عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1170 آموزش و 2021 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

API چیست و چه کاربردی دارد؟

سلام

در این مقاله قصد داریم تا به ساده ترین شکل مهم شما را با API آشنا کنیم و با کاربرد آن در برنامه نویسی اندروید و طراحی سایت آشنا کنیم، در ادامه همراه بپرسم باشید.

api چیست؟

api چیست؟

API چیست؟

API مخفف عبارت Application Programming Interface است که برخی از شرکت های بزرگ، برای مشتریان خود و یا کاربردهای داخل api مخصوص به خود را میسازند و ارائه میدهند.

API در حقیقت یک واسطه بین هاست و برنامه هایی است که از آن هاست و یا سرور درخواست سرویس دارند. برای مثال مایکروسافت برای API های ویندوز مرجع هایی استاندارد دارد که با استفاده از آن ها برنامه نویسان میتوانند از قابلیت ها و سرویس های سیستم عامل در توسعه و نوشتن برنامه های کاربردی خود استفاده کنند.

API ها مجموعه ای از توابع و رویه هایی است که به برنامه های کاربردی دیگر اجازه دسترسی و استفاده از ویژگی ها یا داده های یک نرم افزار را میدهد.

نرم افزارهای ارائه دهنده api میتواند یک سایت اینترنتی، یک سیستم عامل یا هر سرویس دیگری باشد.

در API، خدمات پایه بر عهده نرم افزارهای تحت وب است که به برنامه نویسان و تولیدکنندگان دیگری کمک میکند تا هزینه های برنامه نویسی را کاهش و به کار خود سرعت بخشند و نیاز نداشته باشند که یک ویژگی را از نو برنامه ریزی کنند و بسازند. و همچنین امنیت برنامه شان افزایش پیدا میکند چرا که ارائه کنندگان خدمات پایه امنیت خود را در بالاترین سطح قرار میدهند.

API ها انواع مختلفی دارند که بسته به نوع ارائه دهنده شرکت API به چند نوع تقسیم میشوند:

  • API خصوصی
  • API عمومی(باز)
  • API مشارکتی
مطلب پیشنهادی:  سورس ارسال پیامک بیسیک فور اندروید

مشخصه های API ها:

آن ها برای استفاده توسعه دهندگان و یا دیگر کاربرها با محدودیت های نسبتا کمی در دسترس هستند. مثلا کاربرها باید در سرویس API ثبت نام کنند.
API ها معمولا رایگان هستند و برای عموم کاربران قابل استفاده هستند. اما ممکن است تولیدکننده یا تولیدکنندگان API چگونگی استفاده از آن را محدود کرده باشند.

کاربرد API:

فرض کنید که شما یک سایتی دارید که یک فرم دارد که از آن برای ثبت نام مشتریان، برای تعیین قرار ملاقات استفاده میکنید.

شما برای تعیین تاریخ ملاقات، باید روی یک تقویم این کار را انجام دهید. میتوانید توسط api از تقویم گوگل استفاده کرده تا مشتریان قرار ملاقات ها را با جزئیات روی تقویم گوگل نمایش دهند.

یک نمونه عملی از API را در وب سایت بپرسم پیاده سازی شده است، اپلیکیشن بپرسم برای دریافت و ارسال اطلاعات دارد از API سایت بپرسم استفاده میکند.

چنانچه مشکلی در رابطه با استفاده از API داشتید در بخش پرسش و پاسخ سایت مطرح کنید.

موفق باشید.

درباره مرتضی صباغیهمکار سایت

💎 اپ های من در مایکت https://myket.ir/developer/dev-53936 گروه تلگرامی MR.B4A ( سورس کد و کتابخانه ) https://t.me/programmingwithb4a

دنبال کردن

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.