عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1170 آموزش و 2023 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

لپ تاپ های WorkStation چه لپ تاپ هایی هستند و برای چه کاربرانی مناسب هستند؟

سلام

با یک مقاله دیگر در خدمت شما بزرگواران هستیم. در این پست میخواهیم شرح کاملی از لپ تاپ های سری WorkStation داشته باشیم. پس با بپرسم همراه باشید.

لپ تاپ WorkStation

لپ تاپ WorkStation

اغلب کاربرهای کامپیوترها، با لپ تاپ های سری ورک استیشن آشنایی ندارند و یا آشنایی دارند، اما بسیار کم. اما بهتر است بدانید که این مدل از لپ تاپ ها، به نسبت همه لپ تاپ های دیگر، ارزش خرید بالایی دارند و بسیار باکیفیت طراحی شده اند.

آکبند این مدل از لپ تاپ ها در داخل بازار رایانه ایران پیدا نمیشود. چرا که این سری از لپ تاپ ها، به سفارش کشورهای آمریکایی و اروپایی ساخته شده و نوی آن ها داخل بازار ایران نیست. البته شاید باشد، اما ما لپ تاپ نوی ورک استیشن تا به حال در بازار ایران ندیدیم. در بازار کامپیوتر، معمولا لپ تاپ های نوی سری خاوره میانه وجود دارد که از نظر ما، اکثرا به نسبت لپ تاپ های سفارش آمریکا-اروپا، دستگاه های بی کیفیتی هستند. لپ تای های سری WorkStation معمولا به صورت استوک وارد بازار کامپیوتر ایران میشوند.

اگر به سری این لپ تاپ ها توجه کنید، به سری آن ها، WorkStation گویند. یعنی لپ تاپی که فقط برای کار ساخته شده است! و این به چه معناست؟! مگر با لپ تاپ های دیگر نمیتوان کارکرد؟!

از نظر ما WorkStation یک لفظ است و به این معناست که لپ تاپ هایی که در این گروه قرار میگیرند، بسیار جون سخت و کیفیت ساخت بالایی دارند. یعنی مثلا شما میتوانید لپ تاپ را یک هفته بدون این که خاموش بشود، روشن بگذارید و با آن کار کنید. این دستگاه ها مادربوردهای بسیار قوی و چند لایه ای دارند که در امر تعمیر هم، بسیار تعمیرپذیرتر از لپ تاپ های سری های دیگر هستند. در زیر تصویر دوتا مادربورد که تصویر اول motherBoard WorkStation است و دومی مادربورد لپ تاپ معمولی.

لپ تاپ ورک استیشن

لپ تاپ ورک استیشن

این دسته، بدنه های بسیار محکم از جنس آلومینیوم، کربن، منیزیوم و… دارند. و اکثرانشان، دارای استانداردهای نظامی هستند.

مطلب پیشنهادی:  آموزش اوبونتو - قسمت هفدهم(دستورات جستجوی فایل)

لپ تاپ ورک استیشن

این را بدانید که به هر لپ تاپی استاندارهای نظامی تعلق نمیگیرد و فقط به برخی از لپ تاپ ها که دارای کیفیت ساخت فوق العاده بالایی هستند، تعلق میگیرد. همچنین تست های سختی از این لپ تاپ ها گرفته شده که میتوانید ویدئوی این تست ها را در اینترنت به راحتی پیدا کنید. برخی از لپ تاپ های ورک استیشن و صنعتی، ضدآب هم هستند. پس تا به اینجا متوجه شدیم که این دسته از لپ تاپ ها متریال ظاهری خیلی قوی دارند.

لپ تاپ ورک استیشن

اما کار به همین جا ختم نمیشود، بلکه این دسته از لپ تاپ ها، مادربوردهای قدرتمندی هم دارند. ویژگی داخلی این لپ تاپ ها این است که بردهای قابل تعمیر و چند لایه ای دارند، بسیار upgradeable و قابلیت ارتقای زیادی دارند و به راحتی ارتقا پیدا میکنند و نیازی نیست برای مثلا ارتقای یک رم، کل لپ تاپ را باز کرد و فقط با درآوردن مثلا چندتا پیچ و درب پشتیه لپ تاپ، قابل ارتقا هستند. برخی از لپ تاپ های WorkStation دارای چهار اسلات رم هستند که لپ تاپ های عادی بیشتر از دو اسلات RAM ندارند و برخی از لپ تاپ های عادی تک اسلات هستند و برخی دارای فقط رم آنبرد میباشند. و این یک ویژگی برای لپ تاپ های ورک استیشن است که اسلات های رمه بیشتری دارند.

لپ تاپ ورک استیشن

برخی از این دسته از لپ تاپ ها دارای کارت گرافیک یا اصطلاحا همان داتربرد هستند، درحالی که لپ تاپ های معمولی و سری خانگی، دارای چیپ گرافیک هستند. وجود داتربورد ویژگی منحصربه فردی به لپ تاپ میدهد و آن هم اینه که، اگر گرافیک ایراد پیدا کرد، میتوان آن را به راحتی تعویض کرد، اما اگر Chipset باشد، نهایت کار، این هست که باید آن را تعمیر کرد و ایراد گرافیک هم خود به خود، برمیگردد. میتوان به این نکته اشاره کرد که لپ تاپ های سری ورک استیشن دارای گرافیک های سری صنعتی هستند که به علاوه بر این که راندمان بالایی دارند، دوام و عمر طولانی تری هم دارند. از گرافیک های سری صنعتی شرکت انویدیا میتوان به سری Quadro و از شرکت AMD میتوان به سری FirePro اشاره کرد.

