عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1170 آموزش و 2023 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

هرزنامه یوتیوب چیست؟ چگونه میتوان آنرا متوقف کرد؟

سلام

اگر زمانی را صرف خواندن نظرات YouTube کرده باشید، احتمالاً متوجه الگوی خاصی شده اید. در کنار توهین‌های کودکانه و دیدگاه‌های مشکوک، مقدار زیادی تکرار وجود دارد. که به این تکرارها  و پیام های نامربوط هرزنامه یوتویب گفته میشود، که در این مقاله به چگونگی مدیریت این هرزنامه ها می پردازیم، در ادامه همراه بپرسم باشید.

هرزنامه یوتیوب چیست؟

هرزنامه یوتویوب

هرزنامه یوتویوب

هرزنامه یوتیوب یک برنامه کامپیوتری است که برای ایجاد نظرات اسپم در ویدیوهای YouTube طراحی شده است.

برخی از ربات ها از چیزی بیش از یک Python script تشکیل نشده اند. برخی دیگر از محصولات نرم افزاری با کاربری آسان هستند که به هر کسی امکان ایجاد نظرات هرزنامه را می دهند. برخی از ربات‌ها فقط می‌توانند نظر بدهند، در حالی که ربات‌های پیچیده‌تر نیز می‌توانند حساب‌ها و شخصیت‌های جدید ایجاد کنند.

چرا هرزنامه ها ایجاد میشوند؟

هرزنامه های یوتیوب برای کسب درآمد برای صاحب خود طراحی شده اند. این معمولاً با هدایت ترافیک از YouTube به وب‌سایتی که مالک با آن رابطه دارد، به دست می‌آید. هرزنامه ها می توانند بسیار سودآور باشند.

ویدیوهای نسبتاً موفق YouTube می توانند میلیون ها بازدید جمع کنند. اگر یک ربات بتواند حتی درصد کمی از آن ترافیک را جذب کند، درآمدزایی به دنبال خواهد داشت.

ربات های اسپم چگونه درآمد کسب می کنند؟

ربات های اسپم

ربات های اسپم

هرزنامه ها برای اهداف مختلفی استفاده می شوند. آنها اغلب برای ترویج کلاهبرداری استفاده می شوند زیرا مجرمان نمی توانند از تکنیک های تبلیغ قانونی تر استفاده کنند.

در اینجا پنج مورد از محبوب ترین استفاده ها برای ربات های هرزنامه یوتیوب آورده شده است.

۱– تبلیغات ویدئوهای دیگر

مطلب پیشنهادی:  دانلود کتابخانه های بیسیک فور اندروید

واضح ترین کاربرد ربات، تبلیغ سایر کانال های یوتیوب است. با طرح انواع ادعاها که بسیاری از آنها نادرست هستند می توان به این امر دست یافت. هر ویدیویی که به این شکل تبلیغ می شود معمولا ارزش دیدن ندارد.

۲- تبلیغ پیشنهادات و پیوندهای وابسته

ربات ها اغلب برای پخش لینک های وابسته استفاده می شوند. هنگامی که شخصی روی پیوند کلیک می کند و عمل مورد نظر را انجام می دهد، سازنده ربات کمیسیون دریافت می کند.

اغلب وب سایت های بزرگسالان، از این طریق تبلیغ می شوند. اما هر وب سایتی که دارای یک برنامه وابسته باشد هم می تواند درگیر باشد.

۳- تبلیغ وب سایت های مخرب

ربات ها اغلب برای ارسال افراد به وب سایت های مخرب استفاده می شوند. این شامل کلاهبرداری های خرید، وب سایت های بدافزار و صفحات فیشینگ می شود.

صفحات فیشینگ به گونه ای طراحی شده اند که قانونی به نظر برسند، اما در واقع تله هایی هستند که برای سرقت اطلاعات شخصی و رمز عبور استفاده می شوند.

۴- ترویج کلاهبرداری های سرمایه گذاری

کلاهبرداری های سرمایه گذاری اغلب با استفاده از هرزنامه ها تبلیغ می شوند. این معمولاً با برنامه نویسی چندین ربات برای گفتگو با یکدیگر به دست می آید. به عنوان مثال، یک ربات ممکن است درخواست مشاوره سرمایه گذاری کند، و سپس دیگری یک مشاور سرمایه گذاری خاص را با جزئیات تماس توصیه می کند.

تشخیص این مکالمات معمولاً بسیار آسان است. اما یک کلاهبرداری موفقیت آمیز سرمایه گذاری آنقدر سودآور است که حتی یک قربانی نیز این ترفند را ارزشمند می کند.

