عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1170 آموزش و 2023 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

آموزش مسدود کردن IP در وردپرس

سلام

شاید شما هم در وب سایت وردپرسی خود، بازدیدکنندگان یا کاربرانی دارید که در وب سایت شما اختلال ایجاد میکنند، برای مثال در قسمت نظرات، جفنگ می نویسند، یا فردی قصد دسترسی به پنل وب سایت شما را دارد یا دوست دارید دسترسی یک کاربر برا برای همیشه از سایت قطع کنید، در چنین مواقعی می توانیم آیپی فرد مورد نظر را در لیست سیاه قرار دهیم تا دسترسی او قطع شود، در ادامه همراه بپرسم باشید.

block-ip-address

مسدود کردن IP در وردپرس

به دست آوردن IP:

هنگامی که کاربری در سایت نظر میدهد، آیپی او نیز در سایت ثبت می شود، برای مشاهده آیپی فرد نظر دهنده در وردپرس مراحل زیر را طی کنید:

  • به پیشخوان وردپرس مراجعه کرده و دیدگاه ها را انتخاب کنید، در این بخش نظراتی که در سایت داده شده است را میتوانید مشاهده کنید.
  • در پایین هر نظر، آیپی فردی که نظر داده است قابل مشاهده است.
ip-comments

دیدگاه ها

اگر هم وب سایت شما تحت حملات DDOS و بورت فورس و امثال اینهاست، بهترین راه برای پیدا کردن آیپی، مراجعه به پنل هاست می باشد.

  • در cPanel از قسمت Metrics گزینه RAW ACCESS را انتخاب کنید.
raw-access

raw-access

  • سپس لیست دامنه ها و ساب دامنه های متصل به هاست نمایان میشود، با کلیک روی نا دامنه یا ساب دامنه فایل گزارش کاملی از آیپی ها را میتوانید دریافت کنید.
raw-logs

raw-logs

فایل دانلودی را از حالت فشرده خارج کنید و توسط یک ویرایشگر متن آن را باز کنید.

مسدود کردن IP از سایت(قطع دسترسی)

اگر بخواهید به IP مورد نظر کلا اجازه دسترسی به سایت را ندهید، در cPanel از قسمت Security گزینه IP Address Block را انتخاب کنید.

security

security

سپس میتوانید آیپی مورد نظر را وارد کنید، با این کار دسترسی آیپی مورد نظر از سایت به طور کل قطع میشود و امکان مشاهده سایت را دیگر ندارد.

add-ip

Add an IP or Range

علاوه بر وارد کردن یک IP خاص، میتوانید رنج IP را نیز وارد کنید، برای مثال دوست دارید کاربران یک کشور خاص نتوانند از سایت شما استفاده کنند؛ به همین منظور میتوانید رنج آیپی کشور مورد را وارد کنید.

مطلب پیشنهادی:  هارد دیسک کامپیوتر و لپ تاپتان را تعمیر کنید

مسدود کردن IP از نظر دادن در سایت

اگر هم فقط میخواهید IP مورد نظر نتواند در سایت نظر دهد ولی در عین حال بتوانید از سایت استفاده کند، می توانید IP او را در لیست سیاه قرار دهید، برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

  • به پیشخوان وردپرس مراجعه کرده و از قسمت “تنظیمات”، “گفت و گوها” را انتخاب کنید.
comments

گفت و گوها

  • سپس در قسمت “سیاه نامه دیدگاه ها” می توانید، آدرس IP های مورد نظر را وارد کنید.
comments-ip

سیاه نامه دیدگاه ها

از افزونه ی IP Blocker هم نیز میتوانید استفاده کنید(برای دانلود، کلیک کنید)؛ ولی تا وقتی که میتوانیم از طریق کنترل پنل هاست و خود وردپرس عملیات مورد نظر را انجام دهیم، بهتر است تا از نصب افزونه خود داری کنید.

این آموزش نیز به پایان رسید.

برای مشاهده دیگر آموزش های وردپرس، کلیک کنید

موفق باشید.

 

درباره احمد آخوندیمدیر سایت

همیشه در تلاش برای یادگیری :) ارتباط با من: 09159352892

دنبال کردن

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.