ارسال کد تایید ایمیل

سوال

سلام

سیستم تایید ایمیل چطوریه و جطوری باید پیاده سازیش کرد؟ و وب سرویسی سراغ دارین ک همچین خدماتی ارائه کنه و راحت بشه باش کار کرد؟

حل شد 0
, ۱۴۰۰/۱۲/۲۳ ۰:۱۷:۴۵ 2 پاسخ کاربر تازه 0

پاسخ ها ( 2 )

    2
    ۱۴۰۰/۱۲/۲۳ ۱۴:۰۲:۱۹

    سلام دوست عزیز

    تایید ایمیل سمت سرور انجام میگیره که با PHP میشه انجام داد، روند کار به این صورت هست که هنگام ثبت نام کاربر یک کد ایجاد میکنید و توی دیتابیس ذخیره میکنید؛ بعد همون کد رو برای کاربر ایمیل میکنید

    حالا باید توسط لینک فعالسازی اون کدی که برای کاربر ایمیل شده رو با کد داخل دیتابیس چک کنید که برابر هست یا نه، اگر برابر بود که فعال میشه حسابش، اگه نبود که فعال نمیشه و پیام خطا بهش نمایش داده میشه

    انشاءالله یه آموزش در همین رابطه آماده میکنم و داخل سایت قرار میدم، اینجا نمیشه به صورت کامل توضیح داد

    موفق باشید.

    0
    ۱۴۰۰/۱۲/۲۴ ۰:۵۲:۲۱

    سلام،

    دوست عزیز اول از همه باید یک هاست اشتراکی لینوکس تهیه کنید. برای همین کاری که میخوایم انجام بدیم  یک هاست ۲۰۰ مگابایتی کافی هست.

    حالا Notepad++ رو باز کنید.

    سپس کدهای php زیر رو در نوت پد پلاس پلاس بنویسید:

    باید در کدهای بالا دو تغییر انجام دهید:

    ۱- در متغیر $from من عبارت test@MyDomain.ir رو قرار دادم. شما باید بجای MyDomain.ir آدرس دامین خودتون رو قرار بدین.(توجه داشته باشید چیز دیگه ای بنویسید یا اصلا اطلاعات کاربر ارسال نمیشه یا اگه هم ارسال بشه، به پوشه هرزنامه میره. پس حتما آدرس دامین خودتون رو قرار بدید تا ایمیل ارسالی صحت داشته باشه و مشکلی پیش نیاد.

    ۲- در متغیر $to به جای test@gmail.com ایمیل یا ترجیحا جیمیل خودتون رو بنویسید. اطلاعات کاربر به این آدرس ایمیل فرستاده خواهد شد.

    خب حالا این فایل متنی بالا رو با نام SendEmail و با پسوند php. ذخیره کنید و در پوشه public_html هاست خودتون آپلودش کنید.(SendEmail.php)

     

    حالا B4A رو باز می کنیم و یک پروژه جدید می سازیم.

    من به عنوان مثال توی دیزاینر دو تا ادیت تکست قرار دادم که اولی مربوط به شماره تلفن(EditText1) و دومی مربوط به نام و نام خانوادگی کاربر(EditText2) است و یک دکمه(Button1) هم قرار دادم تا با کلیک روی اون اطلاعات کاربر برام ایمیل بشه.

    در کدهای بالا در خط زیر به جای MyDomain.ir آدرس دامنه خودتون رو قرار بدین:

    خب حالا هرکسی توی ادیت تکست ها اطلاعاتش رو وارد کنه و روی دکمه کلیک کنه به صورت خودکار برای شما یک ایمیل ارسال میشه.

    حتی میتونید با استفاده از سرویس های پیامکی و با کمی هزینه به شماره کاربر یک SMS کد فعالسازی بفرستید تا یه وقت کاربر شماره فیک وارد نکنه. البته این گزینه اجباری نیست.

    بهترین پاسخ

ارسال یک پاسخ