عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1170 آموزش و 2020 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

آموزش پاورپوینت – قسمت هشتم(جستجو و جایگزینی در متن)

سلام

در این قسمت از سری آموزش های پاورپوینت می پردازیم به مبحث جستجو در سند پاور پوینت و اینکه چطوری میتونیم متنی رو با متن دیگه از طریق جستجو جایگزین کنیم، در ادامه همراه بپرسم باشید.

آموزش:

شاید برای شما پیش آمده باشد که بخواهید در چندین اسلاید دنبال کلمه ای خاص یا به جایگزینی کلمه ای با کلمه ای دیگر بپردازید، بدون شک مرور خط به خط امکان پذیر نیست، در این زمان نیاز به ابزاری از پیش آماده شده در پاورپوینت داریم به اسم Editing که خیلی راحت می توانیم این کار را انجام دهیم.

  • ابزار Editing در سربرگ Home قرار دارد.
ابزار Editing

ابزار Editing

همچنین میتوانید با کلیدهای ترکیبی Ctrl+F به این ابزار دسترسی داشته باشید.

  • در این ابزار با کلیک روی گزینه Find پنجره ای به شکل زیر باز میشود، که در فیلد Find what کلمه ی مورد نظر و سپس دکمه Find next را می توانید انتخاب کنید تا عملیات جستجو آغاز شود.
جستجو در اسلاید

جستجو در اسلاید

با هر بار کلیک روی دکمه Find next به جستجوی بعدی می روید.

  • از ابزار Editing اگر گزینه Replace را انتخاب کنید؛ می توانید دو کلمه را با هم جایگزین کنید؛ برای این کار مطابق شکل زیر در فیلد Find what کلمه ی اول و در فیلد Replace With کلمه ی دوم که قصد جایگزین کردن آن با کلمه ی اول را دارید بنویسید.
جایگزین کردن متن

جایگزین کردن متن

در ابزار Replace پس از نوشتن کلمات اول و دوم، دکمه Find Next را کلیک کنید، اگر کلمه ی اول پیدا شد دکمه Replace فعال میشود که میتوانید همان کلمه ای که پیدا شده را جایگزین کنید، ولی با انتخاب دکمه Replace All تمامی عبارات جایگزین می شود.

مطلب پیشنهادی:  آموزش word - قسمت بیست و چهارم(درج معادلات ریاضی)

در هر دو پنجره Find و Replace گزینه هایی وجود دارد که برای جستجوی دقیق تر می توانیم از آنها کمک بگیریم، که این ۵ گزینه به شرح زیر می باشد:

  1. Match case: این گزینه فقط در متنهای لاتین کاربرد دارد.فعال شدن آن سبب می شود حروف کوچک و بزرگ تفاوت قائل شده و تنها مواردی را به عنوان نتیجه جستجو برگرداند که دقیقاً مانند کلمه وارد شده در قسمت Find What می باشد.به عنوان مثال اگر به دنبال کلمه Word بگردیم و این گزینه را فعال کرده باشیم ، در نتیجه جستجو کلماتی مانند word یا WORD وجود نخواه داشت ولی در صورتیکه این گزینه فعال نباشد، کلمات قبل را به عنوان نتیجه بر می گرداند.
  2. Find whole words only: این گزینه هم در فارسی و هم در لاتین کاربرد دارد. انتخاب این گزینه سبب می شود که در نتیجه جستجو فقط مواردی که عیناً مانند مورد وارد شده در قسمت Find What هستند یافت می شوند. مثلا اگر به دنبال کلمه “جستجو” بگردیم و این گزینه فعال باشد کلماتی مانند “جستجوی” یا “جستجوها” یافت نخواهند شد.
  3. Match Diacritics: این گزینه نیز در فارسی و عربی کاربرد دارد. چنانچه متنی اعراب دار تایپ کنید با فعال کردن این گزینه نسبت به اعراب ها حساسیت نشان داده و فقط کلماتی را در نتیجه جستجو می آورد که اعراب آن ها دقیقا مانند اعراب کلمه وارد شده در Find what باشد.
  4. Match Kashida: این حالت فقط در عربی و فارسی کاربرد داشته و نسبت به کشیدگی حروف حساسیت نشان می دهد.
  5. Match Alef Hamza: این امکان برای فارسی و عربی بوده و با فعال شدن آن به همزه حساسیت نشان می دهد. مثلا اگر به دنبال کلمه “آبان” باشیم با فعال کردن این گزینه کلمه ای مانند “ابان” یافت نخواهد شد.
مطلب پیشنهادی:  آموزش سیستم عامل DOS - قسمت شانزدهم(جستجو در فایل متنی)

این جلسه هم پایان یافت، مشکلی در استفاده از این آموزش داشتید، در بخش پرسش و پاسخ سایت، مطرح کنید.

همراه ما باشید با دیگر آموزش ها …

موفق باشید.

درباره احمد آخوندیمدیر سایت

همیشه در تلاش برای یادگیری :) ارتباط با من: 09159352892

دنبال کردن

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.