عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1170 آموزش و 2023 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

عدم تاثیر اندازه فونت گوشی روی اپلیکیشن b4a

باسلام خدمت تمامی کاربرای عزیز بپرسم. درخدمتتون هستیم با یکی دیگر از آموزش های بسیار کاربردی در بیسیک فور اندروید. پس با بپرسم همراه باشید.

عدم تاثیر اندازه فونت گوشی روی اپلیکیشن b4a

عدم تاثیر اندازه فونت گوشی روی اپلیکیشن b4a

اگر یک برنامه معمولی با b4a نوشته باشید و کمی هم اهل تست برنامه در شرایط مختلف در گوشی باشید، به این مسئله پی میبرید که اگر اندازه فونت گوشی را تغییر دهید، این مسئله روی اپلیکیشنی که با Basic4Android نوشته اید، تاثیر میگذارید و اندازه نوشته های برنامه تان هم بزرگ یا کوچک میشود.

با بزرگ و یا کوچک شدن اندازه متنتان، شکل و شمایل برنامه شما بهم میریزد و ممکن است آیکون های برنامه، توی نوشته ها رود و به طورکلی رابط کاربری برنامه را با مشکل مواجه کند که این یک معظل برای برنامه نویس است. اکثر برنامه نویسان دوست دارند تا اندازه متن برنامه شان را، خودشان تعیین کنند و تغییرات در سیستم عامل، باعث تغییر در برنامه نشود.

حال با استفاده از این دستور جاوا که در ادامه مینویسیم، میتوانید این تاثیر را خنثی کنید و در نتیجه برنامه شما از فونتی که به سیستم عامل دادید، تبعیت نمیکند.

این چند خط کدی را که مینوسیم در ساب Activity_Create فقط بنویسید و تغییرات دیگری لحاظ نکنید و یا چیزی را ازش کم نکنید:

مطلب پیشنهادی:  آموزش هارد ریست HUAWEI P30 Pro

در این صورت، دیگر تغییرات سیستمی، برروی برنامه، اثر نمیگذارد.

سوالی داشتید از ما بپرسید.

موفق باشید.

درباره مرتضی صباغیهمکار سایت

💎 اپ های من در مایکت https://myket.ir/developer/dev-53936 گروه تلگرامی MR.B4A ( سورس کد و کتابخانه ) https://t.me/programmingwithb4a

دنبال کردن

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.