آموزش برنامه نویسی اندروید با B4A – قسمت دوازدهم(کار با MediaPlayer)
سلام
با قسمت دوازدم از آموزش بیسیک فور اندروید در خدمتتون هستیم، در این جلسه می پردازیم به کار با مدیا و اینکه چه طوری می تونیم یک فایل موسیقی را در برنامه اجرا کنیم.
آموزش:
- بیسیک فور اندروید را باز کنید، برای پروژه نامی انتخاب کنید و پروژه را ذخیره کنید.
- به Designer Script رفته و دو دکمه ایجاد و دکمه ها رو به برنامه اضافه کنید.
” دو دکمه ای که ایجاد کردیم، یکی برای پخش آهنگ و دیگری برای نگه داشتن(pause) است.
- حالا نیاز به تعریف یک متغیر از نوع MedaiPlayer داریم، پس متغیری با نام دلخواه ایجاد می کنیم.
۱ ۲ ۳ ۴ ۵ |
Sub Globals Dim mp As MediaPlayer Private btnplay As Button Private btnpause As Button End Sub |
mp متغیر از نوع Mediaplayer و btnplayوbtnpause دو دکمه ای بود که در Open Designer ایجاد کردیم.
- نیاز به یک فایل موسیقی هم داریم، فایل موسیقی را را در پوشه Files موجود در محل ذخیره پروژه کپی کنید.
- حال در قسمت Activity Create کدهای زیر را می نویسیم:
۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ |
Sub Activity_Create(FirstTime As Boolean) Activity.LoadLayout("Lmain") mp.Initialize2("mp") mp.Load(File.DirAssets,"۱.wav") 'mp.Play 'پلی رو میتونیم در هر جایی فراخوانی کنیم مثل دکمه ، ایمیج و ... End Sub |
توضیحات:
خط ۱: در این خط پنجره Designer را فراخوانی کردیم.
خط ۲: در این خط متغیر mp که در بالا از نوع MediaPlayer تعریف کردیم را initialize کردیم.
خط ۳: در این خط آدرس فایل موسیقی را وارد کردیم(File.DirAssets به پوشه Files موجود در محل ذخیره پروژه اشاره دارد و ۱.wav هم نام فایل موسیقی(آهنگ) ماست).
- سپس باید در رویداد های کلیک دکمه ها عملیات پخش و ایست آهنگ را فراخونی کنیم.
- کد مربوط به دکمه پخش:
۱ |
mp.play |
- کد مربوط به دکمه ایست آهنگ:
۱ |
mp.pause |
آموزش به پایان رسید، از پروژه خروجی بگیرید و نتیجه کار را مشاهده کنید.
در پایان سورس آموزش را قرار میدم تا دانلود کنید.
هرگونه سوالی یا مشکلی در رابطه با مطلب فوق داشتید؛ در سایت بپرسید، پاسخگوی سوالات شما هستیم، برای پرسیدن سوال کلیک کنید.
موفق باشید.
نظر ( 1 )
سلام خیلی ممنون بابت سایت خوبتون
میخواستم بدونم چجوری میشه مانند سامسونگ میوزیک همه اهنگ ها رو فراخوانی کرد و لیست کرد از خود حافظه گوشی؟!