عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1170 آموزش و 2023 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

آموزش برنامه نویسی اندروید با B4A – قسمت دهم(اسپلش اسکرین)

سلام

با دهمین قسمت از سری آموزش های برنامه نویسی اندروید با بیسیک فور اندروید در خدمتتون هستیم ، در دهمین قسمت می پردازیم به ساخت صفحه اسپلش اسکرین ، صفحات اسپلش اسکرین صفحاتی هستن که قبل از اینکه برنامه اجرا بشه به نمایش در میاد.

آموزش:

برای ساخت اسپلش اسکرین به یک یا بیش از تعدادی عکس نیاز داریم ، اگر میخواهید که فقط یک عکس در اسپلش اسکرین نمایش داده بشه که از یک عکس استفاده کنید و اگر میخواهید بیش از یک عکس استفاده کنید ؛ میتونید عکس هایی به شکل زیر ایجاد کنید :

عکس اولعکس دومعکس سومعکس چهارم

همونطور که مشاهده می کنید ؛ میخوایم صفحه اسپلش اسکرینی طراحی کنیم که به به صورت انیمیشنی باشه ، یعنی اول عکس اولی لود بشه ؛ بعد عکس دومی و همینطوری تا برسه به عکس چهارمی(با این کار متن هایی که در تصاویر وجود دارد یکی پس از دیگری نمایش داده میشه) .

  • نرم افزار بیسیک را باز کنید ، به بخش دیزاینر برید و از منوی Add View یک ImageView اضافه کنید و روی Imageview کلیک راست و از گزینه Generate گزینه Dim ImageView1 As ImageView را انتخاب کنید تا به محیط کدنویسی اضافه بشه ,  حالا پنجره دیزاینر را ذخیره کنید و در محیط کد نویسی نام لایوت رو قرار بدید .
  • سپس برای ImageView اولین عکس از مجموعه عکسهایی که میخواید تو اسپلش اسکرین بزارید را قرار بدید(به زبانه Files برید عکس را اضافه کنید) و سپس مانند شکل زیر :

 

imageview

  • برای اینکه تنظیم کنیم عکس ها یکی پس از دیگری نمایش داده بشه نیاز به یک Timer داریم ، پس Timer را اضافه می کنیم(در قسمت Sub Global) :
مطلب پیشنهادی:  پخش فایل های ویدئویی در حافظه بیسیک فور اندروید

t1 نامی هست که برای Timer گذاشتم

  • برای نمایش تصاویر هم نیاز به یک متغیر از نوع Bitmap داریم که اضافش میکنیم:

  • یک متغیر دیگه هم نیاز دارم که از نوع Boolean که متغیرهای بولین شرطی هستن و True یا False میگیرن ، این متغیر برای زمانی است که وقتی عکس ها تمام شد بهش بگیم اکتویتی که توش هستیم رو ببند و به یک اکتویتی دیگه برو.

  • یک متغیر هم میخوایم برای دستور Select Case:

مقدار اولیه متغیر رو برابر ۱ گذاشتم

و در آخر کدهای قسمت Sub Globals:

مطلب پیشنهادی:  بررسی Sony PlayStation VR

  • در قسمت Activity_Create که نام لایوت رو وارد کردم ، باید متغیر Timer را هم Initialaze کنیم و همچنین متغیر را فعال کنیم .

کدهای قسمت Activity_Create :

Lmain: نامی که هست پنجره دیزاینر رو با این نام ذخیره کردیم .

عدد ۱۰۰۰ در t1.initialize: گفتیم مقدار تایمر هر ۱۰۰۰ میلی ثانیه که میشه یک ثانیه ، تغییر کنه .

و در آخر تایمر را فعال کردیم.

حالا باید در Tick تایمر کدهای مربوط به تایمر (که تصاویر هر ۱ ثانیه عوض بشن) را بزاریم ، برای اینکار یک sub جدید ایجاد می کنیم و کدهامون را داخلش می نویسیم :

توضیحات:

  • خط ۱ : نام تایمر رو گذاشته بودیم t1 ، پس اینجا هم همون t1 میزاریم.
  • خط ۳ : دستور Select case را با متغیر i که قبلا تعریف کردیم آغاز کردیم.
  • خط ۴ : متغیر i رو قبلا تعریف کرده بودیم ، به برنامه میگیم اگر متغیر case 1 به متغیر i یکی اضافه بشه و عکس دومی بیاد جای عکس اولی و برای case 3 و  case 3 هم به همین ترتیب(برای آشنایی با دستور Case یک جستجوی کوچکی بکنید اگر آشنایی ندارید تا با این دستور آشنا بشید).
  • و در آخر Select را بستیم .
مطلب پیشنهادی:  آموزش اوبونتو - قسمت دوم(ساخت ماشین مجازی)

حالا باید در رویداد کلیک ImageView کدی بنویسیم که بهش بگیم هر موقع عکس ها تمام شد ، اکتیویتی که داخلش هستیم رو ببنده و به اکتویتی جدیدی بره (من اکتویتی جدیدی به نام Home ایجاد کردم)  :

این مثال کمی پیچیده است به همین علت ، سورس را برای دانلود میزارم تا بهتر متوجه بشید.

هرگونه سوالی یا مشکلی در رابطه با مطلب فوق داشتید؛ در سایت بپرسید، پاسخگوی سوالات شما هستیم، برای پرسیدن سوال کلیک کنید.

با ما باشید تا آموزش های بعدی …

موفق باشید.


دانلود: سورس قسمت 10 (اسپلش اسکرین)


پيش نمايش: کليک کنيد


حجم: 439 کیلوبایت


رمز فايل فشرده: www.beporsam.ir


سورس را با نرم افزا بیسیم فور اندروید باز کنید.


اگر در رابطه با مطلب بالا سوالي يا مشکلي داريد ميتوانيد سوال خود را در سايت بپرسيد، کاربران سايت پاسخگوي سوالات شما خواهند بود.


عضويت در سايت


پرسيدن سوال


درباره احمد آخوندیمدیر سایت

همیشه در تلاش برای یادگیری :) ارتباط با من: 09159352892

دنبال کردن

نظر ( 1 )

  1. این دیدگاه ویرایش شده است

    خیلی ممنون از آموزش خوبتون البته برای ساخت اسپلش از کد sleep هم می شه استفاده کرد(البته در نسخه های جدید b4a این قابلیت اضافه شده)

     

     

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.