آموزش پاورپوینت – قسمت اول(ایجاد و بازکردن،محیط برنامه)
سلام
با دوره آموزش کامل نرم افزار Power Point که از سری نرم افزارهای مجموعه Office می باشد در خدمتتون هستیم، در این دوره سعی داریم تا تمامی مباحث مربوط به نرم افزار پاورپوینت را بیان کنیم، در این دوره با آخرین نسخه موجود برنامه که Power Point 2016 می باشد، کار خواهیم کرد.
آموزش:
- هنگامی به نرم افزار پاورپوینت را باز می کنید با صفحه ای به شکل زیر مواجه می شوید.
در این صفحه از سمت راست می توانید یکی از نمونه قالب های پیشفرضی که وجود دارد را انتخاب کنید تا باز شود، همچنین اگر به اینترنت دسترسی داشته باشید می توانید به قالب های بیشتری دسترسی داشته باشید.
- در سمت چپ صفحه با کلیک روی گزینه Open Other Presentations، وارد صفحه ای به شکل زیر می شویم که در این صفحه از بخش سمت راست می توانیم فایل هایی که قبلا ایجاد کردیم را باز کنیم.
در این صفحه ۵ گزینه شامل Recent,OneDrive,This PC,Add a Place,Browse تشکیل شده است که در ادامه به توضیح هر یک می پردازیم.
- Recent: در این بخش فایل هایی که قبلا ایجاد کردید قرار میگیرد.
- OneDrive: اگر فایل های خود را در سرویس اشتراک گذاری OneDrive ذخیره کرده باشید، از این قسمت می توانید به آنها دسترسی داشته باشید.
- This PC: با انتخاب این گزینه می توانید به مکانی که فایل های پاورپوینت را ذخیره کردید برید.
- Add a Place: با انتخاب این بخش می توانید از مکان های ذخیره سازی آنلاین استفاده کنید.
- Browse: با انتخاب این گزینه هم پنجره ای باز میشود که می توانید به محلی که فایل های پاورپوینت را ذخیره کردید مراجعه کنید.
- از پنجره New(اولین تصویر) و از بین قالب های موجود گزینه Blank Presentations را انتخاب کنید تا یک فایل خالی ایجاد شود، پس از انتخاب گزینه Blank Presentations فایلی به شکل زیر ایجاد می شود.
- محیط نرم افزار پاورپوینت از ۵ بخش تشکیل شده است، که این ۵ بخش را در تصویر بالا مشخص کردیم که در ادامه به توضیح هر بخش می پردازیم:
- نوار عنوان: در این نوار می توان اطلاعات فایل جاری در برنامه را مشاهده کرد.
- سربرگ(زبانه): در این بخش ابزارهای اصلی نرم افزار قرار دارند که هر بخش ابزار مخصوص به خودش را دارد.
- پانل اسلاید: در این پانل شما می توانید به راحتی در یک نمای کلی اسلایدهای کار خود را در اختیار داشته باشید، در این پانل می توانیم اسلاید ها را ایجاد،حذف و ویرایش کنیم.
- محیط کاری: در این قسمت اسلاید ها نمایش داده می شود و میتوانیم اسلایدها را مدیریت کنیم.
- در این نوار در بخش چپ آن اطلاعات مربوط به اسلایدها و شماره آن قرار دارد و در سمت راست آن آیکن هایی برای تنظیم سند جاری قرار دارد.
این بخش را در همینجا به دلیل اینکه طولانی نشود به پایان می رسانیم، امیدوارم آموزش مفید بوده باشه:)
هرگونه سوالی یا مشکلی در رابطه با مطلب فوق داشتید؛ در سایت بپرسید، پاسخگوی سوالات شما هستیم، برای پرسیدن سوال کلیک کنید.
موفق باشید.
ارسال نظر
شما باید وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید نظر ارسال کنید