عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1170 آموزش و 2023 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

چگونه گوشی اندرویدی خود را به پروژکتور متصل کنیم

سلام

اگر اندازه ی صفحه ی گوشی اندرویدی برای کار های روزمره ی تان مناسب نیست،یا اگر در دانشگاه قصد ارائه کنفرانس دارید و لپ تاپ در اختیار ندارید، در این مقاله به معرفی چندین راهکار خواهیم پرداخت تا به ساده ترین روش ممکن گوشی اندرویدی تان را به پروژکتور وصل کنید. در ادامه چندین روش وصل شدن به پروژکتور به هر دو روش بی سیم و با کابل را توضیح می دهیم، پس در ادامه همراه بپرسم باشید.

اتصال گوشی به پروژکتور

اتصال گوشی به پروژکتور

اتصال بی سیم دستگاه اندرویدی به پروژکتور

با استفاده از آداپتور های جریان بی سیم (wireless streaming adapters) و پشتیبانی دستگاه اندرویدی تان از قابلیت درونی اشتراک گذاری با پروژکتور (built-in projector mirroring support) می توانید دستگاه خود را به صفحات نمایشی بزرگتری متصل کنید. معمولا برای انجام این کار به یک اپلیکیشن نیاز خواهید داشت.

توجه: اکثر راهکار های بی سیم نیازمند دسترسی به اتصال اینترنتی هستند چه در خانه و چه در محل کار. اگر به یک اتصال اینترنتی بی سیم دسترسی ندارید حتما از راهکار های اتصال با سیم که در ادامه ی مطلب ذکر خواهند شد، استفاده کنید.

اتصال به وسیله CHROMECAST

Chromecast

Chromecast

یکی از ساده ترین راهکار ها اتصال بی سیم تبلت یا گوشی اندرویدی به پروژکتور استفاده از آداپتور جریان CHROMECAST است.

هزینه اش حدود ۳۵ دلار بود و با پورت  HDMI خود به هر پروژکتوری متصل می شود و در اکثر فروشگاه های وسایل الکترونیکی یافته می شود. CHROMECAST به عضو قدرتمندی از گوگل تبدیل شده و برای بسیاری از اپلیکیشن ها نظیر اسپاتیفای و نتفلیکس قابلیت ضبط دارد. همچنین شما می توانید تمامی صفحه ی دستگاه تان را با استفاده از دکمه ی «ضبط نمایشگر» در منوی ناوبری اندروید (Android navigation menu) ، ضبط نمایید.

مطلب پیشنهادی:  زیبا سازی امضا در مای بی بی - 2

امکانات کارخانه ای پروژکتور

شاید پروژکتور شما به صورت داخلی دارای توانمندی اتصال به دستگاه اندرویدی باشد. شرکت هایی همانند سامسونگ، ال جی و… در محصولات جدید خود امکان استریم ویدیو را قرار داده اند. شما می توانید با مراجعه به سایت سازنده و بررسی مدل پروژکتور یا تلویزیون خود، از توانایی استریم یا اشتراک گذاری بی سیم دستگاه خود با خبر شوید.

اگر پروژکتور شما اجازه ی اتصال به دستگاه اندرویدی را نمی دهد می توانید با مراجعه به پلی استور اپلیکیشن مورد نیاز را دانلود کنید. شرکت های مختلف راهکار های مختلفی برای استریم ارائه می دهند ولی سریع ترین راه حل داشتن یک پروژکتور هوشمند برای استریم سریع هست.

نکته: اگر با دستگاهRoku  به پروژکتور وصل شده اید، می توانید با استفاده از اپلیکیشن Roku که در پلی استور موجود است به پروژکتور وصل شوید و محتوای گوشی خود را استریم کنید.

اتصال به دستگاه اندرویدی با کمک سیم

Connect-an-Android-Device-to-a-Projector-via-Wire

اتصال به دستگاه اندرویدی با کمک سیم

اتصال بی سیم به پروژکتور همواره ممکن نیست. شاید به اتصال اینترنت دسترسی نداشته باشید یا شاید می خواهید سریعا وصل شوید، آنهم بدون اتلاف وقت و ترس از قطع شدن اتصال.

HDMI

کابل HDMI

کابل HDMI

اغلب پروژکتور ها یک پورت HDMI برای پشتیبانی از از اتصال سخت افزاری دارند.

برخی گوشی های اندرویدی یک پورت Mini-HDMI در سطح خارجی خود دارند (هر چند که به ندرت این ویژگی وجود دارد) که به راحتی امکان اتصال به پروژکتور را با یک مبدل  به  ایجاد می کند.

همچنین تعداد زیادی از دستگاه های  مانند Samsung Galaxy S9 و Note 9 می توانند با استفاده از آداپتور USB-C به HDMI، به پروژکتور وصل شوند. اگر دستگاه اندرویدی شما پورت USB-C دارد، دفترچه ی آنرا بررسی کنید تا ببینید که آیا دستگاه از آداپتور HDMI  برای انتقال ویدیو پشتیبانی می کند یا نه.

مطلب پیشنهادی:  6 دستور پرکاربرد CMD

نکته: کابل HDMI  علاوه بر ویدیو از فایل های صدا هم پشتیبانی می کند، یعنی می توان با استفاده از کابل HDMI هم ویدیو و هم صدا را به پروژکتور انتقال داد.

MHL

کابل MHL

کابل MHL

پورت micro-USB گوشی شما قدرتمند تر از آن چیزی است که شما فکر می کنید. بعضی از شرکت ها روی استاندارد جدیدی تمرکز کرده اند که MHL نام دارد.

این ویژگی اجازه می دهد تا سیگنال های ویدیویی از پورت  گوشی تان به وسیله ی آداپتور های خاصی انتقال یابد. اگر این ویژگی MHL در گوشی تان پشتیبانی می شود، باید یک آداپتور MHL به HDMI خریداری کنید.

از طریق این لینک می توانید بدانید که کدام دستگاه ها از  پشتیبانی می کنند. متاسفانه گوشی های تلفنی که اخیرا تولید شده اند بعضا از  استاندارد MHL برای ارتقا USB-C، همانگونه که در قسمت HDMI توضیح داده شد، چشم پوشی کرده اند.

موفق باشید.

درباره Jafarikکاربر

در حال اکتشاف وردپرس😀😀😀 pishool lover 🐱🐱🐱😍😍😍

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.