عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1170 آموزش و 2021 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

آموزش پایه وردپرس – قسمت دوم(نصب وردپرس)

سلام

با دومین قسمت از آموزش وردپرس در خدمتتون هستیم، در قسمت قبلی با وردپرس آشنا شدیم و مزایا و معایب این سیستم مدیریت محتوای قدرتمند رو بیان کردیم، حالا در این قسمت کار عملی رو شروع میکنیم و به نصب وردپرس می پردازیم. در ادامه همراه بپرسم باشید.

آموزش نصب وردپرس

آموزش نصب وردپرس

سیستم مورد نیاز برای وردپرس

  • Database − MySQL 5.0 +
  • Web Server
    • WAMP (Windows)
    • LAMP (Linux)
    • XAMP (Multi-platform)
    • MAMP (Macintosh)
  • سیستم عامل: وردپرس قابل نصب در تمامی سیستم عامل ها می باشد
  • مرورگر: تمامی مرورگرها
  • نسخه PHP: نسخه ۵.۲ به بالا

دانلود وردپرس

برای دانلود وردپرس به آدرس https://fa.wordpress.org/download/ مراجعه کنید تا آخرین نسخه ی فارسی وردپرس رو به رایگان دانلود کنید.

دانلود وردپرس

دانلود وردپرس

  • پس از دانلود محتویات وردپرس به شکل زیر است که باید کل محتویات را تبدیل به یک فایل فشرده Zip کنید.
محتویات پوشه وردپرس

محتویات پوشه وردپرس

ایجاد پایگاه داده

ساخت دیتابیس در لوکال هاست:

  • اگر میخواهید وردپرس خود را در لوکال هاست نصب کنید، یعنی در نرم افزارهایی مثل Xammp,Wamp,EasyPHP برای ساخت دیتابیس کافیه تا به آدرس localhost/phpmyadmin در مرورگر خود برید، سپس صفحه PHPMyadmin مطابق تصویر زیر براتون باز میشه:
ساخت دیتابیس در لوکال هاست

ساخت دیتابیس در لوکال هاست

ساخت دیتابیس در سی پنل:

اگر روی هاست میخواهید نصب کنید و کنترل پنل هاست شما سی پنل می باشد، آموزش ساخت دیتابیس در Cpanel را مشاهده کنید.

ساخت دیتابیس در دایرکت ادمین:

میتوانید از آموزش ها موجود در دیگر وب سایت های فارسی زبان استفاده کنید، برای اینکه دسترسی به دایرکت ادمین نداریم، آموزشی در این زمینه نتوانستیم آماده کنیم 🙂

مطلب پیشنهادی:  افزونه کوتاه کننده لینک وردپرس

نصب وردپرس

نصب وردپرس در زمپ:

برای نصب وردپرس در زمپ دیگر نیازی به فشرده سازی محتویات پوشه دانلودی وردپرس که در بالا گفتیم نیست، کافیست پوشه wordpress را به پوشه htdocs در محل نصب Xampp کپی کنید و آدرس localhost/wordpress را در مرورگر وارد کنید تا وارد مراحل نصب باشید.

نصب وردپرس در ومپ:

برای نصب وردپرس در ومپ دیگر نیازی به فشرده سازی محتویات پوشه دانلودی وردپرس که در بالا گفتیم نیست، کافیست پوشه wordpress را به پوشه www در محل نصب Wamp کپی کنید و آدرس localhost/wordpress را در مرورگر وارد کنید تا وارد مراحل نصب باشید.

نصب وردپرس در ایزی پی اچ پی:

برای نصب وردپرس در ایزی پی اچ پی دیگر نیازی به فشرده سازی محتویات پوشه دانلودی وردپرس که در بالا گفتیم نیست، کافیست پوشه wordpress را به پوشه data/localweb در محل نصب EasyPHP کپی کنید و آدرس localhost/wordpress را در مرورگر وارد کنید تا وارد مراحل نصب باشید.

