عضویت در سایت

ورود

فراموشی رمز عبور

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ ایمیل خود را وارد کنید

ورود

عضویت در سایت

رایگان ثبت نام کنید و سوالات خود را بپرسید، همچنین میتوانید در پاسخگویی به سوالات دیگر کاربران نیز سهیم باشید، هر مشکلی در ثبت نام یا ورود داشتید با ایمیل beporsam@gmail.com در ارتباط باشید

در بین 1170 آموزش و 2023 پرسش به دنبال چه هستید؟

ویندوز
نصب آنلاین ویندوز

ویندوز 7,8,10,11
مشاوره
مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر

مشاوره حرفه ای دریافت کن
بلاگ
مقالات آموزشی

1k+
پشتیبانی آنلاین

سخت افزار/نرم افزار

آموزش پایه وردپرس – قسمت سوم(پیشخوان)

سلام

با سومین قسمت از آموزش وردپرس در خدمتتون هستیم، در قسمت قبلی یاد گرفتیم که چگونه وردپرس را نصب کنیم، اولین قدم بعد از نصب وردپرس آشنایی با محیط پیشخوان یا همان کنترل پنل مدیریت وردپرس هست که باید با قسمت های مختلف آن آشنا شویم؛ در ادامه همراه بپرسم باشید.

آموزش وردپرس

آموزش وردپرس

پیشخوان وردپرس اولین صفحه ای است که پس از ورود به بخش مدیریت با آن مواجه میشوید، در این صفحه اطلاعات کلی وب سایت نظیر تعداد نوشته ها، تعداد برگه ها، آخرین اخبار وردپرس؛ منوی پیشخوان در سمت راست و … را میتوانید مشاهده کنید.

که برای ورود به پیشخوان وردپرس باید از آدرس www.site.ir/wp-admin استفاده کنید، که بجای site.ir می بایست آدرس سایت خود را وارد کنید.

اگر از لوکال هاست استفاده میکنید؛ برای ورود به پیشخوان وردپرس از آدرس localhost/wordpress/wp-admin که می بایست بجای wordpress نام پوشه ای که وردپرس را در آن نصب کردید را وارد کنید.

نمای کلی پیشخوان وردپرس:

پیشخوان وردپرس

پیشخوان وردپرس

منوی پیشخوان

پیشخوان وردپرس منوی ناوبری را ارائه می دهد که شامل برخی از گزینه های منو مانند پست ها، کتابخانه رسانه، صفحات، نظرات، گزینه های ظاهری، پلاگین ها، کاربران، ابزارها و تنظیمات در سمت چپ می باشد.

تنظیمات صفحه

پیشخوان حاوی انواع مختلفی از ویجت‌ها است که می‌توانند در برخی از صفحه‌ها نمایش داده یا پنهان شوند. این شامل چک باکس هایی برای نمایش یا مخفی کردن گزینه های صفحه است و همچنین به ما امکان می دهد بخش ها را در صفحه مدیریت سفارشی کنیم.

خوش آمدید

این شامل دکمه سفارشی کردن سایت شما است که به شما امکان می دهد تم وردپرس خود را سفارشی کنید. ستون وسط برخی از پیوندهای مفید مانند ایجاد یک پست وبلاگ، ایجاد یک صفحه و مشاهده قسمت جلویی وب سایت شما را ارائه می دهد. ستون آخر شامل پیوندهایی به ابزارک ها، منوها، تنظیمات مربوط به نظرات و همچنین پیوندی به صفحه First Steps With WordPress در کدکس وردپرس است.

مطلب پیشنهادی:  آموزش ساخت اپلیکیشن تبدیل صدا به متن در B4A – جلسه دوم

پیش نویش سریع

پیش نویس سریع یک ویرایشگر پست کوچک است که امکان نوشتن، ذخیره و انتشار یک پست را از داشبورد مدیریت فراهم می کند. این شامل عنوان پیش نویس، چند یادداشت در مورد پیش نویس است و آن را به عنوان پیش نویس ذخیره می کند.

اخبار و رویدادهای وردپرس

ویجت اخبار وردپرس آخرین اخبار مانند آخرین نسخه نرم افزار، به روز رسانی، هشدارها، اخبار مربوط به نرم افزار و غیره را از وبلاگ رسمی وردپرس نمایش می دهد.

فعالیت

ویجت فعالیت شامل آخرین نظرات وبلاگ شما، پست‌های اخیر و پست‌های اخیرا منتشر شده است. این به شما امکان می دهد نظری را تأیید، رد کنید، پاسخ دهید، ویرایش کنید یا حذف کنید. همچنین به شما امکان می دهد نظرات سایت را تایید، رد، حذف و یا به عنوان هرزنامه انتخاب کنید.

در یک نگاه

این بخش یک نمای کلی از پست‌های وبلاگ، تعداد پست‌ها و صفحات منتشر شده و تعداد نظرات ارائه می‌کند. با کلیک بر روی این لینک ها به صفحه مربوطه هدایت می شوید. نسخه فعلی وردپرس در حال اجرا را به همراه تم در حال اجرا در سایت نمایش می دهد.

اگر هر مشکلی در هنگام کار با وردپرس داشتید، نگران نباشید میتوانید از بخش پرسش و پاسخ سایت سوال خودتون رو بپرسید و یا اینکه از بخش پشتیبانی آنلاین با کارشناسان بپرسم در ارتباط باشید تا مشکل شما رو حل کنند.

موفق باشید.

درباره احمد آخوندیمدیر سایت

همیشه در تلاش برای یادگیری :) ارتباط با من: 09159352892

دنبال کردن

ارسال نظر

رفتن به بالا

سامانه آموزشی و خدماتی بپرسم

اولین وب سایت آموزشی و پرسش و پاسخ در ایران

بپرسم را میتوان به عنوان مرجعی برای آموزش و حل مشکلات دانست، در بپرسم سعی کرده ایم آموزش های برنامه نویسی، طراحی سایت، کار با نرم افزارها ها و… را آموزش دهیم. همچنین محیطی فراهم کرده ایم تا کاربران بتوانند در این محیط سوالات خود را بپرسند و مشکل خود را حل کنند.