همچنین از ربات ها برای تبلیغ سایر خدمات مشکوک مانند هکرها برای استخدام استفاده می شود.

مطلب پیشنهادی:  راست چین کردن تصویر و متن در لیست ویو

۵- تأثیرگذاری بر افکار عمومی

برخی از مردم معتقدند که ربات ها برای اهداف سیاسی استفاده می شوند. این مبتنی بر این ایده است که مردم اگر فکر کنند که دیگران همین دیدگاه را دارند، احتمال بیشتری دارد چیزی را باور کنند. بنابراین، با وجود تعداد کافی ربات، می توانید بر افکار عمومی تأثیر بگذارید.

ربات‌های سیاسی همچنین می‌توانند طوری طراحی شوند که با کاربران واقعی یکسان به نظر برسند، زیرا آنها مجبور نیستند چیزی را تبلیغ کنند.

YouTube در مورد مشکل Spambot چه می کند؟

SpamBot

SpamBot

اگر به تعداد ربات ها در یوتیوب نگاه کنید، به راحتی می توانید باور کنید که این مشکل نادیده گرفته شده است. با این حال، واقعیت این است که توقف کامل ربات ها عملا غیرممکن است.

هرچه تکنیک‌های ضد هرزنامه بیشتر استفاده شود، برای کاربران قانونی ارسال نظر سخت‌تر می‌شود. و هر زمان که یک ربات به درستی شناسایی و ممنوع شود، صاحب آن می تواند به سرعت آن را جایگزین کند. این وضعیتی را ایجاد می کند که YouTube می تواند ربات های بی پایانی را ممنوع کند ولی مشکل هرگز برطرف نمی شود.

چگونه می توانید از هرزنامه های یوتیوب خود جلوگیری کنید؟!

صاحبان کانال:

اگر صاحب یک کانال یوتیوب هستید، این ربات ها برای شما مشکل ساز هستند. نظرات اسپم می تواند کاربران واقعی را از اظهار نظر منصرف کند. اگر زیاد از آنها دریافت کنید، حتی ممکن است به شهرت ویدیوهای شما آسیب برسانند.

اگر کانال خود را دارید، می‌توانید بسیاری از هرزنامه‌ها را از صفحه انجمن که در استودیوی YouTube شما است، در قسمت تنظیمات متوقف کنید.

پاک کردن هرزنامه ها

پاک کردن هرزنامه ها

در اینجا می توانید بین فیلترهای خودکار و پیش فرض یکی را انتخاب کنید.

مطلب پیشنهادی:  آموزش css - قسمت هشتم(padding)

یکی از فیلترهای خودکار به شما این امکان را می دهد که هر نظری را که حاوی پیوند است مسدود کنید. این به تنهایی اکثر ربات ها را حذف می کند زیرا هر کسی را که سعی در تبلیغ هر چیزی دارد مسدود می کند.

همچنین یک لیست کلمات مسدود شده وجود دارد. این به شما امکان می دهد لیستی از کلمات ایجاد کنید که باعث می شود هر نظر دارای آن کلمات به طور خودکار مسدود شود.

همچنین می توانید انتخاب کنید که همه نظرات را تا زمانی که آنها را تأیید نکنید مسدود کنید. بدیهی است که این کار در جلوگیری از ربات‌ها بسیار مؤثر است، اما نه تنها زمان‌بر است، بلکه از بحث در زمان واقعی بین بینندگان جلوگیری می‌کند.

اگر همه این راه­ها شکست خورد، YouTube به شما اجازه می دهد تا نظرات را به طور کلی خاموش کنید. بدیهی است که این راه توصیه نمی شود زیرا معمولاً فقط توسط افرادی با ویدیوهای مشکوک استفاده می شود.

بینندگان:

اگر ویدیوها را در یوتیوب تماشا می‌کنید، کاری بجز نادیده گرفتن ربات‌ها نمی‌توانید  انجام دهید.

اگر متوجه یک نظر هرزنامه به خصوص مضر شدید، می توانید آن را گزارش کنید. برای این کار روی نقطه های کنار نظر کلیک کنید و Report را انتخاب کنید و دلیل حذف آن را ارائه دهید. متأسفانه، بیشتر حساب‌های ربات تا زمانی که چندین نفر آن‌ها را گزارش ندهند، مسدود نمی‌شوند. این امر تا حد زیادی اجتناب ناپذیر است زیرا از سوء استفاده جلوگیری می کند.

موفق باشید.

درباره احمد آخوندیمدیر سایت

همیشه در تلاش برای یادگیری :) ارتباط با من: 09159352892

دنبال کردن

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.