آموزش برنامه نویسی اندروید با B4A – قسمت دوم(آشنایی با محیط نرم افزار)
سلام
در قسمت قبلی محیط برنامه نویسی رو آماده کردیم و پیش نیازهای برنامه نویسی و نرم افزار هایی که نیاز داریم رو نصب کردیم، در این قسمت می پردازیم به محیط نرم افزار.
آموزش:
- وقتی بیسیک فور اندروید را باز کنید با پنجره ای مواجه می شوید که دو زبانه به نام Main و Startter دارد، با پنجره Startr درحال حاضر کاری نداریم (در قسمت های بعدی با این پنجره نیز آشنا خواهیم شد)، در زبانه Main کدهایی وجود دارد به شکل زیر:
۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ ۷ ۸ ۹ ۱۰ ۱۱ ۱۲ ۱۳ ۱۴ ۱۵ ۱۶ ۱۷ ۱۸ ۱۹ ۲۰ ۲۱ ۲۲ ۲۳ ۲۴ ۲۵ ۲۶ ۲۷ ۲۸ ۲۹ ۳۰ ۳۱ ۳۲ ۳۳ ۳۴ ۳۵ ۳۶ ۳۷ ۳۸ ۳۹ |
#Region Project Attributes #ApplicationLabel: B4A Example #VersionCode: 1 #VersionName: 'SupportedOrientations possible values: unspecified, landscape or portrait. #SupportedOrientations: unspecified #CanInstallToExternalStorage: False #End Region #Region Activity Attributes #FullScreen: False #IncludeTitle: True #End Region Sub Process_Globals 'These global variables will be declared once when the application starts. 'These variables can be accessed from all modules. End Sub Sub Globals 'These global variables will be redeclared each time the activity is created. 'These variables can only be accessed from this module. End Sub Sub Activity_Create(FirstTime As Boolean) 'Do not forget to load the layout file created with the visual designer. For example: 'Activity.LoadLayout("Layout1") End Sub Sub Activity_Resume End Sub Sub Activity_Pause (UserClosed As Boolean) End Sub |
توضیحات:
- #Region Project Attributes
۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ ۷ ۸ |
#Region Project Attributes #ApplicationLabel: B4A Example => نام برنامه #VersionCode: 1 => شمارخ نسخه #VersionName: 1.0.0 => نسخه 'SupportedOrientations possible values: unspecified, landscape or portrait. #SupportedOrientations: unspecified => حالت چرخش برنامه ، که برنامه با چرخش گوشی بچرخد ، برنامه به صورت افقی اجرا شود یا عمودی . #CanInstallToExternalStorage: False => برنامه قابلیت نصب در کارت حافظه را داشته باشد #End Region |
- #Region Activity Attributes
۱ ۲ ۳ ۴ |
#Region Activity Attributes #FullScreen: False => برنامه فول اسکرین باشد یا نباشد #IncludeTitle: True => عنوان هر صفحه در برنامه معلوم باشد یا نباشد #End Region |
- Sub Process_Globals
در این قسمت هر متغیری که تعریف کنم در دیگر Activty ها نیز قابل استفاده هست(متغیر عمومی).
- Sub Globals
متغیرهایی که در این قسمت تعریف می کنید ، فقط در همین اکتویتی جاری قابل استفاده است(متغیر خصوصی) .
- Sub Activity_Create(FirstTime As Boolean)
کدهایی که در این قسمت مینویسید ، وقتی برنامه اجرا میشوید ، این کدها هم نیز اجرا می شوند.
- Sub Activity_Resume
زمانی که برنامه در حال اجراست ولی ما در حال کار با برنامه دیگر یا منو ی گوشی هستیم و میخواهیم به صفحه اصلی برنامه برگردیم این کدها اجرا می شود.
- Sub Activity_Pause (UserClosed As Boolean)
هنگامی که از برنامه به منوی گوشی یا برنامه دیگری منتقل شدیم کدهای این قسمت اجرا می شود.
همراه باشید با آموزش های بعدی …
هرگونه سوالی یا مشکلی در رابطه با مطلب فوق داشتید؛ در سایت بپرسید، پاسخگوی سوالات شما هستیم، برای پرسیدن سوال کلیک کنید.
موفق باشید.
ارسال نظر
شما باید وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید نظر ارسال کنید