نصب وردپرس در هاست (Cpanel,DirectAdmin):

برای نصب وردپرس در هاست خود فرقی نمیکند که دایرکت ادمین باشد یا سی پنل یا هر نرم افزار مدیریت هاست دیگه ای، باید وارد File Manager شده و در پوشه public_html فایل فشرده شده با پسوند Zip را آپلود کنید، پس از آپلود شدن فایل فشرده کافیست تا روی آن راست کلیک کنید و Extract را بزنید، سپس برای وارد شدن به مرحله نصب کافیه تا آدرس سایت خودتون رو توی مرورگر وارد کنید.

نکته: اگر آدرس سایت شما www.ahmad.ir هست و میخواهید وردپرس را روی دامنه اصلی نصب کنید باید داخل پوشه public_html فایل فشرده را آپلود و سپس استخراج کنید، ولی اگر میخواهید مثلا وردپرس را د پوشه ی دیگری نصب کنید که آدرس اینطوری باشد www.ahmad.ir/wordpress باید یک پوشه در public_html ایجاد کنید و وردپرس رو توی این پوشه نصب کنید.

  • خب حالا بریم وارد مرحله نصب وردپرس بشیم، به هر طریقی که میخواید وردپرس رو نصب کنید چه در لوکال هاست و چه در وردپرس، آدرس رو که در مرورگر وارد کنید، اولین مرحله نصب به شکل زیر هست که کافیه روی دکمه بزن بریم کلیک کنید.
مرحله اول نصب وردپرس

مرحله اول نصب وردپرس

  • در مرحله دوم از ما اطلاعات دیتابیس رو میخواد که اگه از لوکال هاست دارید استفاده میکنید، باید در قسمت نام پایگاه داده: اسمی که در phpmyadmin انتخاب کردید رو وارد کنید، در قسمت نام کاربری root و قسمت رمز عبور رو خالی بزارید.
  • اگر هم که از سی پنل و دایرکت ادمین دیتابیس ساختید باید عینا اطلاعاتی که اونجا وارد کردید رو اینجا هم بنویسید(نام پایگاه داده، نام کاربری، رمز عبور)
وارد کردن اطلاعات دیتابیس

وارد کردن اطلاعات دیتابیس

نکته: میزبان پایگاه داده و پیشوند جدول را نیازی به تغییر نیست و نباید تغییر دهید.

  • بعد از وارد کردن اطلاعات روی فرستادن کلیک کنید با پیغام موفقیت آمیزی شبیه تصویر زیر رو به رو میشید:
ارتباط با دیتابیس

ارتباط با دیتابیس

اگر با هر پیغامی به غیر از پیغام بالا مواجه شدید به این معنی هست که اطلاعات دیتابیسی که ساختید رو اشتباه وارد کردید.

  • در آخرین مرحله از ما اسم سایت، نام کاربری، رمز عبور و ایمیل مدیر سایت رو میخواد، وارد که کردید روی راه اندازی وردپرس کلیک کنید.
اطلاعات مدیریت

اطلاعات مدیریت

  • کار به اتمام رسید و وردپرس با موفقیت نصب شد.
نصب وردپرس

نصب وردپرس

حالا با کلیک روی گزینه ورود میتوانیم وارد پیشخوان مدیریت وردپرس بشیم.

مطلب پیشنهادی:  آموزش Corel Video Studio - قسمت چهارم(حذف صدای فیلم)

تبریک میگم؛ تونستید وردپرس رو به سادگی هر چه تمام تر نصب کنید 🙂

اگر هر مشکلی در نصب وردپرس داشتید یا نتونستید دیتابیس بسازید، نگران نباشید میتوانید از بخش پرسش و پاسخ سایت سوال خودتون رو بپرسید و یا اینکه از بخش پشتیبانی آنلاین با کارشناسان بپرسم در ارتباط باشید تا مشکل شما رو حل کنند.

موفق باشید.

درباره احمد آخوندیمدیر سایت

همیشه در تلاش برای یادگیری :) ارتباط با من: 09159352892

دنبال کردن

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.