مطلب پیشنهادی:  آموزش فارسی word – قسمت سیزدهم(Building Block)

لپ تاپ ورک استیشن

یکی دیگر از عوامل ارتقا، این است که لپ تاپ های سری ورک استیشن، در آنه واحد، میتوانند از دو یا سه تا حافظه پشتیبانی کنند. مثلا از هارد و اس اس دی همزمان و یا از SSD M.2 و SSD ساتا و یا از دوتا HDD و… همچنین این دسته از لپ تاپ ها بسیار خوش تعمیر تر و راه دست تر از لپ تاپ های معمولی هستند و بسته به ایرادشان، گاهی اوقات تعمیر نمیشوند. ( البته به ندرت پیش می آید که طوری خراب شوند که تعمیر نشوند. ) مگر این که رطوبت یا نوسان برق باعث خرابی آن ها شوند.

لپ تاپ ورک استیشن

به چه کسانی لپ تاپ ورک استیشن پیشنهاد میشود؟

لپ تاپ ورک استیشن

تیم مشاوره لپ تاپ بپرسم، در مشاوره با کاربران، همیشه به کاربرانی که به منظوره مشاوره لپ تاپ با ما تماس میگیرند، کاربرانی را که به انجام طراحی های سنگین و به طور کلی پردازش های گرافیکی و دیتاهای غیرگرافیکی سنگین میپردازند، این سری از لپ تاپ ها را پیشنهاد میکند. البته اجرای Game هم برای این سیستم ها کار دشواری نیست، اما بهتر است از لپ تاپ های ورک استیشن، در کارهایی مانند طراحی و گرافیک و استفاده از نرم افزارهایی مثل ۳Ds Max ، Autocad ، SolidWork ، Revit و… و از این دست نرم افزارها استفاده کرد. چرا که لپ تاپ های WorkStation پردازش های طراحی و مهندسیه بالایی دارند و لپ تاپ های Gaming پردازش های مربوط به Game بالایی دارند. البته این روزها به لطف سری گرافیک Nvidia RTX کار هم طراح ها و هم گیمرها را باهم تجمیع شده و این سری از گرافیک ها هم پارامتر Game بالایی دارند و هم پارامتر طراحی بالایی. البته پردازنده های لپ تاپ های ورک استیشن، در برخی از دستگاه های جدید، به Xeon مجهز است که این سری از CPU ها بسیار پایدارتر از پردازنده های سری i7 و i5 هستند.

مطلب پیشنهادی:  آموزش کتاب پیشرفته در بیسیک فور اندروید – جلسه دوازدهم ( نگاه اجمالی به سورس – اکتیویتی upgrade_lap)

لپ تاپ ورک استیشن

خب، فکر کنیم تا به الان متوجه شدید که این دسته از لپ تاپ ها، برای چه کسانی مناسب تر است. این دسته به طراح ها و کسایی که کارهای محاسباتی سنگینی دارند و لپ تاپشون ساعت ها و یا روزها روشن است، پیشنهاد میشود. روی لپ تاپ های ورک استیشن هم به مانند دستگاه های دیگر، میتوان سیستم عامل لینوکس و یا ویندوز و یا هردو را نصب کرد و همچنین میتوانید از شبیه سازهای قدرتمند هم در آن استفاده کنید.

عموما لپ تاپ های این سری به مانند برخی از لپ تاپ های گیمینگ، از دوتا فن، یکی برای خنک کردن گرافیک و یکی برای خنک کردن سی پی یو استفاده میکند و هیتسینک های بسیار باکیفیت و بزرگی دارند و به همین دلیل است که وقتی آن ها را از کنار نگاه میکنیم، خیلی کلفت و قطور و سنگین هستند.

لپ تاپ ورک استیشن

برخی از مدل های لپ تاپ های سری WorkStatin:

HP Zbook 15 G3 , Dell Precision 7520 , HP EliteBook 8570W , HP Zbook 15 G8 , Lenovo P50 , Dell Precision M6800 ,  و مدل هایی از این دست. در پایین تصویر نمونه هایی را از لپ تاپ های ورک استیشن را میتوانید مشاهده کنید.

لپ تاپ ورک استیشن

لپ تاپ ورک استیشن

لپ تاپ ورک استیشن

لپ تاپ ورک استیشن

لپ تاپ ورک استیشن

لپ تاپ ورک استیشن

به طورکلی، شرکت های Dell , HP و لنوو، سه شرکتی هستند که لپ تاپ های ورک استیشن بسیار باکیفیتی تولید میکنند.

 

نتیجه گیری:

ما پیشنهاد میکنیم که اگر میخواهید Game بازی کنید، بروید سراغ لپ تاپ های سری Gaming و اگر کار گرافیکی سنگین و محاسباتی بالایی دارید، لپ تاپ های سری WorkStation ، نیاز شما را برطرف میکند.

میتوان از سری های ورک استیشن به سری های W , Precision , Zbook , Think pad P  و … اشاره کرد. و سری های Gaming  هم مثل Pavilion , Victus , Rog , Tuf , Inspiron , Legion اشاره کرد.

هنوز لپ تاپ مناسب خود را انتخاب نکردید؟ در هر ساعت از شبانه روز میتوانید از کارشناسان بپرسم برای خرید لپ تاپ کمک بگیرید 🙂

موفق باشید.

درباره مرتضی صباغیهمکار سایت

💎 اپ های من در مایکت https://myket.ir/developer/dev-53936 گروه تلگرامی MR.B4A ( سورس کد و کتابخانه ) https://t.me/programmingwithb4a

دنبال کردن

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.