عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1170 آموزش و 2020 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

آموزش SEO – قسمت پنجم(رابط کاربری)

سلام

در پنجمین قسمت از آموزش سئو می پردازیم که طراحی و چیدمان سایت یا همون رابط کاربری که جزو مهمترین عوامل در زمینه جذب کاربر برای سایت می باشد، در قسمت قبل نیز با نحوه نام گذاری فایل ها و تاثیر آن بر سئو و جستجوی سایت آشنا شدیم، در این مقاله نیز نکات بسیار خوبی خواهیم گفت.

آموزش سئو

آموزش سئو

طراحی و چیدمان وب سایت اولین تصویر از سایت شما را در ذهن کاربر می سازد. سایت هایی هایی وجود دارند که بیش از حد فانتزی هستند و کاربران معمولی اینترنت که به این وب سایت ها مراجعه میکنند، بدون اینکه کلیکی روی سایت انجام دهند یا تمایل داشته باشند از سایت بیرون می آیند؛ پس همیشه سعی داشته باشید طراحی وب سایت خود را به صورت غیر معمول فانتزی طراحی نکنید.

موتورهای جستجو امروزه دارای هوش مصنوعی پیشرفته هستند و بسیار باهوش هستند اما به هر حال آنها نرم افزار هستند و نه انسانی که میتوانند مطالب مورد علاقه خود را بخواند. پس سعی کنید سایت خود را بیش از حد پیچیده طراحی نکنید. موتور جستجو نمیتواند محتوای سایت شما را به درستی تجزیه کنید و در نهایت ایندکس کردن کار کردن کارآمد نخواهد بود که منجر به رتبه پایین میشود.

در ادامه نکاتی را خدمتتون عرض میکنم که باید هنگام طراحی یک صفحه ی وب در نظر داشته باشید:

  • شما باید محتوای متنی بیشتری نسبت به عناصر HTML داشته باشید.
  • از فریم ها هیچ وقت در صفحه ی خود استفاده نکنید(تگ iframe). فریم ها دشمن موتوری های جستجو هستند.
  • در سایت خود زیاد از تبلیغ استفاده نکنید، وب سایت هایی که خیلی زیاد از تبلیغات استفاده میکنند اولا کاربر خود را آزار میدهند و دوما چون اکثر تبلیغات از فایل های جاوا اسکریپت استفاده میکنند، استفاده از آن توصیه میشود.
  • اگر مقاله ای یا محتوایی که دارید می نویسید به عنوان مثال در رابطه با ویژگی های یک ماشین هست، دیگر در آن صفحه محتویات و تصاویر نا مرتبط قرار ندهید.
  • تصاویری که در وب سایت خود استفاده میکنید سعی کنید دارای حجم کم باشند، تصاویر با حجم بالا سرعت لود صفحه را افزایش میدهند.
  • از رنگ هایی استفاده کنید که مرتبط با همدگیر باشند، از رنگ هایی که چشم را اذیت میکند مثل رنگ های زرد در طراحی اصلی صفحات استفاده نکنید.
مطلب پیشنهادی:  آموزش ووکامرس - قسمت چهارم(تنظیمات ووکامرس - همگانی و محصولات)

این مقاله را به مرور زمان به روز رسانی میکنیم، چنانچه شما هم نکته ای میدانید در قسمت نظرات اعلام کنید تا اضافه شود.

این جلسه از آموزش نیز به پایان رسید، اگر سوالی در رابطه با این جلسه داشتید، در بخش پرسش و پاسخ سایت بپرسید.

موفق باشید.

درباره احمد آخوندیمدیر سایت

همیشه در تلاش برای یادگیری :) ارتباط با من: 09159352892

دنبال کردن

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.