عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1170 آموزش و 2023 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

مودم خود را ضد هک کنید

سلام

روتر بی سیم شما یک هدف اصلی برای هکرهایی است که می خواهند به شبکه شما نفوذ کنند یا از wifi شما رایگان استفاده کنند. همانطور که هیچ چیز کاملاً ضد آب نیست، چیزی به نام ضد هک یا ضد هکر وجود ندارد. اما می‌توانید سیستم‌هایی بسازید که «مقاوم در برابر هکرها» باشند و در این مقاله به شما نشان که چگونه این کار را بکنید، در ادامه همراه بپرسم باشید.

ضد هک کردن مودم

ضد هک کردن مودم

رمزگذاری بی سیم WPA2 یا WPA3 را فعال کنید

اگر از حداقل رمزگذاری Wi-Fi Protected Access 2 (WPA2) برای محافظت از شبکه بی سیم خود استفاده نمی کنید، این امر باعث می شود که شبکه شما کاملاً باز باشد زیرا هکرها می توانند به صورت مجازی وارد شبکه شما شوند.

اگر از امنیت قدیمی Wired Equivalent Privacy (WEP) استفاده می‌کنید، که می‌تواند در عرض چند ثانیه توسط اکثر هکرها شکسته شود، از WPA2 یا ترجیحا WPA3 که با WPA2 سازگار است استفاده کنید. روترهای قدیمی ممکن است برای اضافه کردن عملکرد WPA2 یا WPA3 به ارتقاء سیستم عامل نیاز داشته باشند. راهنمای سازنده روتر خود را بررسی کنید تا یاد بگیرید چگونه رمزگذاری بی سیم WPA2\WPA3 را در روتر خود فعال کنید.

پ

پروتکل WPA2 یا WPA3

پروتکل WPA2 یا WPA3

یک رمزعبور قدرتمند بسازید.

ساخت رمز عبور قدرتمند و نام شبکه طولانی

همچنین باید یک SSID (نام شبکه بی سیم) بسازید. اگر از نام شبکه پیش‌فرض روتر (مثلاً Linksys، Netgear یا DLINK) استفاده می‌کنید، این مسئله هک کردن شبکه شما را برای هکرها آسان‌تر می‌کند. استفاده از یک SSID پیش‌فرض یا یک SSID معمولی به هکرها کمک می‌کند تا رمزگذاری شما را بشکنند.

مطلب پیشنهادی:  آموزش فعال کردن پوسته مشکی در ویندوز 10

یک نام SSID طولانی ایجاد کنید حتی اگر به خاطر سپردن آن سخت باشد. همچنین باید از یک رمز عبور قدرتمند برای جلوگیری از نفوذ هکرها استفاده کیند.

فایروال روتر بی سیم خود را روشن کنید

اگر این کار را نکرده اید، فایروال داخلی روتر بی سیم خود را فعال کنید. فعال کردن فایروال می تواند شبکه شما را برای هکرهایی که به دنبال اهدافی در اینترنت هستند نسبتا پنهان کند. بسیاری از فایروال های مبتنی بر روتر دارای حالت مخفی هستند که می توانید آن را فعال کنید تا کسی شبکه شما را نبیند. همچنین، فایروال خود را تست کنید تا مطمئن شوید که آن را به درستی تنظیم کرده اید.

از یک سرویس VPN شخصی رمزگذاری شده در سطح روتر استفاده کنید

شبکه‌های خصوصی مجازی قبلاً بودند که فقط شرکت‌های بزرگ می‌توانستند از پس هزینه های آن برآیند. اکنون می توانید با هزینه ماهانه کمی یک سرویس VPN شخصی خریداری کنید. یک VPN شخصی یکی از بزرگترین مانع هایی است که می توانید سر راه هکرها قرار دهید.

یک VPN شخصی موقعیت مکانی واقعی شما را با یک آدرس IP پروکسی، ناشناس می کند و دیواری از رمزگذاری قوی برای محافظت از ترافیک شبکه شما ایجاد می کند. شما می توانید یک سرویس VPN شخصی از فروشندگانی مانند WiTopia، StrongVPN و دیگران را با حداقل ۱۰ دلار در ماه یا کمتر خریداری کنید.

اگر روتر شما از سرویس VPN شخصی در سطح روتر پشتیبانی می کند، این بهترین راه برای پیاده سازی VPN شخصی است. این به شما امکان می دهد تمام ترافیک ورودی و خروجی شبکه خود را بدون دردسر راه اندازی نرم افزار سرویس گیرنده VPN بر روی رایانه خود رمزگذاری کنید.

مطلب پیشنهادی:  تغییر برنامه های پیشفرض در اندروید

اگر می خواهید از VPN شخصی در سطح روتر استفاده کنید، بررسی کنید که آیا روتر شما قابلیت VPN را دارد یا خیر. بسیاری از سازندگان روترها چندین مدل روتر با این قابلیت دارند.

غیرفعال کردن ادمین

راه دیگر برای جلوگیری از خرابکاری هکرها با روتر بی سیم شما، غیرفعال کردن ادمین از طریق تنظیمات بی سیم است. وقتی ویژگی ادمین از طریق بی‌سیم را در روتر خود غیرفعال می‌کنید، باعث می‌شود فقط فردی که به صورت فیزیکی با کابل اترنت به روتر شما متصل است بتواند به ویژگی‌های اصلی روتر بی‌سیم شما دسترسی داشته باشد.

با توجه به زمان و منابع کافی، یک هکر ممکن است بتواند شبکه شما را هک کند. با این حال، انجام مراحل بالا هک شبکه شما را سخت‌تر می‌کند و امیدواریم هکرها را ناامید کرده و باعث شود که آنها به دنبال هک شبکه های ساده تر بروند.

چنانچه مشکلی در رابطه با ضد هک کردن مودم خود داشتید میتوانید در بخش پرسش و پاسخ سایت، مشکل خود را مطرح کنید.

موفق باشید.

درباره مرتضی صباغیهمکار سایت

💎 اپ های من در مایکت https://myket.ir/developer/dev-53936 گروه تلگرامی MR.B4A ( سورس کد و کتابخانه ) https://t.me/programmingwithb4a

دنبال کردن

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.