سوال در خصوص Trojan

سوال

سلام دوستان

من امروز یه ایمیل برام اومد که توش نوشته بود بسته سفارشی شما برگشت خورد. میتوانید فاکتور محصول سفارشی تان را از فایل ضمیمه دانلود کنید.

در صورتیکه من اصلا چیزی سفارش نداده بودم که بخواد برگشت بخوره. کنجکاو شدم که فاکتور رو دانلود کنم ببینم چه سفارشی بوده اما به محض دانلود فایل آنتی ویروس بالا اومد و فایل دانلودی رو به عنوان Trojan شناخت.

کسی از دوستان میدونه این Trojan چی هست؟ آیا همون ویروسه؟

ممنون

 

در حال بررسی 1
۱۴۰۲/۴/۱ ۲۱:۰۳:۳۲ 3 پاسخ کاربر تازه -1

پاسخ ها ( 3 )

    0
    ۱۴۰۲/۴/۱ ۲۱:۱۰:۰۸

    سلام دوست عزیز

    اون ایمیلی که برای شما ارسال شده بوده با هدف هک کردن کامپیوتر تان برایتان ارسال شده بوده.

    Trojan ها اغلب برای هک کردن سیستم استفاده میشن.

    تروجان ها اغلب یک در پشتی برای دسترسی غیرمجاز به کامپیوتر شما رو برای هکرها فراهم میکنند. خیلی از تروجان ها که به عنوانBackdoor Trojan معروف هستند یک در پشتی در سیستم شما بوجود می آورند که هکرها را قادر میسازد به سیستم شما نفوذ کنند و سیستم شما به طور کامل در اختیار فرد هکر قرار میگیرد.

    backdoor trojan‌ها یکی از خطرناک ترین انواع تروجان ها هستند. درهای پشتی به هکر امکان مدیریت از راه دور دستگاه قربانی را می دهد. برخلاف برنامه‌های مدیریت از راه دور قانونی، آنها بدون رضایت یا اطلاع کاربر به صورت مخفی نصب، راه‌اندازی و اجرا می‌شوند. پس از نصب، درب‌های پشتی می‌توانند برای ارسال، دریافت، اجرا و حذف فایل‌ها، جمع‌آوری داده‌های محرمانه از رایانه، ثبت فعالیت در رایانه و موارد دیگر از هکر دستور بگیرند.

     

    0
    ۱۴۰۲/۴/۳ ۲۰:۰۲:۲۸

    سلام، روزتون بخیر

    همچین ایمیل هایی رو نباید اصلا باز کنید، این ایمیل ها گاها تروجان هستند(ویروس) که دچار اختلال در عملکرد ویندوز میشن و گاها باج افزار(که اطلاعات سیستم رو رمز نگاری میکنن و برای اینکه از رمز نگاری در بیارید باید هزینه های هنگفت چند هزار دلاری پرداخت کنید)

    یک آنتی ویروس خوب نظیر KasperSky Internet Security نصب کنید و دوره ی آزمایشی ۱ ماه رو فعال کنید و بزنید که کل سیستم رو اسکن کنه

    موفق باشید

    1
    ۱۴۰۲/۴/۴ ۱۶:۵۵:۳۷

    ممنون از راهنمایی هر دو بزرگوار

    توضیحاتی که در مورد تروجان دادید خیلی برام جالب بود. آیا مقاله ای که توضیحات کاملتری در خصوص تروجان ها داده باشه میتونید بهم معرفی کنید؟

    از جناب آخوندی و راهنمایی هاشون هم خیلی ممنونم.

    من آنتی ویروس قبلیم ESET بود. البته اورجینال هم نبود و از این کرک شده ها بود. الان میخوام به پیشنهاد جناب آخوندی Kaspersky Internet Security نصب کنم.

    فقط ۲ تا سوال دارم:

    سوال اول اینکه از کجا میتونم دانلود و نصب کنم.

    و سوال دوم اگر بخوام نسخه اورجینال تهیه کنم جای معتبر اگر میشناسید لطفا بهم معرفی کنید.

    ممنون از توجهتون 🙂

      0
      ۱۴۰۲/۴/۹ ۲۰:۵۰:۳۴

      خواهش میکنم دوست عزیز

      نیازی به خرید نسخه اورجینال نیست، من چندین ساله که نسخه رایگان آنتی ویروس ها رو استفاده میکنم
      اوایل eset بعد با کسپیر آشنا شدم

      شما کسپیر رو از سایت سافت ۹۸ یا از سایت خود kaspersky.com دانلود کنید و ۳۰ روز نسخه آزمایشی رو رایگان فعال کنیید، بعد از دوره ۳۰ روزه نسخه free جایگزین میشه

      همون نسخه free جوابگو هست تا ابد !!

       

ارسال یک پاسخ