند ابتدا از سلامت فریمور اطمینان حاصل کنید و فایل اسکاتر را پیش فایلهای دیگرکپی کنید و یا تیک هایی که خورده برای فلش اما در پوشه موجود نیست تیکش رو بردارید.

  • خطای ۵۰۵۴

توجه : رامی که قصد فلشـش رو دارید برای این دسـتگاه نیست! پس برای شـروع مطمئن بشید که رام و دستگاه یکی هستن .اما اگر از صحت یکی بودن رام و دسـتگاه مطمئن هستیـد بـا یکبار فرمت کردن توسط SP Flash مشـکل شـما برطرف میشه. تنها نکته ای که بایـد به اون توجه کنیـد این هست که با این عمل سـریال دستگاه میپره که توصیه شدید میکنیم حتما قبلش ازسریال نامبر با استفاده از نرم افزار MTK DROID بکاپ تهیه کنید.

  • خطای ۸۲۰۳۸
مطلب پیشنهادی:  آموزش فعال کردن CURL در لوکال هاست (ویندوز و لینوکس)

ابتدا آخرین ورژن را نصب کنید وتوجه داشته باشید که پوشه فایل ها همیشه به زبان انگلیسی باشد و روی دسکتاپ بریزیم و آدرس مسیرایل کوتاه باشد در بعضی مواقع هم این ارور به دلیل کمبود شارژ هم هست.

  • خطای ۸۲۰۰

آخرین ورژن فلش تولز را نصب کنید و دلیل این ارور هم روت بودن دستگاه شما در موقع فلش با نسخه های قدیمی فلش تولز میباشد.

  • خطای ۸۴۱۷

این ارور ناشی از آدرس طولانی فایل فریمور باشد(شاید اسم فایل هم دارای کاراکترهای غیر مجازباشد )بهترین راه حل برای این ارور این است مه همیشه برای انجام عملیات فلش فریمور و فلش تولز را داخل دسکتاپ کپی کنید تا آدرس کوتاهی داشته باشند.

  • خطای FAILEDIMAGE UBOOT CHECK SUM

این ارور ناشی از عملکرد نادرست فایل CHECKSUM.INI میباشد که برای رفع مشکل به پوشه فریمور بروید و این فایل را پاک کنید.

  • خطای PMT changed for the ROM.it must be downloaded

این خطا زمانی رخ میده که آدرس بلاکهای موجود در گوشی با آدرسهای موجود در رام یکی نباشد راه حل اصلی آن استفاده از گزینه FORMAT AND DOWNLOAD میباشد البته توجه داشته باشید که سریال نامبر شما بعد از انجام این کار میپره و حتما باید قبلش با نرم افزار MTK DROID بک آپ گرفته باشید البته نگران نباشید اگر بازهم بک آپ نگرفته باشید میتوانید فایل NV RAM گوشی خود را با جست و جو در اینترنت پیداکنید درصورتی که نمیخواهید این ریسک را انجام دهید شاید با گزینه FIRMWARE UPGRADE مشکل شما رفع گردد.

در ضمن ورژن فلش تولز ۵٫۱۳۵۲٫۰۱ حساس به این ارور نمیباشد و از این خطا رد میشود؛ راه حل بعدی هم استفاده از MTK DROID برای ساخت فایل اسکاتر مخصوص خود گوشی بعلت (عملکرد متفاوت دستگاههای MTK در ساخت پارتیشن دوم از خودشون نشون میدن)میباشد.

نحوه ساخت: نرم افزار MTK DROID را دانلود کنید سپس گزینه STORE CARD UNITS را بزنید سپس دو فایل در اختیا شما قرار میگیره که یکی از آنها PMT میباشد این فایل را نگهداری و به فرم معمول فایلهای اسکاتر بنویسید(میتونید از اسم اسکاتر رامی که ارور میداده هم استفاده نمایید) سپس با اسکاتر اقدام به فلش کنید و با هیچ اروری مواجه نخواهید شد.

این بود لیست کامل از خطاهایی که ممکن است هنگام کار با SP Falsh Tools به آنها بربخورید.

موفق باشید.

 

 

درباره احمد آخوندیمدیر سایت

همیشه در تلاش برای یادگیری :) ارتباط با من: 09159352892

دنبال کردن

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.