عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1170 آموزش و 2020 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

آموزش فارسی word – قسمت پانزدهم(اندازه صفحات)

سلام

با قسمت پانزدهم از سری آموزش های نرم افزار واژه پرداز ورد در خدمتتون هستیم، در این قسمت می پردازیم به مبحث اندازه صفحات در ورد، در این قسمت قصد داریم تا با انواع اندازه صفحه، ایجاد صفحه با اندازه دلخواه و … آشنا بشیم، پس در ادامه با بپرسم همراه باشید.

آموزش:

زمانی که بخواهیم اندازه سند را تغییر دهیم لازم است تا ابتدا به سربرگ(زبانه) Layout رفته و در بحش Page Setup گزینه Size را انتخاب کنید؛ حال می توانید یکی از صفحات دلخواه از پیش تنظیم شده را انتخاب کنید.

size

اندازه صفحات

اما شاید نیاز دارید تا اندازه صفحه را خودتون تعیین کنید، برای اینکار در همین بخشی که در بالا گفتیم، وقتی به منوی Size مراجعه می کنید در آخر گزینه ای وجود دارد به نام More Paper Sizes که با انتخاب این گزینه پنجره ای باز می شود که می توانید در این پنجره از قسمت Width و Height اندازه های دلخواه خود را بدید.

paper-size

اندازه صفحات

در این پنجره هر تغییری که ایجاد کنید می تونید در قسمت Perview تغییرات را مشاهده کنید و سپس روی دکمه Ok کلیک کنید تا تنظیمات اعمال شود.

همچنین برای تغییر جهات صفحه و عوض کردن پهنا و ارتفاع صفحه باید به سربرگ Layout رفته و در بخش Page Setup روی گزینه Prientation کلیک کنید، سپس گزینه Portrait صفحه را به شکلی نشان میدهد که ارتفاع از پهنا بیشتر است و گزینه land Scape صفحه را به شکلی نشان میدهد که ارتفاع از پهنا کمتر باشد.

orientation

اندازه صفحات

اگر دقت کرده باشید(اگر دقت نکردید الان دقت کنید ) که در سند وقتی میخواهید متنی را تایپ کنید حاشیه هایی از چهار طرف در سند به صورت پیشفرض وجود دارد، حالا اگر مایل باشید میتونید این حاشیه ها را حذف و یا از حاشیه های پیشفرض استفاده کنید، برای اینکار در سربرگ Layout گزینه Margins را انتخاب کنید.

margins

اندازه صفحات

همچنین می توانید با انتخاب گزینه Custom Margins اندازه دلخواه برای حاشیه ها در نظر بگیرید.

مطلب پیشنهادی:  سورس کد اندروید اندروید Crazy Adventures - جاوا

آموزش این بخش نیز به اتمام رسید، امیدواریم مفید بوده باشه.

هرگونه سوالی یا مشکلی در رابطه با مطلب فوق داشتید؛ در سایت بپرسید، پاسخگوی سوالات شما هستیم، برای پرسیدن سوال کلیک کنید.

موفق باشید.

درباره احمد آخوندیمدیر سایت

همیشه در تلاش برای یادگیری :) ارتباط با من: 09159352892

دنبال کردن

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.