عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1170 آموزش و 2023 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

سریعترین راه برای خاموش کردن صفحه نمایش ویندوز

سلام

زمانیکه از رایانه تان استفاده نمیکنید برای ذخیره انرژی صفحه نمایش آن را خاموش کنید. در این مقاله به راحتترین راه های خاموش کردن صفحه نمایش ویندوز اشاره میکنیم. با بپرسم همراه باشید.

 

خاموش-کردن-مانیتور

نه ویندوز ۱۰ و نه ۱۱ میانبر صفحه کلید مناسبی برای خاموش کردن صفحه نمایش ارائه نمیدهند. با توجه به تنظیمات شما ممکن است چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد تا صفحه نمایش شما به طور خودکار خاموش شود. ساده ترین راه برای کنترل صفحه نمایش و خاموش کردن آن را به شما آموزش میدهیم و با این کار علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی از سوختن و آسیب دیدن صفحه نمایش در طولانی مدت نیز جلوگیری خواهید کرد.

خاموش کردن صفحه نمایش با کلید میانبر لپ تاب

با این وجود که ویندوز کلید میانبری برای این کار ندارد با توجه به مدل لپ تاب کلیدهای F1تا۱۲ را برای علامت خاموش کردن صفحه بررسی کنید و آن را امتحان کنید. ممکن است مجبور شوید کلید Fn که معمولا در سمت چپ و پایین کیبورد قرار دارد را نگه دارید تا این مورد را لغو با فعال کنید.

تنظیمات مدیریت انرژی ویندوزتان را به روزرسانی کنید

با این تنظیمات میتوانید زمان روشن و خاموش شدن صفحه نمایش را تنظیم کنید.

در ویندوز۱۱

  • به Start > Settings > System > Power > Screen and sleep بروید و زمان مورد نظرتان برای timeout ها را انتخاب کنید.

تنظیمات-مدیریت-انرژی

این تنظیم روی بازی ها یا رسانه های مبتنی بر ویدئو تاثیری نمیگذارد چرا که باید صفحه نمایش شما روشن باشد و برای زمانی است که از سیستم استفاده نمیکنید.

در ویندوز۱۰

  • برای کنترل زمان خاموش شدن صفحه نمایش به Start > Settings > System > Power & sleep بروید و زمان های زیر هدر Screen را شخصی سازی کنید. درمورد شارژ باتری بهتر است طی ۵ دقیقه یا کمتر خاموش شود و زمانیکه به شارژ متصل است حداکثر ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روشن بماند.

تنظیمات-مدیریت-انرژی--ویندوز-10

نحوه خاموش کردن صفحه نمایش با استفاده از دکمه پاور

برای این کار به کنترل پنل بروید و دکمه پاور را برای خاموش کردن صفحه نمایش تنظیم کنید.
در ویندوز ۱۰ به Start > Settings > System > Power & sleep > Related settings بروید و روی Additional power settings کلیک کنید. در این قسمت به کنترل پنل قدیمی ویندوز هدایت میشوید.
در ویندوز ۱۱، باید به کنترل پنل بروید. علاوه بر روش مشابه ویندوز ۱۰ با فشردن کلید ویندوز و Q برای کنترل پنل سرچ کنید و نتیجه مربوطه را باز کنید. در گوشه سمت راست بالای کنترل پنل نحوه نمایش به صورت View by: Large icons یا View by: Small icons را انتخاب کنید و سپس تنظیمات Power را انتخاب کنید. در قسمت سمت چپ، روی hoose what the power button does کلیک کنید.

مطلب پیشنهادی:  آموزش ساخت نرم افزار اندروید برای وردپرس - قسمت اول(معرفی)

استفاده-از-دکمه-پاور

در پنجره بعدی،  زیر بخش When I press the power button میتوانید مشخص کنید صفحه نمایش وقتی باتری در حال شارژ است خاموش شود. برای حفظ تغییرات دلخواهتان آن ها را ذخیره کنید.

استفاده-از-دکمه-پاور---2

با فعال بودن این تنظیم تنها با فشردن دکمه پاور میتوانید صفحه نمایش را خاموش کنید و با نگاه داشتن آن برای چند ثانیه (در حالت قفل) خاموش خواهد شد.

آیا گزینه Turn Off the Display در کنترل پنل وجود ندارد؟

در این صورت احتمالا رایانه شما در حالت Modern Standby قرار دارد. برای بررسی این موضوع CTRL+R را فشرده، cmd را تایپ کنید و OK را بزنید تا command prompt باز شود. powercfg -a را داخل آن تایپ کرده و اینتر را بزنید. اگر تنظیمات این حالت استندبای فعال باشد S0 Low Power Idle را مشاهده میکنید. ممکن است حالت استندبای دیگری فعال باشد.

گزینهTurn-Off-the-Display

نحوه اضافه کردن Turn Off Display به کامیپوتری در حالت StandBy

برای خاموش کردن صفحه نمایش با دکمه پاور در این حالت باید وارد رجیستری شویم. لطفا دستورالعمل ها را به دقت دنبال کنید تا چیز اساسی را خراب نکنید.
Windows+R را فشار دهید تا منوی Run اجرا شود، regedit را وارد کنید و OK را کلیک کنید تا Windows Registry Editor باز شود، به لوکیشن زیر مراجعه کنید:
ComputerHKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMControlSet001ControlPower
سپس entry CsEnabled را پیدا کنید و مقدار آن را از ۱ به ۰ تغییر دهید و برای ذخیره تغییرات روی OK کلیک کنید. اگر DWORD (32-bit) Value entry موجود نباشد، میتوانید آن را به صورت دستی ایجاد کنید، اما ممکن است کار نکند چرا که در به روز رسانی اخیر ویندوز از دسترس خارج شده است.

