عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1170 آموزش و 2023 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

OTG چیست؟ ۱۰ راه جذاب برای استفاده از آن در اندروید

سلام

OTG چیست و چه استفاده هایی از آن میتوانیم کنیم؟ در این مقاله همراه بپرسم باشید تا ابتدا بفهمید که گوشی شما از OTG پشتیبانی میکند و سپس با استفاده های USB OTG آشنا شوید.

او-تی-جی-یو-اس-بی-در-اندروید

امکان اتصال درایو یو اس بی به تلفن همراه تا زمانیکه با مفهوم او تی جی یو اس بی آشنا نباشید، به راحتی امکان پذیر نیست.
یو اس بی On-The-Go (OTG) یک وسیله استاندارد برای مشاهده داده ها از یک دستگاه یو اس بی بدون نیاز به کامپیوتر می باشد. با کابل او تی جی دستگاه شما میزبان یو اس بی میشود.
با اتصال او تی جی کارهای زیادی مانند اتصال فلش یو اس بی یا دسته کنترل بازی کامپیوتری را به تلفن همراهتان انجام دهید. در این مقاله چند روش جالب برای استفاده از آن را به شما نشان میدهیم.

بررسی کنید که آیا اندروید شما یو اس بی او تی جی را پشتیبانی میکند

یو-اس-بی-او-تی-جی

ساده ترین راه بررسی این موضوع مشخصات درگاه ورودی یا وبسایت سازنده است. احتمالا لوگویی مانند لوگوی فوق یا یو اس بی او تی جی در مشخصات ذکر شده است. همچنین از طریق مشخصات دستگاه، احتمالا اطلاعات یو اس بی او تی جی در دسترس است.
روش راحت دیگر استفاده از یک برنامه USB OTG Checker است که پشتیبانی و امکانات را برای شما نمایش میدهد.

USB-OTG-Checker

سامسونگ و سایر تلفن های همراه هوشمند دارای او تی جی هستند اما سایر شرکت ها ممکن است نیاز به فعالسازی دستی از طریق Settings > Additional Settings > OTG داشته باشند.

برای استفاده از یو اس بی او تی جی به چه چیزی نیاز دارید؟

استفاده-از-یو-اس-بی-او-تی-جی

دستگاه اندرویدی شما دارای پورت یو اس بی میکرو یا پورت یو اس بی سی میباشد. در بسیاری از دستگاه ها شما نیاز به یک مبدل یا آداپتور برای پورت یو اس بی full-size دارید.
مخصوصا به دنبال یک آداپتور او تی جی مخصوص یو اس بی سی یا میکرو یو اس بی متنناسب با تلفن همراهتان باشید.
مورد دیگر خرید فلش مموری میکرو یو اس بی یا یو اس بی تایپ سی و پورت یو اس بی استاندارد مثل SanDisk Ultra Dual Drive Go USB Type-C میباشد.
زمانیکه یک او تی جی یو اس بی برای دستگاه اندرویدی تان داشته باشید، دنیایی از فرصت ها به روی شما باز میشود که به محبوبترین موارد اشاره میکنیم.

مطلب پیشنهادی:  تگ های HTML - تگ pre

۱- درایو فلش و هارد اکسترنال متصل کنید

حافظه خارجی در بالای این لیست قرار میگیرد. درایو خود را متصل کنید تا در عرض چند ثانیه انواع فایل ها را منتقل کنید.
ساده ترین نوع اتصال فلش میباشد. هارد های اکسترنال قابل حمل که از منبع برق تلفن استفاده میکنند ممکن اس کار نکنند اما درایوهایی که با منبع تغذیه خودشان کار میکنند باید به خوبی متصل شوند. نوع فرمت فایلهای این درایوها بایستی FAT32 یا exFAT باشد.
همینطور بدون دردسر انتقال فایل، میتوانید موسیقی یا ویدئو را مستقیما با اتصال درایو ذخیره سازی به گوشی تلفن همراهتان پخش کنید.

  ۲- با دسته کنترل بازی های ویدئویی بازی کنید

اندروید پی و بالاتر خودشان از دسته ایکس باکس وان پشتیبانی میکنند اما دسته های قدیمی ایکس باکس ۳۶۰ از طریق یو اس بی او تی جی کار میکنند. برای شروع بازی تنها نیاز به انجام بازی که سازگار با استفاده از دسته کنترلی میباشد، هستید.
اگر دستگاه اندرویدی شما روت شده باشد، میتوانید به دسته های پلی استیشن هم متصل شوید. به عنوان مثل با اتصال یک دسته کنترلی PS2 میتوانید دستگاه اندرویدی خودتان را به یک هاب گیمینگ رترو تبدیل کنید.

۳- کنترل اندروید یا صفحه کلید و ماوس

اگر میخواهید از تبلت اندرویدی خود بعنوان لپ تاپ استفاده کنید، صفحه کلید و ماوس ضروری خواهند بود و اندروید به خوبی با اکثر صفجه کلید و ماوس های بی سیم و سیمی کار میکند.
توصیه میکنیم به دلیل وجود یک درگاه یو اس بی از ماوس و کیبورد وایرلس استفاده نمایید.
باید یک مجموعه استاندارد بی سیم سازگار با تمام پلتفرم ها تهیه کنید. با این حال مواردی مانند لاجیتک که نیاز به نصب نرم افزار دارند را تهیه نکنید. برای راهنمایی بیشتر به راهنمای اتصال صفحه کلید یو اس بی به دستگاه های اندرویدی مراجعه کنید.

