عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1170 آموزش و 2023 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

آموزش کتاب پیشرفته در بیسیک فور اندروید – جلسه دهم( نگاه اجمالی به سورس–اکتیویتی best_lap)

سلام

در دهمین قسمت از آموزش ساخت کتاب پیشرفته بیسیک فور اندروید در خدمتتون هستیم، در این جلسه قصد داریم تا در رابطه با اکتویتی best_lap صحبت کنیم. در ادامه همراه بپرسم باشید.

ساخت کتاب اندروید

ساخت کتاب اندروید

در این جلسه قصد داریم در مورد عناوین زیر صحبت کنیم:

بررسی اکتیویتی best_lap

در این اکتیویتی با استفاده از ساب db آمدیم و دیتابیس آفلاینمان را در حافظه داخلی غیرقابل دسترس برای کاربر، کپی کردیم و سپس دیتابیس کپی شده را راه اندازی کرده ایم.

بازهم مثل اکتیویتی های قبلی، ابزارها و ویوهای مورد نیاز را که باید به کاربر نشان بدهیم در برنامه و در ساب Globals و Process_Globals تعریف نمودیم.

هر کدام از ابزارها را در ساب initoalizer راه اندازی کردیم و به آن دسته از ویوهایی که به رویدادشان نیاز داریم، یک نام رویداد دادیم. مثل

در ساب views به ویوهایمان خاصیت های مختلف دادیم و همچنین آن ها را با استفاده از دستور AddView به اکتیویتیمان اضافه کردیم. با استفاده از دستور Bitmap به ایمیج ویویمان یک تصویر شناساندیم و همچنین با استفاده از دستور گراویتی و معین کردن Gravity.FILL کاری کردیم که تصویر با ایمیج ویو فیت بشود.

دقت کنید که ویوها در بیسیک تاحد زیادی هوشمند نیستند و مثلا اگر از یک تعداد کاراکتر بیشتر داخل یک لیبل بریزید، با تغییر رزولوشن و اندازه کیفیت صفحه نمایش، متن آن لیبل ممکن است ناقص نمایش دهد. یکی از کارهایی که میتوان برای جلوگیری از این مشکل طراحی، ازش استفاده کرد، استفاده کردن از کتابخانه StringUtils و صدا زدن تابع MeasureMultilineTextHeight است که اگر متن طولانی بود و از نظر ارتفاعی نیاز داشت تا برخی از خطوطش در خط دوم نمایش داده شود، با استفاده از این کتابخانه، از این باگ طراحی، جلوگیری کرد.

مطلب پیشنهادی:  آموزش کالی لینوکس - قسمت پنجم(VMware Tools)

همچنین کتابخانه ColorDrawable هم مربوط به طراحی است. با استفاده از این کتابخانه، میتوانید خاصیت های خیلی خاصه اشیا را هم تغییر دهید. خاصیت هایی همچون گردکردن گوشه های ویو، دادن حاشیه به ویو و…

با استفاده از این خط:

مقادیر جدول best_lap را گرفتیم و با استفاده از این خط:

مقداری را که میخواهیم نمایش داده شود را گرفتیم.

با استفاده از کتابخانه PersianAutoSizeLabel متنمان را از دیتابیس گرفتیم و داخل ویوی p_text نمایش دادیم. این ابزار برای نمایش متن ها طولانی و برای بهم نریختن متن استفاده میشود. دستور LineSpacing در این کتابخانه، میزان فاصله از خطوط  را مشخص میکند.

این نکات اکتیویتی best_lap بود.

چنانچه سوالی در رابطه با این آموزش داشتید از ما بپرسید 🙂

موفق باشید.

درباره مرتضی صباغیهمکار سایت

💎 اپ های من در مایکت https://myket.ir/developer/dev-53936 گروه تلگرامی MR.B4A ( سورس کد و کتابخانه ) https://t.me/programmingwithb4a

دنبال کردن

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.