مطلب پیشنهادی:  آموزش ریست کردن تلویزیون LG

اضافه-کردن-گزینهTurn-Off-the-Display

برای فهمیدن این موضوع از رجیستری خارج شده و ویندوز را مجددا راه اندازی کنید و به تنظیمات سیستم مذکور بازگردید و امیدواریم گزینه Turn off display option بازگشته باشد.

بهترین ابزار خاموش کردن صفحه نمایش در ویندوز

اگر نمیخواهید به صورت دستی مانیتور را خاموش کنید یا تنظیمات پیش فرض را تغییر دهید میتوانید با استفاده از ابزارهای دیگر این کار را انجام دهید که در زیر به ۳ مورد آن اشاره میکنیم.

  ۱. Turn Off Monitor

یک ابزار اجرایی کوچک که فقط یک کار یعنی خاموش کردن صفحه نمایش شما را انجام میدهد. نیازی به نصب ندارد و باید تنها پس از دانلود آن را از حالت فشرده خارج کرده و روی صفحه دسکتاپتان ذخیره کنید یا با ایجاد یک میانبر در زمان نیاز به آن دسترسی پیدا کنید.
اگر اخطاری مشاهده میکنید، با برداشتن تیک مربوطه میتوانید آن را ببندید.
در ویندوز ۱۰ با استفاده از این ابزار هر بار صفحه قفل میشود، در صورت تمایل میتوانید قفل صفحه را غیرفعال کنید با این حال امکان دسترسی همه به اطلاعات شما وقتی حضور ندارید وجود خواهد داشت.
Display Power Off ابزار مشابه دیگری است که میتوانید آنها را از سایت های معتبر دانلود نمایید.

  ۲. Turn Off Screen

Turn-Off-Screen

احتمالا یکی از اعضای مایکروسافت متوجه شده که داشتن یک میانبر برای خاموش کردن صفحه چقدر کاربردی است و یک اسکریپت برای آن نوشته که میتوانید از طریق خود مایکروسافت یا سایت های معتبر آن را دریافت کنید.
فایل زیپ مربوطه را ذخیره کرده، باز کنید و فایل BAT داخل آن را پیدا کنید و جهت اجرای آن دو بار رویش کلیک کنید. میتوانید نماد دلخواه به آن بدهید و یک میانبر از آن ایجاد کنید.

  ۳. BlackTop

ترکیب کلید اختصاصی Ctrl+Alt+B یک میانبر ویژه صفحه کلید است که متاسفانه غیرقابل تغییر است.
این ابزار به ویژگی Windows .NET Framework 3.5 نیاز دارد و باید ابتدا آن را نصب کنید که ممکن است چند دقیقه زمان ببرد.

مطلب پیشنهادی:  آموزش مقدماتی PHP - قسمت سوم(متغیرها)

BlackTop

  ۴. NirCmd

یک ابزار command-line است که قابلیت های زیادی از جمله خاموش کردن مانیتور را داراست و بدون نصب قابل اجراست. اما جهت استفاده مداوم بهتر است آن را نصب کنید تا دیگر نیاز به تایپ command برای اجرای دستورات نداشته باشید.
جهت نصب آن در ویندوز ۱۰ بعد از دریافت فایل فشرده زیپ، آن را باز کرده و روی nircmd.exeکلیک راست کرده و Run as administrator را انتخاب کنید. سپس گزینه Copy To Windows Directory را انتخاب کنید. در پنجره روی Yes کلیک کنید و بعد از اتمام عملیات OK را رد پنجره قبلی بزنید.

NirCmd

بعد از نصب این برنامه، باز کردن command line تایپ فرمان مطمئنا ناخوشایند است و به این جهت با ایجاد یک میانبر میتوانید یک کلید برای این کار اختصاص دهید.
Win+R را فشار دهید تا Run باز شود، سپسcmd را تایپ کرده و اوکی را بزنید.
command line به صورت زیر تایپ کنید:
nircmd.exe cmdshortcutkey “c:temp” “Turn Monitor Off” monitor off
برای اجرای فرمان اینتر را بزنید.
اگر nircmd.exe را در دایرکتوری ویندوز کپی نکردید، مسیر کامل را مشخص کنید. بجای c:temp میتوانید هر مکان دیگری برای فایل میانبر را انتخاب کنید. Turn Monitor Off نام فایل میانبر خواهد بود اما میتوانید نام دیگری انتخاب کنید.

چطور یک کلید میانبر برای اجرای هر ابزاری اختصاص دهیم

ابتدا روی فایل EXE راست کلیک کنید و Create shortcut را انتخاب کنید. اگر مراحل بالا را دنبال کرده باشید قبلا یک میانبر برای NirCmd ایجاد کرده اید.
روی فایل میانبرکلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید. ماوش را روی کلید میانبر قرار دهید: داخل این قسمت باید None ذکر شده باشد و روی کلید دلخواهتان کلیک کنید مثلا Ctrl+Alt+J را انتخاب کنید و اوکی را برای تایید بزنید.

اختصاص-کلید-میانبر

در نهایت میانبر را امتحان کرده و لذت ببرید!

صفحه نمایش شما حالا تحت کنترل شماست

ما به شما روش کنترل صفحه نمایش را نشان دادیم. حالا نوبت شماست که از راه مورد علاقه تان استفاده کنید و بدانید موارد زیادی برای شخصی سازی رایانه وجود دارد.

موفق باشید!

درباره احمد آخوندیمدیر سایت

همیشه در تلاش برای یادگیری :) ارتباط با من: 09159352892

دنبال کردن

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.