مطلب پیشنهادی:  نحوه اتصال آیپد به تلویزیون (7 روش اتصال)

۴- مستقیما با پرینتر چاپ کنید

پرینترهای دارای یو اس بی استاندارد امکان چاپ بدون نیاز به به رایانه و اتصال بی سیم امکان را فراهم میکنند.
برای چاپ عکس و اسنادتان باید از حالت های PTP یا MTP برای اتصال یو اس بی استفاده کنید. به دو دلیل زیر ما چاپگرهای بی سیم را توصیه میکنیم:
بیشتر برندهای پرینتر HP، Canon و Epson با نصب برنامه های اختصاصی روی درایو به شما امکان چاپ مستقیم را میدهند.
امکان چاپ در حین حرکت و بدون نیاز به کابل اترنت یا یو اس بی او تی جی را فراهم میکنند.

۵- دوربین دیجیتال تک لنزتان را کنترل کنید

این قابلیت مورد علاقه عکاسان خواهد بود. میتوانید دستگاه اندرویدتان را به دوربینتان متصل کنید و آن را به صفحه نمایشی بزرگ، با قبلیت عکسبرداری، فوکوس و کنترل سایر تنظیمات تبدیل کنید.
برنامه های کنترل کننده دوربین های دیجیتال زیادی در پلی استور وجود دارد اما بررسی لیست دوربین ها پیش از نصب بسیار مهم است.
محبوبترین آن ها Helicon Remote و Camera Connect and Control که سازگار با مدل های Canon و Nikon هستند، میباشد.

  ۶- مستقیما تصاویر را از دوربین دیجیتال به گوشی اندرویدتان منتقل کنید

برای انتقال تصاویر به گوشی اندروید بدون استفاده از لپ تاپ یا مموری کارت از طریق اداپتور او تی جی و اتصال کابل یو اس بی به دوربین این کار را انجام دهید.
بعد از اتصال و انتقال تصاویر میتوانید تصاویر را روی تلفنتان ویرایش کنید و به اشتراک بگذارید.

۷- ابزارهای پخش موسیقی را متصل کنید

یو اس بی او تی جی امکان اتصال ابزارهای موسیقی مانند کیبورد را به دستگاه اندرویدی شما فراهم میکند که با ترکیبشان با برنامه های موسیقی میتوانید روی تلفن همراهتان موسیقی تولید کنید.
نوع اتصال پشتیبانی شده کیبورد و نیاز به منبع تغذیه خارجی را جهت اتصال به تلفن همراه اندرویدی بررسی کنید تا متوجه شوید علاوه بر اداپتور اندروید به اداپتور دیگری نیاز دارید.

۸- مستقیما روی تلفن همراهتان صدا ضبط کنید

با اتصال میکروفون یو سا بی به گوشی اندروید از طریق او تی جی میتوانید صدای خود را ضبط کنید. چه برای استفاده معمول و چه برای کار میکروفون های یو اس بی نسبت به یو اس بی های قابل اتصال با جک ۳.۵ میلی متری قابلیت ضبط بهتری را ارائه میدهند.
با وجود امکان ضبط توسط خود تلفن همراه برنامه های موجود برای میکروفون ها مانند USB Audio Recorder Pro قابلیت تنظیمات و شخصی سازی مانند فرمت ضبط را ارائه میدهند.

مطلب پیشنهادی:  سورس کد دفترچه تلفن زبان C

۹- با کابل اترنت به اینترنت متصل شوید

کابل-اترنت

عملکرد کمتر شناخته شده او تی جی امکان اتصال کابل اترنت به تلفن همراه اندرویدی برای دسترسی به اینترنت میباشد که برای کاهش پینگ در هنگام بازی های آنلاین و سرعت اینترنت بهتر وای فای میتواند مفید باشد.

بجز اداپتور او تی جی برای انجام این کار به اداپتور یو اس بی اترنت مانند QGeeM USB-C نیاز دارید.

توجه:

ممکن است اینترنت از طریق او تی جی در تمام تلفن های همراه هوشمند قابل دسترسی نباشد. از پشتیبانی تلفنتان از این امکان پیش از اقدام اطمینان حاصل کنید.

  ۱۰- شارژ معکوس تلفن همراه اندرویدی

بسیاری از تلفن های همراه هوشمند از قابلیت شارژ معکوس بی سیم پشتیبانی میکنند. اما اگر گوشی شما اینطوری نیست از اداپتور او تی جی برای شارژ معکوس دستگاهتان استفاده کنید.

هنگام شارژ معکوس کابل او تی جی به عنوان منبع تغذیه عمل میکند. برای این کار تلفن را با کابل یو اس بی به پورت او تی جی متصل کنید. زمانیکه به منبع برق دسترسی ندارید و شارژ تلفن شما رو به اتمام است به شما کمک خواهد کرد.

از همه چیزهای مربوط به نحوه کار یو اس بی اطلاع پیدا کنید

یادگیری درمورد یو اس بی او تی جی و کاربردهای آن دریچه ترفندهای زیادی را به روی شما باز میکند. در واقع با برنامه های یو اس بی او تی جی تبلت یا گوشی قدیمی شما جان تازه میگیرد. در نهایت توصیه میشود بجز او تی جی ویژگی های دیگر یو اس بی را نیز بشناسید.

اگر سوالی داشتید، بپرسید.

موفق باشید.

درباره احمد آخوندیمدیر سایت

همیشه در تلاش برای یادگیری :) ارتباط با من: 09159352892

دنبال کردن

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.