عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1170 آموزش و 2023 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

بهینه سازی برنامه های اندروید توسط گوگل

سلام

در این مقاله قصد صحبت درباره ترفند جدید گوگل برای بهینه سازی برنامه هایی که قصد انتشار آن ها را برای سیستم عامل اندروید دارد، را داریم. پس با بپرسم همراه باشید تا ببینیم که راهکار گوگل برای انجام این کار چیست.

بهینه سازی برنامه های اندروید توسط گوگل

گوگل میخواهد با ارائه برنامه های بهینه، برنامه هایی را ارائه دهد که سیستم اندروید را کمتر به خودش مشغول کند.

گوگل در تلاش است تا برنامه های اندروید را تا حد امکان کم حجم تر کند، بدون اینکه کیفیت آنها کاهش یابد. در راستای این اقدام، گوگل اعلام کرده است که فقط برنامه های بهینه تولید کند، که از داده های crowdsource استفاده می کند تا دانلودهای برنامه شما را تا حد امکان کم حجم تر کند.

بهینه سازی نصب برنامه Google در Google Play

گوگل صفحه ای را در سایت پشتیبانی خود قرار داده است که توضیح می دهد بهینه سازی نصب اپلیکیشن چیست و چگونه کار می کند.

به قول خود گوگل:

وقتی بهینه‌سازی نصب برنامه را روشن می‌کنید، Google می‌تواند تشخیص دهد که اولین بار پس از نصب، از کدام بخش‌های برنامه استفاده کردید. وقتی تعداد زیادی از افراد گزینه بهینه سازی نصب برنامه را روشن کنند، Google می تواند برنامه را برای نصب، باز کردن و اجرای سریعتر برای همه دستگاه ها بهینه کند.

اساساً، گوگل در تلاش است تا بداند چه بخش‌هایی از یک برنامه برای اکثر کاربران مهم است و رفتار کاربران اینگونه است که بیشتر با کدام بخش کار میکنند.

بعداً، در صورت نیاز به دسترسی به قسمت‌های دیگر، میتوانید نسخه کامل تر و پرحجم تر از برنامه را داشته باشید.

مطلب پیشنهادی:  آموزش PHP مقدماتی - قسمت اول(نصب و راه اندازی)

مجموعه ای از اطلاعات برای بهینه سازی نصب برنامه

وقتی بهینه سازی نصب برنامه را در دستگاه Android خود فعال می کنید، Google داده های مختلفی را از دستگاه شما جمع آوری می کند. این داده‌ها به دیتابیس بهینه‌سازی نصب برنامه که متعلق به گوگل است ارسال میشود تا با توجه به این اطلاعات، برنامه در آینده بهینه تر شود.

اگر نگران حریم خصوصی داده‌های خود هستید، Google می‌گوید هیچ اطلاعات شخصی مانند نام یا آدرس ایمیل شما را جمع‌آوری نمی‌کند. همچنین به موارد دیگری که در دستگاه خود دارید نگاه نمی کند(مثلا گالری یا… ) تصاویر خصوصی شما نیز جایشان محفوظ است.

Google از اطلاعات جمع آوری شده برای موارد زیر استفاده خواهد کرد:

  • سرعت نصب برنامه های Google Play را افزایش دهد.
  • مدت زمان باز کردن و اجرای برنامه ها را کاهش دهد.
  • فشار روی CPU، باتری و حافظه دستگاه را کاهش دهد.

چگونه بهینه سازی نصب برنامه را در دستگاه اندروید خود فعال کنید؟

برای بهره مندی از مزایای آن، نیازی به فعال بودن این گزینه در گوشی خود ندارید. با این حال، اگر می‌خواهید از گوگل در این راستا حمایت کنید، می‌توانید این کار را با روشن کردن گزینه بهینه‌سازی نصب برنامه در دستگاه خود انجام دهید.

این گزینه در نسخه فعلی فروشگاه Google Play موجود نیست. با این حال، در بروزرسانی های بعدی احتمالا اضافه میشود. و وقتی این گزینه فعال شد، نحوه فعال کردن آن به شرح زیر است:

  • فروشگاه Google Play را در دستگاه خود راه اندازی کنید.
  • روی منوی همبرگری (سه خط افقی) در بالا سمت چپ ضربه بزنید و تنظیمات را انتخاب کنید.
  • بهینه سازی نصب برنامه را روشن کنید.

شما می توانید این گزینه را در همان صفحه غیرفعال کنید.

بهینه‌سازی نصب برنامه به Google کمک می‌کند تا برنامه‌های اندروید کم حجم تر را ارائه کند.

به لطف داده‌های بهینه‌سازی نصب برنامه ، Google اکنون می‌داند چه بخش‌هایی از برنامه برای کاربران مهم تر است. به عنوان یک مصرف کننده، برنامه های شما کم حجم تر می شوند و سریعتر از قبل دانلود و نصب می شوند.

نتیجه گیری:

به طورکلی این مقاله میخواهد بگوید که با روشن کردن گزینه ای که گفته شد، گوگل بررسی میکند که شمای کاربر با کدام قسمت از برنامه بیشتر کار میکنید و با کدام قسمت اصلا کار نمیکنید یا کمتر کار میکنید.

با دریافت این داده ها و آنالیز، به آن قسمت از برنامه که بیشتر کار میکنید، بهای بیشتری میدهد و ممکن است اصلا بخشی را که با آن کار نمیکنید را حذف کند و این باعث میشود تا حجم برنامه کمتر بشود و باعث بهینگی برنامه بشود.

مشکلی یا سوالی داشتید میتوانید در بخش پرسش و پاسخ سایت، سوال خود را بپرسید.

موفق باشید.

درباره مرتضی صباغیهمکار سایت

💎 اپ های من در مایکت https://myket.ir/developer/dev-53936 گروه تلگرامی MR.B4A ( سورس کد و کتابخانه ) https://t.me/programmingwithb4a

دنبال کردن

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.